Panasonic 2009 modeller - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 685
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du finner en veldig bra oversikt over alle modellene her:
    www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Der er det også uthevet med svart alt som skiller hver modell fra modellen under.

Jeg vil vel si at X10, G10 og V10 er de modellene man bør satse på, avhengig av hvor stort budsjettet er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt TX-P50V10E gående i 100 timer og har nå begynt å se litt skikkelig på skjermen i både anologe, digitale og Hd (Canal-dgital) sendinger. Legger nå merke til veldig mye uroligheter i bildet, f.eks ved fotballkamper så er det helt jævlig å se på de hvite strekkene på banen, de ser jo ikke rette ut i det hele tatt.....ligner mer på sagblader, om dere skjønner hva jeg mener. Er også masse.....er det flimmer dere kaller det tro...på div sendinger, lurer på om det er gardin-effekter dere kaller det. Noen andre som har dette problemet eller skal det være sånn. Er det eventuellt noen innstillinger som kan forbedre dette eller noen andre "triks" som hjelper??

Håper noen noen svarer på dette da det begynner å irritere meg voldsomt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det ikke er noe galt med den tven da? Det virker som at de tingene der burde vært for uten mener jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt TX-P50V10E gående i 100 timer og har nå begynt å se litt skikkelig på skjermen i både anologe, digitale og Hd (Canal-dgital) sendinger. Legger nå merke til veldig mye uroligheter i bildet, f.eks ved fotballkamper så er det helt jævlig å se på de hvite strekkene på banen, de ser jo ikke rette ut i det hele tatt.....ligner mer på sagblader, om dere skjønner hva jeg mener. Er også masse.....er det flimmer dere kaller det tro...på div sendinger, lurer på om det er gardin-effekter dere kaller det. Noen andre som har dette problemet eller skal det være sånn. Er det eventuellt noen innstillinger som kan forbedre dette eller noen andre "triks" som hjelper??

Har du skrudd av colour management? Opplever du det samme i THX-modus?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Har du skrudd av colour management? Opplever du det samme i THX-modus?
    Ja den er skrudd av, har skrudd av alt som er. Thx modus ja. Skal prøve å sjekke kablene litt tenker jeg, få separert de litt bedre. Er jo ikke hele tiden dette her da, mest når de panorerer, 16 meter strekkene går skikkelig sikk-sakk. Irriterende er det ihvertfall, trodde kanskje de ikke hadde kommet så langt at dette var fikset på tv`er jeg. Gjelder digital og analog sendeinger dette stort sett,. På Hd er det mye bedre.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audionewbie

Jeg har en 42 PZ 800, med CAM for å kunne se TV2HD, samt HDPVR (SAT)fra både CD og VIASAT....aldri noe krøll her, men SD sendinger på TV2/Zebra og NRK
    er jo langtfra så bra som fotball i HD....analoge TV signaler er jo bare tull....
    men hvis det ikke er noe krøll med innstillinger på Tv'en din(sjekk også siste test i Hjemmekino 0809 på Panasonicen din), så må det være noe med dine kilder..(eller ledninger)..som du ikke har oppgitt...Parabol eller kabel??
    mvh

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hvite "sag" kanten blir nok delt opp siden signalet også er interlaced.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sammenlignet X10 og G10-serien side om side under kontrollerte forhold?

Har bare sett de i samme butikk, men ikke ved siden av hverandre. Mitt inntrykk er at G10 har et roligere og litt skarpere bilde, men det var vanskelig å si noe om sortnivå.

Må jo si at jeg savner litt skarphet på disse, har sett både SD og HD sendinger, men det er vel det eneste som jeg syns LCD er bedre på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    På min gamle 50pz800 merket jeg faktisk noe til dette, som om den interne video prosseseringen sleit med interlaced signal...
    Med samme kilde, men nå med P50V10E ser jeg ikke noe til dette.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klinte til med en ørliten oppgradering i stua, fra TH-42PA50 til TX-P50V10. Kommer til uka:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner nå å tro at dette varierer ihht. kanaler og hvor bra programmene er spilt inn. Ser store forskjeller fra program til program mhht disse problemene. Så f.eks på litt fotball på eurosport idag...ikke hd kanalen men den vanlige digitale, og der var disse hvite strekkene bra, ikke denne sikk-sakk dritten jeg fikk hos canal+ forrige dagen. Sjekket også premier-league magasinet eller noe sånt hos canal+ idag hvor de sender klipp fra helgens kamper og der var det også bra nå. Så begynner å tro at det er store forskjeller på kvaliteten på programmene de sender. Ser nå på "Verdens strengeste foreldre på Tv-Norge" Og kan jo tydelig se at det ikke er noen stor/god produksjon,,,,,mao ikke tillfredstillende bilde på det programmet.

Noen med synspunkter på dette??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe nytt at det er svært stor kvalitetsforskjell på de forskjellige kanalene. Viasat sine Tv3 kanaler er desidert langt nede på kvalitet, med Nrk og Tv2 kanalene som sender i meget bra kvalitet.

Enkelte av HD kanalene sender programmer som også varierer veldig på kvalitet. Eurosport HD's sendinger fra Berlin var ypperlig, og Altibox sin sending av Viking HD var også bra.

Skal du teste potensialet i TV, bruk Blu-ray, da TV kanalene rett og slett ikke er en referanse god nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klinte til med en ørliten oppgradering i stua, fra TH-42PA50 til TX-P50V10. Kommer til uka
    Det blir morro å se hva du mener. Den lave oppløsningen på PA50 gjør den skjermen ekstremt tilgivende på dårlige signaler, og er vel en av få skjermer som faktisk er ganske OK selv på analoge signaler fra den vanlige antennen (før digitaliseringen selvsagt). V10 er langt mer kresen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Ikke noe nytt at det er svært stor kvalitetsforskjell på de forskjellige kanalene. Viasat sine Tv3 kanaler er desidert langt nede på kvalitet, med Nrk og Tv2 kanalene som sender i meget bra kvalitet.

Enkelte av HD kanalene sender programmer som også varierer veldig på kvalitet. Eurosport HD's sendinger fra Berlin var ypperlig, og Altibox sin sending av Viking HD var også bra.

Skal du teste potensialet i TV, bruk Blu-ray, da TV kanalene rett og slett ikke er en referanse god nok.
    Har testet den på blu-ray og etter min mening er tv`en helt glimrende/rå på dette formatet, sjekket/sett på et par filmer og det var bare praktfullt....mens i går stappet jeg inn "Foo Fighters Live from Wembley" og det bildet som kom i mot meg der var bare sinnsykt rått...godt musikken er like bra som bildet også, fet konsert det der.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det blir morro å se hva du mener. Den lave oppløsningen på PA50 gjør den skjermen ekstremt tilgivende på dårlige signaler, og er vel en av få skjermer som faktisk er ganske OK selv på analoge signaler fra den vanlige antennen (før digitaliseringen selvsagt). V10 er langt mer kresen.
    Ja, etter min mening leverer den ett bedre bilde enn mange av dagens LCD apparater. Det er mye søppel.. Selvsagt enkelt å se forskjell på kvaliteten på sendingene. Jeg bruker Canal digital sin HD PVR. Så er det dette med å gå opp 2 hakk i størrelse, blir jo mer avslørende uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Galvanisk Skille?

Jeg har kjøpt G10E, og regner med at denne kommer idag.
    Trenger jeg galvanisk skille eller noe slik?
    Skal koble den til altibox fra Lyse.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du trenger å bekymre deg for det: - Overdrevet flat-TV-frykt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonnann
    Jeg har kjøpt G10E, og regner med at denne kommer idag.
    Trenger jeg galvanisk skille eller noe slik?
    Skal koble den til altibox fra Lyse.
    Er ikke altibox fiber inn til huset ditt? I såfall trenger du ikke noe galvanisk skille.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en TX-P50V10. bruker den innebygde satellitt tuneren. Men ønsker å koble dvd opptakeren (pioneer645) til tv'n så jeg kan ta opp direkte fra satellitt tuneren.
    Går dette?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lepo
    Har en TX-P50V10. bruker den innebygde satellitt tuneren. Men ønsker å koble dvd opptakeren (pioneer645) til tv'n så jeg kan ta opp direkte fra satellitt tuneren.
    Går dette?
    Tipper du vil slite med det... Fins vel ikke noen utganger på TVen bortsett fra lyd?

Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •