Panasonic 2009 modeller - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 35 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 685
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bestillte Panasonic TX-P42G10 fra datakjeden.no på mandag ettermiddag. Var billigste webshop, rundt 9360.- var det vel da jeg betalte.
    Eneste valget for frakt var servicepakke til rundt 270.- kroner. Vel, dette innebar at Tollpost hentet pakka i Sandefjord, og kjørte den til sitt lager i Oslo. Totalt ca 9610.-.
    Så fikk jeg brev i posten på torsdag om at jeg måtte gå på tollpost.no og bestille utkjøring. Kunne velge forskjellige dager og klokkeslett.
    Valgte fredag (idag 21.8 ) mellom 12 og 16. Kl 13 kom Tollpost og levert tven på døra. ;D

Koblet den opp, og må bare si meg KJEMPEFORNØYD! Har ingen HD kanaler enda, men får tv gjennom Alltibox fra Vikenfiber. Kan få HD kanaler der, må bare sjekke opp litt mer rundt dette. Har ikke gjort noe med innstillinger, kun valgt familie(?) istedet for butikk. Skal lese litt mer på forumet rundt innstillinger/kallibrering. Men lar det være inntil videre.

Var veldig skeptisk til refleksjoner, men det er ikke værre enn den gamle CRT'n. Skepsisen gjorde at jeg hele tiden vurderte LCD, og brukte lang tid på å bestemme meg for plasma. Kun at det er større flate som kan reflektere lys. Men dette ble allikevel ikke noe problem slik jeg fryktet. Frykten bestod i at stua er lys, med STORT vindu rett i mot tv (ca 4,5 m rett i mot) med sollys inn om ettermiddagen og kvelden. Har persienne og markise, og persienna tar greit unna.

Sett litt på diverse kanaler med friidrett, fotball, dyr, tv serier og annet. Sitter ca 2 - 3,5 fra tven. Alt er bare knallbra (kan sikkert bli bedre, med å leke litt med innstillinger). Sortnivå kan jeg ikke si så mye om da jeg ikke har veldig peilig på dette, men det jeg ser er iallefall helt topp.

Familien og meg er ikke så kravstore på bildekvalitet, men å ha et bilde som er litt ok var ett stort ønske. Vi har sett venner og familie med diverse lcd og plasma utgaver, og panasonic'en overgår alle de vi har sett hos dem.

Første inntrykk etter å ha koblet opp: Utrolig godt fornøyd med tv'en! Kan anbefale denne på det varmeste!

SandStrand

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe ny tv til stuen hjemme. Den skal brukes til vanlig TV-sendinger (SD). Hvilke av 2009-modellene får man i 37" Plasma?

Edit: Hvordan er LCD skjermene i forhold på SD? Vi har endel vinduer i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe ny tv til stuen hjemme. Den skal brukes til vanlig TV-sendinger (SD). Hvilke av 2009-modellene får man i 37" Plasma?

Edit: Hvordan er LCD skjermene i forhold på SD? Vi har endel vinduer i huset...
    Jeg beklager å måtte si det; Men Panasonic TX-P37X10 er dessverre ikke bra (Du får ikke G10-serien i 37). X10 mangler lysstyrke, HD blir ikke skikkelig skarpt og SD-signaler blir mer "grøtete" enn på f.eks. forgjengeren PX80/81. Merkelig nok er 42-tommeren i X10-serien bedre på noen punkter....Her ville jeg heller valgt Sony KDL-37W5500 eller Samsung 37` (f.eks. den utgående 676/656).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg beklager å måtte si det; Men Panasonic TX-P37X10 er dessverre ikke bra (Du får ikke G10-serien i 37). X10 mangler lysstyrke, HD blir ikke skikkelig skarpt og SD-signaler blir mer "grøtete" enn på f.eks. forgjengeren PX80/81. Merkelig nok er 42-tommeren i X10-serien bedre på noen punkter....Her ville jeg heller valgt Sony KDL-37W5500 eller Samsung 37` (f.eks. den utgående 676/656).
    Synd at det ikke blir produsert 37" i G og V versjoner. Jeg lager heller en egen tråd enn å hijacke denne med andre merker

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått i hus en TX-P50G10. Bestilte fra datakjeden onsdag, og i 11 tiden i dag(mandag) var bilen fra tollpost her med en diger pakke. Bestilte fra datakjeden da de var billigst i pris og frakt(550,- nok). Komplett f.eks skulle ha over 1000,- i frakt!! Fikk etterhvert montert og satt tv'n på plass, koblet til HD tunerne fra CD og Viasat, og første inntrykket var bare WOW!!! Spesielt HD kanalene viser nydelige bilder, og det før jeg har justert noe på innstillingene. Nå viste de jo veldig bra bilder på min gamle 42PV60, men dette var et par hakk bedre Og denne tv'n ser veldig mye bedre ut der den står enn vår gode gamle(3 år for plasma er vel gammelt..?) PV60. Den får tjenestegjøre ned i kjellerstua heretter.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Da har jeg fått i hus en TX-P50G10. Bestilte fra datakjeden onsdag, og i 11 tiden i dag(mandag) var bilen fra tollpost her med en diger pakke. Bestilte fra datakjeden da de var billigst i pris og frakt(550,- nok). Komplett f.eks skulle ha over 1000,- i frakt!! Fikk etterhvert montert og satt tv'n på plass, koblet til HD tunerne fra CD og Viasat, og første inntrykket var bare WOW!!! Spesielt HD kanalene viser nydelige bilder, og det før jeg har justert noe på innstillingene. Nå viste de jo veldig bra bilder på min gamle 42PV60, men dette var et par hakk bedre Og denne tv'n ser veldig mye bedre ut der den står enn vår gode gamle(3 år for plasma er vel gammelt..?) PV60. Den får tjenestegjøre ned i kjellerstua heretter.
    Hvor stor oppgradering snakker vi om? Har også kikket på G10, men lurer litt på hvor mye bedre den vil bli både når det gjelder HD-sendinger, fotball og film (i forhold til PV60)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått sett litt på min Panasonic TXP50V10E og først og fremst må jeg si at på blu-ray så er denne tv`en rååååå, bildet er da kjørt i THX-modus og det fremstår absolutt fabelaktig. På vanlig tv-titting enten via cd sin hd-boks eller analogt så har jeg ennå ikke prøvd i kalibrert tillstand da jeg holder på å "kjøre" tv`en inn, men bildet i seg selv er noe helt annet enn hva jeg er vannt med, tar nok litt tid å venne seg til. Veldig "ekte" bildefremvisning om det er den rette måten å si det på, som om det ikke er en tv du ser på men som å se inn i et rom hvor handlinga foregår. Vansklig å forklare men kanskje noen andre har den samme følelsen og kan forklare det bedre. Konklusjonen er at dette ser ut til å være enn fantastisk tv......syntes nå jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg min TXP42G10E til å starte på HDMI 1 kanalen når jeg skrur på tv'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står om det noen få poster opp (side 19).
    Panasonics hemmelige meny - teknofil.no
    Oppskriften står her. Gjorde det på min 42G10 og funker fint.

Sandstrand

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd å oppgradere sin 50v10? Ser på Dansk forum at de har oppgradert sine tv`er og det har gjort tv`en bedre mhht noen feil i Thx-modus, dette har blitt rettet på etter oppgradering. Min har versjon 2.004 mens de som har oppgradert der har 2.011. Jeg prøve å oppgradere idag og det så ut til åfunke, fikk beskjed om at nå var tv`en oppgradert men den står fortsatt på 2.004. Hvordan kan da de Danske ha 2.011???? Noen som vet noe om dette??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nå en 42" PZ85 som jeg lurer på å oppgradere til en 46" G10. Har noen erfaringer med PZ85 opp i mot G10? Vil bildet på G10 være vesentlig bedre enn på PZ85?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andrews
    Hei!

Har nå en 42" PZ85 som jeg lurer på å oppgradere til en 46" G10. Har noen erfaringer med PZ85 opp i mot G10? Vil bildet på G10 være vesentlig bedre enn på PZ85?
    Uten at jeg har sett disse ved siden av hverandre, ville jeg tro det er snakk om en minimal forskjell. Tror du nok må opp på V-serien eller Pioneer 5090 for at det skal virkelig lønne seg. Hmmm, tidlig å oppgradere da etter et år.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Uten at jeg har sett disse ved siden av hverandre, ville jeg tro det er snakk om en minimal forskjell. Tror du nok må opp på V-serien eller Pioneer 5090 for at det skal virkelig lønne seg. Hmmm, tidlig å oppgradere da etter et år.
    Forskjellen på G og V serien er minimal. Forskjellen er THX-profil og muligens flere justeringer på V. I tillegg har V-serien en ekstra HDMI, annet design, DVB-S og diverse andre små features.
    Hovedsaken er at panel og prosessor er den samme, derfor er det minimal forskjell på bildet. Dette bekreftes f.eks. her: www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme Den største forskjellen er mer korrekte farger på V-serien når THX-profil brukes.
    Neppe noen tvil om at det er mye større forskjell mellom pz85 og G10 enn mellom G10 og V10, så får det være opp til hver enkelt å vurdere om V10 er verdt pengene i forhold til G10.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett tv-ene side om side i butikk og selvsagt er det ikke lett å se store forskjeller da, men det så ut som V10 var langt bedre på bevegelse enn G10.

V10 har noe som heter 24P smooth film så det kan være dette som gjorde utslaget, men jeg skal ikke si det sikkert siden funksjonen bare skal dukke opp når tv-en gjennkjenner 24P signaler.

Det var tydelig i svingete bevegelser hvor G10 rykket litt, men V10 var helt smooth.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vel ha vært feil innstillinger eller lignende på G10'en du så.

24p smooth er noe som bare brukes på 24p signaler. Begge modellene viser 24p med 96Hz, på G10 vises hver frame 4 ganger, på V10 interpoleres de tre frames mellom de egentlige frames. Det er delte meninger om hvor lurt dette er, poenget med 24p er tross alt at film skal se mer filmaktig ut, dvs. med litt hakking.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tidligere test som ble lagt ut i tråden her fortalte at det var klar forskjell mellom G og V-serien. THX profilen er som først og fremst den som skiller, men den skal bety mye. Tviler på at selv ved å gå inn i service menyen til G-serien, så klarer man å etterligne kalibreringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett på LCD tvene til Panasonic og kan si om det er vits å kjøpe 37V10 i stedet for G10?

Jeg vurderer å kjøpe en av de, men det virker som om ikke kontrasten er helt på topp. Er dette egentlig så viktig ved vanlige SD sendinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om TXP46G10E har 1:1 pixelmapping over HDMI?
    Finner ikke svar på dette noen steder.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clinton
    Noen som vet om TXP46G10E har 1:1 pixelmapping over HDMI?
    Finner ikke svar på dette noen steder.
    Ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter det jeg har forstått så skall v10 ha satelitt tuner innebygd.stemmer det?
    kan man bruke vilken som helst cam. jeg har flere camer liggende .
    har en t-rex som tar viasat og en eldre orginal conax cam.
    vill disse kunne brukes i panasonicen?

Side 20 av 35 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •