Panasonic 2009 modeller - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 35 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 685
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Hvor fant du firmwaren Gega?
    Jeg får heller ikke opp noe når jeg søker på Panasonics hjemmeside.

Her fant jeg den

GratisUpload.dk | Upload dine filer nemt og gratis her

I denne tråden

FlatpanelsDK - Forum for fladskærme :: Vis emne - Panasonic g10 firmware 1215-10000

Jeg har installert denne versjonen og det gikk helt fint

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    (...) ...men hva forskjeller skal den nye firmwaren gjøre i forhold til 1209 versjonen?
    Nettopp dette jeg har etterlyst hos Panasonic, uten å få svar. Hvor finner en "release notes" (det som er endret/nytt i ny firmware)? Er det noen som har funnet denne informasjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Første post her. Fikk meg V50 for noen uker siden og måtte kommentere den her. Har fulgt med på tråden her som gjest leeenge (men ikke lest absolutt alt).

V50 er alt jeg drømte at den skulle være. Med BlueRay blir det blendende vakkert. Det blir for mye å nevne alt, men farger som hudtoner er så naturlige og en ren nytelse. Panoreringer og bevegelser er sømløse. Det er rett og slett ikke noe jeg legger merke til lengre. Hvis vi ser bort fra resultatene, så har vel ikke Liverpool sett mer fantastisk ut enn det gjør på Canal+ HD nå.

Så skjermen hos Expert på Økern sammen med de 40-50 andre skjermene de har. Den stod i THX-modus og så ut som en grå mus blant alle de andre lcd og led tv'ne som skrek om oppmerksomheten. Du skal sannelig vite hva du skal se etter for ikke å bli lurt i butikk.

Hjemme kom THX-modusen til sin rett og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte V fremfor G-modellen. Det å være bare ett klikk fra nesten perfekt bilde er en lettelse for meg. Jeg kan ikke fordra å sitte å knukke på innstillingene i timesvis. Hvis du vet hva du gjør og har kunnskapene så kan du nok få den bedre, men hvor mye er jeg usikker på. Jeg er iallefall kjempefornøyd med THX.

Irriterer meg over signalet fra GET som ikke dekker hele skjermen. Har løst det med å sette på "tilpasset 16:9" (tror jeg). Det fungerer godt for SD sendinger. Ulempen er at jeg tror det skjer en remapping der som senker kvaliteten på HD-sendingene. Jeg skal prøve overscan som dere foreslår og se hvordan det fungerer.

Er det bare meg som er litt skeptisk til å laste ned firmware fra en side jeg ikke kjenner? Synes det er dårlig service av Panasonic å ikke legge ut oppdateringer på deres egen side...

Ellers har V50 sammen med min 80 totalt parkert DVD-kjøpene mine. Forskjellen opp til godt mastret BlueRay er så stor at jeg ikke orker å kjøpe DVD lengre.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nowhere Man
    Så skjermen hos Expert på Økern sammen med de 40-50 andre skjermene de har. Den stod i THX-modus og så ut som en grå mus blant alle de andre lcd og led tv'ne som skrek om oppmerksomheten. Du skal sannelig vite hva du skal se etter for ikke å bli lurt i butikk.
    Det har du helt rett i. I tillegg anbefaler butikkene ofte LCD p.g.a. høyere fortjeneste. Det kan jo virke som Lyd&Bilde og Hjemmekino heller ikke bryr seg om å gi gode objektive tester. Jeg har aldri sett tester som virkelig går i dybden komme med en konklusjon at LCD/LED er bedre enn plasma. Men i de norske test bladene er det ikke uvanlig at LED/LCD får bedre karakter. Noe som sa kjøpt og betalt.......
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=Nowhere Man]Heisann! Første post her. Fikk meg V50 for noen uker siden og måtte kommentere den her. Har fulgt med på tråden her som gjest leeenge (men ikke lest absolutt alt).

V50 er alt jeg drømte at den skulle være. Med BlueRay blir det blendende vakkert. Det blir for mye å nevne alt, men farger som hudtoner er så naturlige og en ren nytelse. Panoreringer og bevegelser er sømløse. Det er rett og slett ikke noe jeg legger merke til lengre. Hvis vi ser bort fra resultatene, så har vel ikke Liverpool sett mer fantastisk ut enn det gjør på Canal+ HD nå.

:-D 8)
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt at Samsung 55" LED skal bort, og inn skal Panasonic 50" V10E, ankommer om ca 1 uke!

Ser denne er THX kalibrert, er det stort sett bare å sette den i denne modusen og la den stå der? bør noe nedjusteres med tanke på innbrenning, spesielt første tiden den er i bruk, eller er det bare å sette i THX - og tut og kjør?

på min samsung LED satte den seg automatisk over på 24fps når den fikk slikt signal fra bluray - gjør Panasonicen også dette, eller må jeg inn manuelt for å aktivere 24fps når dette skal brukes?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sett den i THX modus, all unødvendig prossessering på farge/støy blr deaktivert, og du trenger ikke endre dette for å få best resultat.

Lyden er en helt annen story, men på flatskjermer er det ikke mulig å få inn skikkelig lyd uansett.

Har hatt min 50V10E siden juli, og er strålende fornøyd fortsatt. Innbrenning er ikke noe issue på denne generasjon panel.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Sett den i THX modus, all unødvendig prossessering på farge/støy blr deaktivert, og du trenger ikke endre dette for å få best resultat.

Lyden er en helt annen story, men på flatskjermer er det ikke mulig å få inn skikkelig lyd uansett.

Har hatt min 50V10E siden juli, og er strålende fornøyd fortsatt. Innbrenning er ikke noe issue på denne generasjon panel.

lyden kan neppe være dårligere enn LED til samsung, da denne ikke har plass til noe som helst som lager lyd. heldigvis brukes aldri høytalerne på mine TVer til noe som helst!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var faktisk å så Panaen avslått for første gang i dag, og ble "litt" overrasket..

på alle bilder og reklamer jeg har sett på internett ser TVen helt kullsvart ut.

når jeg så den live var no hele skjermen GRÅ, med svart ramme rundt i avslått tilstand.. er alle slik, og hvorfor fremstår de ikke slik på bilder og annonser?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    var faktisk å så Panaen avslått for første gang i dag, og ble "litt" overrasket..

på alle bilder og reklamer jeg har sett på internett ser TVen helt kullsvart ut.

når jeg så den live var no hele skjermen GRÅ, med svart ramme rundt i avslått tilstand.. er alle slik, og hvorfor fremstår de ikke slik på bilder og annonser?
    Ikke noe uvanlig i det...de fleste plasmaskjermer ser noe grå ut hvis man ser dem avslått. Man sammenligner med den pianosvarte rammen, og da kommer kontrasten veldig tydelig frem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare... når TV slåes på blir den sort (eh...der sort skal være sort)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet at den blir meget sort når den er i bruk - eneste som overgår er vel kuro, og det er ikke MYE lenger..

Men, samsung plasma, og også kuro ser skjermen sort ut når den er av, og regnet igrunn med det samme gjaldt panasonic siden alle bilder og reklamer etc ser skjermen helt sort ut..

mulig panasonic har "modifisert" reklamebildene noe, siden skjermen ser betydelig penere ut på en stue når dn er sort, ikke grå med sort ramme rundt..

virker likevel som noe "feil-reklame" spør du meg..

likevel, synes TVen var såpass bra, spes til prisen, så jeg har bestilt meg en 50" V10e

forresten, er det bare meg, eller er sortnivå til 50" merkbart bedre en 42" i samme serie? virker litt rart for meg, men synes det virker slik når jeg så p åde med identisk innstilling og kilde..

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det kommet priser på TX-P58V10E og TX-P65V10E.
    44995.- og 54995.- (Elkjøp).
    Har ventet på 58V10, men til denne prisen blir det uaktuellt.
    Hvis jeg skal ha Panasonic får jeg vel klare meg med 50V10, men har egentlig lyst på større TV.
    Kanskje prisene vil falle når flere butikker får de inn?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg vet at den blir meget sort når den er i bruk - eneste som overgår er vel kuro, og det er ikke MYE lenger..

Men, samsung plasma, og også kuro ser skjermen sort ut når den er av, og regnet igrunn med det samme gjaldt panasonic siden alle bilder og reklamer etc ser skjermen helt sort ut..

mulig panasonic har "modifisert" reklamebildene noe, siden skjermen ser betydelig penere ut på en stue når dn er sort, ikke grå med sort ramme rundt..

virker likevel som noe "feil-reklame" spør du meg..

likevel, synes TVen var såpass bra, spes til prisen, så jeg har bestilt meg en 50" V10e

forresten, er det bare meg, eller er sortnivå til 50" merkbart bedre en 42" i samme serie? virker litt rart for meg, men synes det virker slik når jeg så p åde med identisk innstilling og kilde..

Jeg synes vel at du overdramatiserer dette noe, vet ikke hvor mye lys det var der du var for å se på denne tv`n men i en normalt opplyst stue så er den ikke så veldig grå som du skal ha det til...jeg sitter i min stue nå å ser på G10`n og den virker ikke så veldig grå...men det er klart at på helt lys dag så blir den noe gråere men det er vel bildet i påslått stand som betyr noe for min del ihvertfall:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette er i grunn non issue....Selv et hvitt lerret er grått...dersom det er en liten lyskilde i samme rom, derimot blir samme hvite lerret kullsvart...dersom alle lyskilder i rommet slåes av!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppkobling Panasonic G10 m/RiksTV, Panasonic EH59, Onkyo TX-SR807

Hei,
    har noen lyst til å fortelle hvordan jeg best kobler opp og konfigurerer følgende oppsett:

TV: Panasonic TX-P42G10E. Denne har Technicrypt CA-modul for RiksTV.
    DVD Opptaker: Panasonic DMR-EH59EC-K
    Receiver: Onkyo TX-SR807

Trenger jeg f.eks å bruke SCART kabel mellom TV og DVD Opptaker for å få glede av VIERA link, eller holder det med HDMI kabel?

Har i tillegg en gammel CD spiller og VHS spiller, pluss PS2 og Wii.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ha-ha. Byttet igjen. Ja, nå var det jammen med på tide.

Ellers takk for flott tilbakemelding. Merkelig at en produsent som Pioneer skal ha støy problemerer.

Irriterer meg at Z serien ikke kommer i svart. Greit nok at børstet aluminium, eller hva nå det er, er stilig. Men jeg mener en TV skal sorte kanter. Liker i grunnen heller ikke den utstikkende sølv buen under V10, men det kan man leve med.

Mon tro om Panasonic har kommet med tilsvarende nye proff modeller. En monitor uten høyttalere hadde vært perfekt.
    Sølvbuen under v10 kan du dekke med en carbon list som du tilpasser selv,egentlig bilrekvisita men det blir lekkert.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Sølvbuen under v10 kan du dekke med en carbon list som du tilpasser selv,egentlig bilrekvisita men det blir lekkert.
    Sånt må dokumenteres med bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Svart gaffa tape kan vel også brukes

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Svart gaffa tape kan vel også brukes
    Hmmm - Hvordan blir den med børsta messing?? ;-)

Side 30 av 35 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •