Panasonic 2009 modeller - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 35 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 685
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvem sitter egentlig og ser på TV timer mange timer midt på dagen når solen skinner? Har ikke folk gardiner eller persienner som man kan trekke for de få gangene det er snakk om? Det er kun mørke scener hvor man får refleksjoner, noe som innebærer stort sett filmer. Det er vel ikke så ofte man ser på filmer midt på lyse dagen på sommeren....
    Har aldri skjønt den problematikken. Eneste må vel være selgere som tjener mer på LCD og skal prøve og overtale kunder.
    Er enig her. Og en annen ting ...folk hadde da TV för flatskjermene kom på markedet? Solen skinte vel av og til på den tiden også?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bilderørs tv'er var vel aldri verken så flate eller så reflektive som nymoderne flatskjermer er. Når CRT tv'en var av så var den matt grå, mens plasmaen er blank som et speil.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Men bilderørs tv'er var vel aldri verken så flate eller så reflektive som nymoderne flatskjermer er. Når CRT tv'en var av så var den matt grå, mens plasmaen er blank som et speil.
    CRT var da mye verre i solskinn enn plasma.
    Da jeg bodde i Oslo måtte jeg nesten gi opp å se på TV på min 32" CRT hvis solen skinte, men problemet ble langt mindre da jeg fikk min 42" Panasonic i hus.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldinger. Foreldrene mine har nok ikke tenkt å se film midt på lyse dagen - da er det vel heller snakk om sportssendinger De kan så klart dra gardiner foran vinduet, men min erfaring er at dette ikke alltid blir gjort. Men jeg skjønner på tilbakemeldingene at jeg ikke behøver å legge så mye vekt på dette i forhold til valg av modell? Jeg bare lurte på om det var andre som hadde erfaring med Panasonic G10 i forhold til lyse rom. Det som betyr mest er å ha en tv som gir et godt bilde på SD signaler - også i et rom med mye lys.

Jeg har i en annen tråd på avforum blitt anbefalt Philips LCD (eks 47PFL8404H). Philips har bl.a. anti-refleksbehandlete skjermer som gjør seg spesielt bra i lyse stuer, har god bildekvalitet og Tekst-TV og er generelt sett veldig brukervennlige både mhp. brukergrensesnitt og fjernkontroll.

Så dette var ikke noe lett valg Men jeg tar gjerne i mot noen flere erfaringer og råd:-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 42" G10 og ser en god del på tv på dagtid spesielt i helgene og den fungerer utmerket til dette. Brukes i stor grad til SD viasat parabol sendinger og er perfekt til mitt bruk. Anbefales sterkt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en 42G10. Jeg brukte laaaaang tid før jeg bestemte meg. Jeg har en stue med mye lys og et stooort vindu rett i mot der hvor jeg har tven. Jag hadde en sony crt med flat skjerm, som jeg har vært fornøyd med. Den ga refleksjoner, men jeg har levd med det i 7 år. Jeg var redd at en Pana 42 plasma ville bli ille med refleksjoner. Jeg har persienne, gardiner og markise, men det kan også gå greit uten å skjerme. Er det veldig lyst ute med sol inn vinduet så er det en fordel å skjerme litt.

Mitt inntrykk av plasmaen, er at den ikke er værre enn crt jeg hadde. Faktisk så syntes jeg den er midre reflekterende enn den gamle crt'n. Jeg ble veldig positivt overrasket, og fatter'n var innom og ble imponert. Så imponert at han kjøpte 46".
    Så jeg mener du ikke bør frykte refleksjoner så mye, at du ikke kjøper tven.

Når det gjelder bilde, så er det kjempebra. Men kanskje fordi jeg har en Altibox som mottaker, og ikke prøvd den på noe annet.

Sandstrand

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke refleksjoner som er det største ankepunktet mot plasma i lyse rom, men lysstyrken. Det blir dog en styrke når det blir litt mørkere i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har hatt de nye Panasonic skjermene en stund nå.

Har lest litt om trafo brumming og vifte støy og andre svakheter...har Panasonic TX-P50G10 også en vifte som summer og støyer??

Jeg står på kanten nå til å bestille meg en, jeg hadde tidligere en Panasonic modell som hadde viftestøy og det var ikke særlig behagelig. Min Panasonic PX70 som jeg har idag har ikke innebygget vifte og det er en hærlig stille tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min TX-P50V10E nærmer seg 3 måneder i drift, ingen støy fra den..enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Min TX-P50V10E nærmer seg 3 måneder i drift, ingen støy fra den..enda.

Takk for svar, men har 2009 modellene fra panasonic innebygget vifte eller de vifteløs?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har noen bildeinnstillinger på Panasonic TX-P42S10 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Takk for svar, men har 2009 modellene fra panasonic innebygget vifte eller de vifteløs?
    Står vel 4 lydløse vifter i 50'tommeren da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Er nok vifter på disse, blir nokså varme . Skal du ha vifteløst, og en "grønn" skjerm. Så er det nok LED du må se etter .

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt P46G15 i 3 mnd nå. Har ikke hørt noen lyder fra den enda, og jeg er ganske var for viftestøy. Kjempefornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe formening om hvordan fjorårets TH-58PZ800 står seg i forhold til årets serier? Det kjøres kampanjer på denne nå og en kan jo fristes til å kjøpe denne i stedet for å vente på 58" i V10-utgave, den blir sikker steike dyr....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATWindsor
    Har du noen lenker til andre fora hvor det er tatt opp med litt mer detaljer? Er selv interessert i tilsvarende skjerm (dvs G10), og lurer på dette problemet.

AtW
    Hei og beklager for sen tilbakemelding.

Det er bare å sjekke ut tråden for disse modellene hos avforums.com, her er link til starten av tråden: Panasonic TH-P42V10 and TH-P50V10 Owners Thread - Part 2 - AVForums.com Da er det bare å begynne å lese, flere har som har samme problemet som meg. Jeg blir så sliten og for vondt i øynene når jeg ser på tv nå at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Mange svar på den linken jeg ga deg men jeg orker ikke å lete etter de som har dette problemet for deg.....det må du gjøre selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen si meg hva som er hovedkontoret til panasonic??
    Er det i Japan eller U.s.a? Noen mail-adresse man kan skrive til de på der?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det en 46" i V10-serien etterhvert? eller er dette avskrevet helt?
    Keen på en Panasonic V10 50", men hvis jeg skal ha de høyttalerne jeg har lyst på, blir det ikke plass til en 50", så en 46" hadde passa perf

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audionewbie
    Kan noen si meg hva som er hovedkontoret til panasonic??
    Er det i Japan eller U.s.a? Noen mail-adresse man kan skrive til de på der?
    Det er jo et japansk firma, men har du et problem bør du nok gå via Panasonic norden.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er jo et japansk firma, men har du et problem bør du nok gå via Panasonic norden.
    Det har jeg gjort og de har lovt meg noe som de ikke holder og når jeg nå sender de mail så svarer de meg ikke. Jeg fant forresten mail adressa til vise-presidenten i panasonic og han har nå fått en mail av meg:-D . Jeg gir meg ikke på tørre **** og jeg prøver alt.

Side 25 av 35 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •