Panasonic 2009 modeller - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 35 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 685
    Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Knalltest av 54 tommeren i V10 serien:
    The New King of HDTVs: Panasonic’s TC-P54V10 Reviewed » HDGURU.Com

Venter spent på prisen på 58 tommeren...
    Her står det vitterlig at 54 tommeren de testet har "one-sheet-of-glass" designet som skulle være unikt for 50".

Sitat Opprinnelig postet av http://hdguru.com/the-new-king-of-hdtv-displays-panasonics-tc-p54v10-reviewed/458/
    Both the TC-P54V10 reviewed here and the 50” model use an attractive one-sheet front anti-reflective glass, that extends from edge to edge covering the bezel to produce a very slick appearance. The V10s sport a silver accent along the display bottom. The TC-P54V10 has a stepped rear panel that is about 1″ deep at the top and 3.3″ in the middle, almost an inch thinner G10’s 4.2″ overall depth.
    I tillegg er det en interessant referanse til Samsung B8000 når denne ble sammenlignet med V10 ifm. frame-interpolation løsningene disse benytter --

Sitat Opprinnelig postet av http://hdguru.com/the-new-king-of-hdtv-displays-panasonics-tc-p54v10-reviewed/458/
    [...]
    Technologies developed by LCD TV makers can also eliminate film judder, using higher refresh rates of 120 Hz and 240 Hz. Repeating film frames 5 times (120 Hz) or 10 times (240Hz) eliminates judder. However, most 2009 LCD sets also use a system called motion compensation/motion estimation (MC/ME) that makes motion smoother by creating synthesized frames between the actual film frames.

Unfortunately, the MC/ME circuits also create artifacts that make film based content appear as if it was recorded as video rather than transferred from movie film. There is a reduction or elimination of the appearance of film grain and other unwanted visible image changes. Some LCD HDTV makers claim this function can be deactivated while others brands and models don’t offer the choice. For example, the recently reviewed Samsung UN46B8000 continued to make film based content “video like” even though the ME/MC circuit was set to the “off” position. The video “look” has been called by some the “soap opera effect” or SEO.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Her står det vitterlig at 54 tommeren de testet har "one-sheet-of-glass" designet som skulle være unikt for 50".
    "One-sheet-of-glass" er en av tingene som skiller V10 fra modellene under, det bør derfor finnes på alle V10.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    "One-sheet-of-glass" er en av tingene som skiller V10 fra modellene under, det bør derfor finnes på alle V10.
    Ikke på 58" og 65". Jeg har tatt på de. Det står også i Panasonics materiell.

54" selges vel forøvrig kun i USA.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Jeg fikk siklet på begge to på messen og fristes nok av 58 tommern dersom "markedsprisen" holder seg under 35 laken...
    Etter å ha ventet litt utålmodig siden IFA så kontaktet jeg den lokale Panasonic sjappen i dag som igjen ringte Panasonic Norge.

Og 58" skulle visst ha en "veil utsalgspris" på 60 000,- + i Norge. Drøm søt...

EDIT: Ser at Panasonic Tyskland er klar med veilendene europriser nå.

4999,- for 58 tommer og 5999,- for 65 tommer.

TV-Geräte - Viera NEOPDP TV - TX-P58V10E - Übersicht - Deutschland & Österreich

EDIT2: TC-P58V10 koster vel veiledende 2700 USD + VAT i USA. (Og 4000 USD + VAT for 65 tommer).

Til sammnlikning er 50V10 priset til henholdsvis 2000 USD og 2000 EURO, dvs langt mer sammenliknbart.

Her er det noe som ikke stemmer. Tydelig at Panasonic Europe skal ta igjen inntjeningen på de store skjermene i Europa...

TC-P58V10 - All VIERA® Flat-Panel HDTVs - Shop and Compare at Panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen uker med TH-P50V10E nå så er konklusjonen min at noe er galt, ihvertfall med min modell. Har slitt med denne følelsen hele tiden men trodde det bare var øya mine som måtte venne seg til tv`en. Problemet er: Ved titting på både filmer og vanlige tv-sendinger via både blu-ray, canal digital hd dekoder og standard sendinger så blir bildet utydelig(blurring) ved panoreringer, faktisk så irriterende at jeg blir sliten av å se på. Sjekket litt på noen andre forum og fant flere som klager på det samme. Er det noen her som plages av dette??? Har sendt mail til Panasonic idag og venter i spenning på svar, sa til de at om de ikke gjør noe med dette så venter både forbrukerrådet og eventuelt "Tv2 hjelper deg" om nødvendig.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt min første flatskjerm, er det noen som har kalibreringsinstillinger til TX-P42S10 ?

Takker så mye for alle bidrag.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audionewbie
    Problemet er: Ved titting på både filmer og vanlige tv-sendinger via både blu-ray, canal digital hd dekoder og standard sendinger så blir bildet utydelig(blurring) ved panoreringer, faktisk så irriterende at jeg blir sliten av å se på. Sjekket litt på noen andre forum og fant flere som klager på det samme.
    Du har slått av alt av undødvendig digital ekstrabehandling i bildemenyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min tx-p50v10e i snart en måned og er kjempe fornøyd.
    :razz:

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonnann
    Panasonic har rettet opp problemene ved 24p avspilling. Det er bare å sende en mail til Panasonic Norge og be om et SD-kort med en oppdatering.
    www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme
    Jeg fikk forresten en 46G10E i hus i kveld. Er foreløpig VELDIG fornøyd.
    Mulig jeg fremstår som mindre intelligent nå, men hvordan kan jeg sjekke når min TV er produsert og om den har behov for denne oppdateringen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd

Jeg har nettopp kjøpt 46G10E og trenger nå en bluray-spiller og et hjemmekinoanlegg. Hvor mye må jeg ut med for å få god lyd? Vil ha "value for money".

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonnann
    Jeg har nettopp kjøpt 46G10E og trenger nå en bluray-spiller og et hjemmekinoanlegg. Hvor mye må jeg ut med for å få god lyd? Vil ha "value for money".
    Det synes jeg du bør ta i en annen tråd. Her diskuterer vi Panasonic skjermene. God lyd er forøvrig meget subjektivt.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg kan få sett en G10 (helst 50") i Stavanger/Sandnes?

- Takk

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audionewbie
    Etter noen uker med TH-P50V10E nå så er konklusjonen min at noe er galt, ihvertfall med min modell. Har slitt med denne følelsen hele tiden men trodde det bare var øya mine som måtte venne seg til tv`en. Problemet er: Ved titting på både filmer og vanlige tv-sendinger via både blu-ray, canal digital hd dekoder og standard sendinger så blir bildet utydelig(blurring) ved panoreringer, faktisk så irriterende at jeg blir sliten av å se på. Sjekket litt på noen andre forum og fant flere som klager på det samme. Er det noen her som plages av dette??? Har sendt mail til Panasonic idag og venter i spenning på svar, sa til de at om de ikke gjør noe med dette så venter både forbrukerrådet og eventuelt "Tv2 hjelper deg" om nødvendig.
    Har du noen lenker til andre fora hvor det er tatt opp med litt mer detaljer? Er selv interessert i tilsvarende skjerm (dvs G10), og lurer på dette problemet.

AtW

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stille inn tv

Bør jeg ha forhåndsinnstillingene som tven har de første 100 timene, eller kan jeg ta av den eco-innstillingen med en gang? (har 46G10E).

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å justere hvitbalansen og gamma på Panasonic TX-P37X10Y?
    Mener å ha lest at dette ikke er mulig på engelske modeller.

Hilsen Strilen fra utforbi Bergen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke noe prisdiskusjon, men jeg noterer att 42G10 nå nærmer seg 8000,- grensen og fjorårets toppmodell 42PZ800 koster under 8000,-

Begynner å bli veldig fine priser på disse to, men vart veldig usikker på hvem av disse to man faktisk skal velge. Er det noen som har sett begge to og kan vurdere hvem av de som faktisk er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å justere hvitbalansen og gamma på Panasonic TX-P37X10Y? Mener å ha lest at dette ikke er mulig på engelske modeller.
    Nei. Selv i det øvrige Europa (Norge inkludert) må du opp på G10-serien for å kunne justere hvitbalansen og gamma`n. Utfordringen er likevel at på en del av G10 modellene har de et lite grønnstikk, som ikke helt kan justeres bort. Skal du ha en fargekorrekt Panasonic-skjerm må du opp på V10 eller Z11-modellene, eller velge proff-utgavene som også har justering for grønt.

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei. Selv i det øvrige Europa (Norge inkludert) må du opp på G10-serien for å kunne justere hvitbalansen og gamma`n. Utfordringen er likevel at på en del av G10 modellene har de et lite grønnstikk, som ikke helt kan justeres bort. Skal du ha en fargekorrekt Panasonic-skjerm må du opp på V10 eller Z11-modellene, eller velge proff-utgavene som også har justering for grønt.

Takker for svaret ditt J.Haugen men de modellene du nevner har 42" som minste mål og jeg vil nøye meg med en 37" plasma og da er TX-P37X10Y den som frister mest.
    Jeg blir sittende på gjærdet en stund til.

Hilsen Strilen fra utforbi Bergen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan takler 46G10E mye lys?

Jeg skal kjøpe ny tv til mine foreldre. Bruksområdet er kun TV-titting gjennom digital dekoder. Utfordringen er at de har ei stue hvor hele sideveggen (sørvendt) er fylt med vinduer fra gulv til tak. Det sier seg selv at denne stua har mye sollys, spesielt om sommeren. Hvordan takler Panasonic 46G10E sollys? Går det greit eller bør jeg droppe alt som heter plasma og istedet gå for LCD eller LED? Elkjop.no har tilbud på 46G10E i helga, så jeg håper på noen raske tilbakemeldinger

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    Jeg skal kjøpe ny tv til mine foreldre. Bruksområdet er kun TV-titting gjennom digital dekoder. Utfordringen er at de har ei stue hvor hele sideveggen (sørvendt) er fylt med vinduer fra gulv til tak. Det sier seg selv at denne stua har mye sollys, spesielt om sommeren. Hvordan takler Panasonic 46G10E sollys? Går det greit eller bør jeg droppe alt som heter plasma og istedet gå for LCD eller LED? Elkjop.no har tilbud på 46G10E i helga, så jeg håper på noen raske tilbakemeldinger
    Hvem sitter egentlig og ser på TV timer mange timer midt på dagen når solen skinner? Har ikke folk gardiner eller persienner som man kan trekke for de få gangene det er snakk om? Det er kun mørke scener hvor man får refleksjoner, noe som innebærer stort sett filmer. Det er vel ikke så ofte man ser på filmer midt på lyse dagen på sommeren....
    Har aldri skjønt den problematikken. Eneste må vel være selgere som tjener mer på LCD og skal prøve og overtale kunder.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Side 24 av 35 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •