Panasonic 2009 modeller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 685
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er nok fordi plasma er tingen på større størrelser ;-)
    det er nok en grunn til det, i de små størrelsene er det for mye konkurranse fra masse lcd-er, fra helt rævva, til meget gode, derfor er det ikke hensiktsmessig å prøve å konkurrere der, derfor velger de å legge satsingen på de større skjermene.
    det er plasma som er panasonics styrke, ikke lcd.
    og det kommer nok til å fortsette slik en stund fremover.
    plasmasalget gikk veldig bra sist år, med en god % økning av salget.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi får se hva som dukker opp, Panasonic har i det minste valgt å bredde seg noe veldig nå, men det spørs jo samtidig hvor mange av disse modellene som kommer her til lands... Vi klarer oss og egentlig lenge med Z1 for feinschmeckerne og X1 for de økonomiorienterte...

Ikke helt sikker på hva du mener med feinschmecker, men jeg er hvertfall opptatt av designet på TV'n, og i mine øyne er V serien betraktelig penere enn Z serien, hvertfall ut ifra de bildene som så langt er gjort tilgjengelig. Skulle valget mitt falt på en Panasonic i 2009 ville det definitivt blitt en P50V10.
    Ellers når det gjelder Panasonics produksjon av paneler for Pioneer, så er jeg ikke sikker på at det nødvendigvis er så mange hemmeligheter som deles. Panelene blir vel laget på spesifikasjon fra Pioneer, og mye i bildet gjøres med kretser, prosessorer og annen hardvare og firmware som muligens ikke er tilgjengelig for Panasonic. Dessuten er det nok div patent reguleringer som setter hindringer for at Panasonic kan benytte Pio teknologi i sine skjermer, så det er ikke sikkert at Panasonic sine skjermer nyter godt av Panasonics Pio produksjon.
    Dette med uendelig sort har vi jo hørt i 2008 fra LG, og det ble jo ikke akkurat en success for LG når det viste seg å være tøv. Mulig Panasonic ikke tør å gjøre annet enn å nevne "infinite black" for å prøve å ordbinde kundene, men samtidig ikke ta for hardt i og havne i samme situasjon som LG var i.
    Ikke helt godt forklart kanskje, men håper dere skjønner poenget mitt.
    Med utgangspunkt i den informasjonen som er kommet så langt på nye skjermer i 2009, så tror jeg ikke at dette er året vi ser den store revolusjonen i kontrast hos bredden av produsenter, men jeg krysser fingrene.
    UANSETT så gleder jeg meg til skjermene skal slippes, og håper, selv om jeg ikke tror, at Panasonic for en gangs skyld holder sine egne frister for lansering.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tviler også på at 2009 blir spesielt revolusjonerende, men jeg håper vi får redusert bildestøy, noe jeg synes panasonic PZ serien og td pioneer har hatt litt mye av i sine 2008 serier

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe av det som blir nytt er vel slankere skjermer, mer lysstyrke, og mindre strømforbruk, å så blir det vel endel internett på tv-en, etc.
    det siste der synes ikke jeg noe om, men endel liker sånt.
    men etter det jeg har lest av dem som har vært på CES så blir det ikke så enorme fremskritt på bildekvaliteten dette året.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    det er plasma som er panasonics styrke, ikke lcd.
    Det er små bokstaver som er din styrke, ikke store?

Vel, jeg har sett en opphauset Sony 32" lcd-skjerm mot en rimeligere lcd fra Panasonic. Personlig syns jeg panaen hadde klart best bilde, sonyen virket blass i forhold enda den hadde bedre oppgitt kontrastforhold.
    TX-37LZD800 er vel også en lcd-skjerm som ikke står tilbake for andre lcd-merker. Jeg tror vi kommer til å se noen meget gode lcd-skjermer fra Panasonic i tiden fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVB mottaker

Får disse skjermene (endelig) støtte for DVB-C og ikke bare DVB-T?
    (Tenker fortsatt på X1 i forhold til PX80)

Jeg finner ingen ordentlige spec'er på TV'ene...

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisgestimat (insider i Panasonic USA)

Z-series:
    TC-P54Z1 = $4999

V-series:
    TC-P65V10 = $5999
    TC-P58V10 = $3499
    TC-P54V10 = $2399
    TC-P50V10 = $1999

G-series:
    TC-P54G10 = $2199
    TC-P50G10 = $1799
    TC-P46G10 = $1499
    TC-P42G10 = $1299

S-Series:
    TC-P65S10 = $4999
    TC-P58S10 = $2499
    TC-P54S10 = $1999
    TC-P50S10 = $1699
    TC-P46S10 = $1399
    TC-P42S10 = $1199

X-Series:
    TC-P50X10 = $1199
    TC-P42X10 = $999

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivinds
    Får disse skjermene (endelig) støtte for DVB-C og ikke bare DVB-T?
    (Tenker fortsatt på X1 i forhold til PX80)

Jeg finner ingen ordentlige spec'er på TV'ene...

Dette kan man jo drømme om. Jeg fatter ikke hvorfor dette ikke finnes i alle fjernsyn. DVB-T dekoderen som de stapper i enkelte skjermer kan jeg skjønne, men så er det noen som velger å kjøre med en DVB-S tuner, og det kan jeg ikke fatte og begripe at de velger fremfor en DVB-C tuner. LG hadde som plan å slippe PG6000 og PG7000 serien i fjor med DVB-C, det ble jo ikke noe av. La oss håpe det kommer noen i år med dette, men vil tro DVB-C ikke er med i år heller til fordel for internett tilkobling, blåtann og div annet skit man ikke trenger i fjernsynet.

Når jeg ser på de gestimatene du kommer med der jantoreg så blir jeg litt forbauset. Lover ikke godt for Norske priser, og tipper en multiplikator på minst 10 blir lagt på før du har den Norske prisen. Synes Panasonic tar vel hardt i med tanke på hvor lite nytt de har å komme med i år. Skuffende.
    Får håpe gestimatene er feil, og blir blåst ut av vannet med finanskrisa og vi kanskje kan se en 50" i V serien med veiledende under 15.000 når skjermene endelig kommer til Norge.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Når jeg ser på de gestimatene du kommer med der jantoreg så blir jeg litt forbauset. Lover ikke godt for Norske priser, og tipper en multiplikator på minst 10 blir lagt på før du har den Norske prisen. Synes Panasonic tar vel hardt i med tanke på hvor lite nytt de har å komme med i år. Skuffende.
    Får håpe gestimatene er feil, og blir blåst ut av vannet med finanskrisa og vi kanskje kan se en 50" i V serien med veiledende under 15.000 når skjermene endelig kommer til Norge.
    Det som blir sagt er at de nye skjermene vil ligge på nivå med 2008-modellene.
    Når jeg ser prisene på Panasonicene i USA er det ikke så mye dyrere dette.
    42PX80 vs P42X1 = $100->$200 mer
    tror vi kan få P42X1 til mellom 8 og 9k i norge ved lansering (skal iallefall krysse fingrene for det)

Jeg vil håpe og tro vi kan ha en multiplikasjonsfaktor på rundt 8

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo også forskjell på veiledende og faktiske priser. Veil 999 USD x10, kan godt stemme til å begynne med for 42X10. Da har vi gatepriser på rundt 8000,- tipper jeg, og det er ikke så verst ved intro.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper bare at TC-P50G10 er bedre enn PZ800 til å behandle SD-signaler. Da blir ihvertfall den min neste skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile panasonics 2009 modeller

Her er en link til filmsnutt om panasonics 2009 modeller fra ces:

Panasonic New X1, 1080P Series S & Z1 LCD Screens (CES 2009)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for dem som håper på bra sortnivå fra panasonics 2009 modeller, så har D-Nice, som er en anerkjent expert på plasmaskjermer, sett dem på CES2009, og sier helt klart at de ikke kommer opp mot pioneer G8 på det punktet.
    D-Nice er en såkalt insider, som har tilgang til informasjon fra produsentene.
    for de som er interessert i mer, så finner dere en string om det på avsforum.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    or dem som håper på bra sortnivå fra panasonics 2009 modeller, så har D-Nice, som er en anerkjent expert på plasmaskjermer, sett dem på CES2009, og sier helt klart at de ikke kommer opp mot pioneer G8 på det punktet.
    Han fronter Pioneer, så det kan du ta med en klype salt.......Men Panasonic 11 hadde noe dårligere sortnivå enn Pioneer G8. Når sortnivået skal være bedre, må en nesten tro at det kan matche G8. Dessuten er lysutbytte også viktig, og der var Pioneer G8 ikke bra. Men Pioneer G9 er det få som kan matche den når det kommer til sortnivå (jeg har hatt LX5090 og KRP-500).

Vi får heller vente og se.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt rundt på forum her og der og de som hevder å ha inside information sier at den kommer nært opptil G8 Pio på sortnivå, men langt ifra G9 Pio. Riktig nok skal det tas med en klype salt, for enkelte som sier de sitter på tallene kan ikke røpe tallene, men de sammenligner lett sortnivå med andre fjernsyn, så det virker litt mikke mus.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store spørsmålet er vel om de europeiske modellene får THX godkjenning/mode (og ikke bare i USA)?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Ellers når det gjelder Panasonics produksjon av paneler for Pioneer, så er jeg ikke sikker på at det nødvendigvis er så mange hemmeligheter som deles. Panelene blir vel laget på spesifikasjon fra Pioneer, og mye i bildet gjøres med kretser, prosessorer og annen hardvare og firmware som muligens ikke er tilgjengelig for Panasonic. Dessuten er det nok div patent reguleringer som setter hindringer for at Panasonic kan benytte Pio teknologi i sine skjermer, så det er ikke sikkert at Panasonic sine skjermer nyter godt av Panasonics Pio produksjon.
    Som nevnt i andre tråder; panelene blir identiske i både Pioneer og Panasonics skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jøss, er det innebygd digital kabel-dekoder på alle modellene? Ser sånn ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V10E ser ut som en bra skjerm, liker ikke tanken på den neste opp med trådløs overføring, ser for meg muligheter for forstyrrelser fra annet utstyr, etc. fancy, men gjør ingenting for å bedre bildekvaliteten.

Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •