Panasonic 2009 modeller - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 35 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 685
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    var faktisk å så Panaen avslått for første gang i dag, og ble "litt" overrasket..

på alle bilder og reklamer jeg har sett på internett ser TVen helt kullsvart ut.

når jeg så den live var no hele skjermen GRÅ, med svart ramme rundt i avslått tilstand.. er alle slik, og hvorfor fremstår de ikke slik på bilder og annonser?
    Alle bilder er simulerte...

50PV10E er vesentlig lysere i panelets grunnfarge enn min 3,5 år gamle PV60 og også en del andre apparater fra 2008 -serien som jeg har sett (som er mørkere enn PV60). Jeg vil tro at det skyldes vesentlig mindre bruk av "sotfilm" for å få økt lysutbyttet fra skjermens NEO-PDP panel. Jeg hadde egentlig ikke tenkt på det og fikk et lite sjokk når jeg pakket den nye skjermen opp av esken. Panelet er utrolig lysegrått i et normalt belyst rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del foretrekker bra sortnivå når apparatet er i bruk, ikke når det er avslått

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Jeg for min del foretrekker bra sortnivå når apparatet er i bruk, ikke når det er avslått

er vel egentlig ikke det som er poenget vel?

bildene av apparatet på f.eks panasonics hjemmesider viser skjermen, på en annen måte enn hva realiteten er..

personlig kjøper jeg TV pga bilde kvalitet og pris, MEN, den skal tross alt stå på ei stue, så design etc er også av betydning (selv om det ikke er største betydningen)

og mine samsung TV er skjermen sort når den ikke er i bruk, som MÅ sies å se penere ut når TVene ikke er i bruk på ei stue, enn en sort ramme med "grå" display som jo panasonicen er..

(EDIT: nå kjøpte jeg jo Pana'en uansett, sånn det er sagt, for en meget god TV til god pris er det jo!)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at det skyldes vesentlig mindre bruk av "sotfilm" for å få økt lysutbyttet fra skjermens NEO-PDP panel.
    Bra! Det er akkurat det som tilfelle. Pioneer gikk motsatt vei med sine G8 og G9-modeller, med de fordeler og ulemper som det medførte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hipp hurra! Oppgraderingen av softwaren i get-boksen i natt tok seg av de problemene jeg har hatt med kantene på tv-sendingene. Svært glad nå! :-D

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen blir jo ikke sortere om man slår på TV'n.
    Er det flere som plages med graderinger (clayface), dette er noe jeg får
    fra alle signalkilder bluray,sd,pc?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan folkens!

Jeg sitter og venter på levering av familiens nyervervelse - en Panasonic TX-P46G10E. Mens jeg venter har jeg søkt etter gode råd i forhold til kalibrering. Jeg har i denne forbindelse bitt meg merke i flatpanels.dk test og kalibreringstall for 42 tommeren og tenker at dette må være ok for vår TV også.

Om det er noen andre tanker om kalibrering av TV'en mottas de med takk. Jeg lurer dessuten på om man bør foreta kalibrering med en gang eller om man bør vente til TV'en er innkjørt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Triton
    Skjermen blir jo ikke sortere om man slår på TV'n.
    Er det flere som plages med graderinger (clayface), dette er noe jeg får
    fra alle signalkilder bluray,sd,pc?

Min er "grå" når den er avslått, og blir sort når bildet skal være sort, så jo den blir faktisk sortere når man slår på TVen..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Min er "grå" når den er avslått, og blir sort når bildet skal være sort, så jo den blir faktisk sortere når man slår på TVen..
    Hvis du har tv'n stående i et rom hvor du har god lyskontroll, så prøv å slå av alt lys i rommet. slå så på tv'n og se hva som skjer med det som i utgangspunktet var sort, det er nå blitt lysegrått.
    Det er jo nettop på dette området Pioner og gode crt skjermer er overlegne.
    Kan ikke si annet en at jeg ble litt skuffet når jeg opdaget hvor dårlig
    sortnivået egentlig er. Visste at det ikke var helt på høyden med gode gamle crt skjermer, men at forskjellen skulle vere så stor hadde jeg ikke trodd.
    Det som iriterer meg mest med denne skjermen er graderingene(clayface).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tv'n stående i et rom hvor du har god lyskontroll, så prøv å slå av alt lys i rommet. slå så på tv'n og se hva som skjer med det som i utgangspunktet var sort, det er nå blitt lysegrått.
    sortnivået egentlig er. Visste at det ikke var helt på høyden med gode gamle crt skjermer, men at forskjellen skulle vere så stor hadde jeg ikke trodd.
    Det som iriterer meg mest med denne skjermen er graderingene(clayface)
    Du kan "fuske" litt ved å sette gamma-kurven til 2,5. Da mister du noen detaljer i det sorte, men det er ikke nødvendigvis verre enn en del LED-skjermer.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du kan "fuske" litt ved å sette gamma-kurven til 2,5. Da mister du noen detaljer i det sorte, men det er ikke nødvendigvis verre enn en del LED-skjermer.

i hjemmekino mente de på at sortnivået ikke var så langt unna pioneer lenger, og målingene som ble utført viste meget akseptable takk på sortnivå også..

Jeg mener hvertfall at sortnivå et bedre enn samsung edgeLED, og detaljering i det sorte virker også å være noe bedre..

Men helt kuro er det nok absolutt ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det som iriterer meg mest med denne skjermen er graderingene(clayface).
    TV til under 20k skal ha meget akseptable ytelser. En TV til nærmere 40k skal det ikke være noe å utsette på....tror man! Uansett hvor bra et nytt produkt der og da innenfor en gitt tidsramme etter lansering er, vil dette overtid bli uglesett på som særdelses mye dårligere en det nye som igjen er i vente.

Hver gang det kommer et produkt som er 'på nivå med Pioneer', ender det etter noen år med å havne i EE avfallet uansett... selv om dette fortsatt fungerer helt ok, men blir igjen parkert p.g.a noe helt nytt og SÅ mye bedre
    Levetiden på TV teknologien er ikke som i 'CRT alderen'

Det finnes ikke 'clayface' effekt på denne TV, bytt ut kablene, eller kildene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig med Rolf. Samme hvilken TV en kjøper har en kjøpt den for tidlig. Prisen daler alltid rett etter at angreperioden til butikken har løpt ut. I tillegg er produktet ikke "state of the art" mer enn maks 6mnd, deretter er det nytt og bedre utstyr som finnes.

Nei, TV er alltid et tapsprosjekt. En må bare sørge for å kjøpe noe som passer lommeboka og egne krav der og da, og håpe at valget er noe en er fornøyd med litt lenger enn 4 uker.

Jeg kjøpte min TX-P42V10E for 12 laken, og er storfornøyd med det jeg har i stua. At jeg etter innkjøpet fant ut at produktet har vunnet tester og priser er ikke et minus, skjønt dette vil være glemt om et år når alle de nye produktene gliser ut fra butikkhylla. Akkurat nå er TVn midt i blinken.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skilleman
    Jeg må si meg enig med Rolf. Samme hvilken TV en kjøper har en kjøpt den for tidlig. Prisen daler alltid rett etter at angreperioden til butikken har løpt ut. I tillegg er produktet ikke "state of the art" mer enn maks 6mnd, deretter er det nytt og bedre utstyr som finnes.

Nei, TV er alltid et tapsprosjekt. En må bare sørge for å kjøpe noe som passer lommeboka og egne krav der og da, og håpe at valget er noe en er fornøyd med litt lenger enn 4 uker.

Jeg kjøpte min TX-P42V10E for 12 laken, og er storfornøyd med det jeg har i stua. At jeg etter innkjøpet fant ut at produktet har vunnet tester og priser er ikke et minus, skjønt dette vil være glemt om et år når alle de nye produktene gliser ut fra butikkhylla. Akkurat nå er TVn midt i blinken.
    Jo!................... Det kommer altid noe som er bedre. Utviklingen går ganske
    så fort, men det var ikke det som var poenget. Mitt poeng var at jeg ikke er fornøyd med sortnivået. På det området gruser nemlig min 14 år gamle sony Panasonicen, og sortnivået er et ganske så viktig parameter.
    Ikke det at jeg tror at det finnes en tv i samme prisklasse som passer meg
    bedre, men hadde vel håpet utviklingen hadde kommet litt lengre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jo!................... Det kommer altid noe som er bedre. Utviklingen går ganske
    så fort, men det var ikke det som var poenget. Mitt poeng var at jeg ikke er fornøyd med sortnivået. På det området gruser nemlig min 14 år gamle sony Panasonicen, og sortnivået er et ganske så viktig parameter.
    Ikke det at jeg tror at det finnes en tv i samme prisklasse som passer meg
    bedre, men hadde vel håpet utviklingen hadde kommet litt lengre.
    ..og du er sikker på at din 12år gamle CRT er kalibrert? (som da V10E modellen skal være)
    Skru ned brightness et par hakk på Pana'n...vips så er den sort, men mister noe info i mørke partier da..

Verdt å nevne er vel også at en korrekt kalibrert skjerm, TV eller PJ vil ikke være helt sort, da dette naturlig nok forårsaker at informasjon i mørke partier går lost...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og du er sikker på at din 12år gamle CRT er kalibrert? (som da V10E modellen skal være)
    Skru ned brightness et par hakk på Pana'n...vips så er den sort, men mister noe info i mørke partier da..

Verdt å nevne er vel også at en korrekt kalibrert skjerm, TV eller PJ vil ikke være helt sort, da dette naturlig nok forårsaker at informasjon i mørke partier går lost...
    Eneste måten å få Panasonicen sort på er å slå den av.
    Man kan justere brightnes - gamma til krampen tar deg, men sort blir den aldri.
    Jeg bruker HCFR og spyder til å kalibrere både pc skjermer, projector og tv'n.
    Min referanseskjerm som er en Eizo er absolutt pitch black, men er samtidig den som er i stand til å gjengi mest detaljer i mørke sener.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det normalt at man må holde av-på knappen nede i 3 sekunder for å skru på tv-en? Noen som har thx innstilling for cinema modusen, slik at man får 100Hz og "thx" er litt anti klimaks da man ikke kan velge dette i thx modus...:-|

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måten å få Panasonicen sort på er å slå den av.
    Man kan justere brightnes - gamma til krampen tar deg, men sort blir den aldri.
    Jeg bruker HCFR og spyder til å kalibrere både pc skjermer, projector og tv'n.
    Min referanseskjerm som er en Eizo er absolutt pitch black, men er samtidig den som er i stand til å gjengi mest detaljer i mørke sener.

Heisann! Har en 50" V10, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsen din. Jobber med foto til vanlig og synes V10 er strålende til å være TV (og ikke datamonitor).

Avslått kan den i sterkt dagslys se gråere ut enn min gamle Pana plasma, men det er bare til jeg skrur den på.

Det høres ut som om du har en feilkilde i TV'n, kabling, kildemateriale eller forventning...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Er det normalt at man må holde av-på knappen nede i 3 sekunder for å skru på tv-en?
    Dette må også jeg gjøre på min G10, husker ikke om det er annerledes ved bruk av direkte kanal nummer (at man slipper å holde inne i 3 sek)

Dersom du har multi kontroller, så kan du jo programmere en egen ON tast som holder ir signalet i 3 sek..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Er det normalt at man må holde av-på knappen nede i 3 sekunder for å skru på tv-en?
    Ja, dette er standard Panasonic.

Side 31 av 35 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •