Panasonic 2009 modeller - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 685
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, tror jeg går for en av full-hd-modellene til panasonic...føler på meg at jeg vil angre om noen måneder/år om jeg ikke gjør det!

Nå er problemet hvilken jeg skal velge mellom PZ86 og S10
    PZ-mod. har jo fått mange gode testresultater, mens S10 finner jeg nesten ingen info om. Har denne modellen kommet litt i klem mellom x10 og G10?

Burde jeg velge fjorårsmodellen eller årets? Prismessig skiller det 10kr eller noe på mpx, og spesifikasjonene er nokså like...

...hjelp...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S10 er bare litt billigere enn G10, men mangler NeoPDP, S10 bruker fjorårets panel. Siden NeoPDP er en god del forbedret vil vel de fleste her heller prøve å strekke budsjettet til en G10, eller gå for X10 hvis de har begrenset budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle gå inn på Elkjøp`s internett-butikk og muligens bestille meg panasonic TXP50V10E, men det går jo ikke an å bestille den hos dem engang. Når jeg trykket på kjøp så står det "denne varen er midlertidig utilgjengelig", hva er årsaken til dette?? noen som vet?? Greit at de ikke har den inne eller noe sånt men det skal da gå an å bestille den fordi mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr vel at Elkjøp ikke vil selge den. For liten avanse kanskje? Eller kanskje de ikke klarer å få tak i den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er rimelig tomt rundt på div. lagere nå. Da jeg purret på Panasonic etter min egen 50V10, fikk jeg beskjed om at hovedlager i Tyskland får inn nytt parti førstkommende mandag...

En kamerat av meg drog til Elkjop på Forus i går, da han fikk beskjed om at 50V10 var på lager...Endte med at han kom hjem med en modell som het: TX-50U10E

Noen som aner hvor i modell rekka denne havner? Det er null info på nettet. Google gir kun treff på en østeuropeisk side, og søk hos Panasonic gir null treff...utrolig merkelig

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Tror det er rimelig tomt rundt på div. lagere nå. Da jeg purret på Panasonic etter min egen 50V10, fikk jeg beskjed om at hovedlager i Tyskland får inn nytt parti førstkommende mandag...

En kamerat av meg drog til Elkjop på Forus i går, da han fikk beskjed om at 50V10 var på lager...Endte med at han kom hjem med en modell som het: TX-50U10E

Noen som aner hvor i modell rekka denne havner? Det er null info på nettet. Google gir kun treff på en østeuropeisk side, og søk hos Panasonic gir null treff...utrolig merkelig
    Er ikke det den samme modellen som S10, altså modellen over X10 som er uten NeoPDP? Den har 400hz motion drive?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V10 er toppmodellen og har 600Hz (og 96Hz for glatt 24p avspilling fra Blu-ray). Den har best sortnivå og best-fungerende THX-modus (fargene er mer nøyaktige enn på G10-modellen). Se anmeldelsen til HDGuro

Vi har fått inn en 50" V10 i butikken på Hi-Fi klubben Stavanger, og vi har rundt 20 modeller på hovedlageret i 50". 42" får vi inn over helgen.

Testet den forresten etter stengetid i mørket i går, og jeg må si meg veldig imponert over sortnivået. I de fleste scener er sorten like kullsvart som på min egen Kuro KRP-500M, uten å være på bekostning av detaljenivå i skyggepartier. THX-modusen gir veldig fine og korrekte farger rett ut av boksen også.

EDIT: 600Hz, ikke 500.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    De som har kommet, er HD-ready-skjermene Panasonic TH-42PD12UK og TH-50PD12UK (full-HD har ikke kommet enda):

Panasonic TH-50PD12UK (Panasonic TH50PD12UK) Panasonic Plasma Displays from VisualApex - 800.883.7495.

Men dessverre er ikke disse skjermene tilgjengelig for det store publikum i Norge enda. Jeg kjøper derfor skjermene mine fra utlandet. De fleste norske importørene/distributørene skal ha for høy pris for proff-skjermene pr. 2009. Før solgte nettbutikker som stretto.no, ps.no og amentio.no disse skjermene, og da var prisene overkommelige. Men nå som fotophono og andre butikker har høynet avansen himmelhøyt, så er det slutt. Det greieste er ofte å bestille fra Sverige.
    Har du noen gang handlet plasma fra statene? Prisene er jo utrolig lave og jeg tippe den skjermen du linker vil komme på under 10k totalt ved bruk av jetcarrier. Garanti i Norge kan man vel vinke farvel til enten om man kjøper fra USA eller et land i Europa?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Er ikke det den samme modellen som S10, altså modellen over X10 som er uten NeoPDP? Den har 400hz motion drive?
    I følge utsagn fra selger, var den ENESTE forskjellen på 50U10 of 50V10 at U modellen var 400Hz kontra V10 som er på 600Hz.

Tviler på at dette er eneste forskjell.....

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er HDTVtest.co.uk sin anmeldelse av en 42" V10

At this point, we guess the question on every video enthusiast’s mind is, “Can it dethrone the Pioneer 9G Kuro plasma as the best flat-panel HDTV we’ve tested to date?” We’re afraid not: the Panasonic TX-P42V10 ran the Pioneer Kuros really close (in fact the closest of them all), but ultimately fell short in the areas of black level, overall colour fidelity and standard-definition video processing.

Make no mistake though: the TX-P42V10 still delivers the best picture quality we’ve seen from a Panasonic plasma so far, thanks in no small part to its [THX] mode. Is the Panasonic TX-P42V10 worth paying £300 extra over the G10? When you take into account the [THX] mode’s accurate primary colours and 2.2 gamma out of the box, not to mention other perks like [Viera Cast], DLNA compatibility, additional HDMI port and PiP/PaP functionalities, for us the answer is a resounding yes.

Sortnivået er målt til 0.04 cd/m2 etter kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge utsagn fra selger, var den ENESTE forskjellen på 50U10 of 50V10 at U modellen var 400Hz kontra V10 som er på 600Hz.

Det ser da vitterlig ut som U10 er en S10. Hvis han var ute etter en V10 er han nok blitt lurt.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som sagt så bruker U/S fjorårets panel... Det er ikke NeoPDP slik som V serien! Selvsagt er det da store forskjeller!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Det betyr vel at Elkjøp ikke vil selge den. For liten avanse kanskje? Eller kanskje de ikke klarer å få tak i den.

Hehe... Den er ikke tilgjengelig på hovedlageret... Derfor du ikke får kjøpt den. Men kommer i slutten av aug.

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil min gamle TH-42PV60 ligge an ift. de nye 2009-modellene som f.eks. TX-P42G10?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg er for tiden på jakt etter en ny flatskjerm som skal brukes primært sammen med en HTPC (dvs. at bruken hovedsaklig blir film og vanlig pc-bruk). Bestemte meg egentlig først for å gå for LCD (Sony W5500), men etter å ha lest litt om Panasonic sin nye plasmaserie har jeg lurt litt på plasma i stedet. Har da primært sett meg ut 50G10E evt. 50V10E.

Har forstått det slik at midlertid innbrenning er et lite problem nå sammenlignet med før slik at PC-bruk burde gå fint, og at lysutbytte også er bedret betraktelig. Noen som vet hvordan disse fungerer i lyse rom? Jeg ønsker å kunne bruke skjermen også i lyse omgivelser slik at jeg skal slippe å trekke for rullegardinene hver eneste gang på dagtid. Filmer kommer selvfølgelig til å bli sett i mørkt rom. Hvordan er det mtp. refleksjoner fra skjermoverflaten? Jeg har et stort vindu på den ene siden hvor tv'en skal henge.

Ellers lurer jeg også på om det er verdt å bruke de ekstra 3-4000 kr for 50V10E?

Takker for svar.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fjoggy
    Hei!
    Jeg er for tiden på jakt etter en ny flatskjerm som skal brukes primært sammen med en HTPC (dvs. at bruken hovedsaklig blir film og vanlig pc-bruk). Bestemte meg egentlig først for å gå for LCD (Sony W5500), men etter å ha lest litt om Panasonic sin nye plasmaserie har jeg lurt litt på plasma i stedet. Har da primært sett meg ut 50G10E evt. 50V10E.

Har forstått det slik at midlertid innbrenning er et lite problem nå sammenlignet med før slik at PC-bruk burde gå fint, og at lysutbytte også er bedret betraktelig. Noen som vet hvordan disse fungerer i lyse rom? Jeg ønsker å kunne bruke skjermen også i lyse omgivelser slik at jeg skal slippe å trekke for rullegardinene hver eneste gang på dagtid. Filmer kommer selvfølgelig til å bli sett i mørkt rom. Hvordan er det mtp. refleksjoner fra skjermoverflaten? Jeg har et stort vindu på den ene siden hvor tv'en skal henge.

Ellers lurer jeg også på om det er verdt å bruke de ekstra 3-4000 kr for 50V10E?

Takker for svar.
    Jeg har P42G10, og har denne i en stue med mange vinduer. Har riktignok persienner på alle vinduene og har disse i varierende grad igjenskrudd. (Vinduet rett ved siden av tv er helt tett, 2 påfølgende er delvis tette, og et 3 m rett bak meg når jeg sitter foran tv oftest helt tett.
    Går fint å se tv/film med godt dagslys, men jeg må ha persiennene igjen for å forhindre sollys direkte på skjermen.
    Når det gjelder refleksjoner så er vel det ert problem med alle flate glassflater. Når rommet er litt dempet med persiennene så må jeg tette vinduet bak meg helt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om jeg har det ganske likt deg når det gjelder vinduer.
    Vurderer selv samme tv, og hadde nok handlet for en stund siden hadde jeg vært sikker på at refleksjoner/lys ikke hadde skapt problemer.
    Fikk ett svar her tidligere om at det ikke er mer refleksjoner på en slik tv kontra en gammel CRT. Er du enig i det?

SandStrand

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke de større 58 tommerene, f.eks TC-P58S1 til Norge? Klarer ikke finne noe større enn 54", bortsett fra fjorårets 65" som jo er latterlig dyr. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg vurderer å kjøpe TXP42G10E til mine foreldre.

Denne fåes nå for ca 10k og virker som et ok kjøp og en bra tv.

Det jeg lurer på er om denne tv'en har innebygd dekoder slik at de kan bruke riks-tv kort og sette det rett i tv'en uten noen ekstern tuner? Og kan man da se på HD kanaler?

Eller trengs det noe mer, ekstra cam eller lign?:???:

Hva mener dere forøvrig om denne modellen?

Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •