Panasonic 2009 modeller - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 35 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 685
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har noen formening om når TX-P50V10E blir tilgjengelig i butikken?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om når TX-P50V10E blir tilgjengelig i butikken?
    Har hatt den og kvittet meg med den.......Men du kan kjøpe den her til 18970,-:

ps.no - PANASONIC Plasma TV 50"

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Det var jo en strålende anbefaling!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker i utstilling så har de den på Stereofil i oslo...

Enkelte Elkjøp butikker må vente litt til...

Imponerende tv, men får VELDIG hard konkuranse fra Samsung PS50B855 i samme prisklasse...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en strålende anbefaling!
    Hehe. Jeg gikk heller over til proff-plasmaene til Panasonic. I mine øyne var den så mye bedre det var ingen vei tilbake.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg gikk heller over til proff-plasmaene til Panasonic. I mine øyne var den så mye bedre det var ingen vei tilbake.
    Har det kommet nye proff plasmaer fra Panasonic? Fortell mer da. Hvordan er disse kalibrert fra esken? Hvem selger de?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet nye proff plasmaer fra Panasonic? Fortell mer da. Hvordan er disse kalibrert fra esken? Hvem selger de?
    De som har kommet, er HD-ready-skjermene Panasonic TH-42PD12UK og TH-50PD12UK (full-HD har ikke kommet enda):

Panasonic TH-50PD12UK (Panasonic TH50PD12UK) Panasonic Plasma Displays from VisualApex - 800.883.7495.

Men dessverre er ikke disse skjermene tilgjengelig for det store publikum i Norge enda. Jeg kjøper derfor skjermene mine fra utlandet. De fleste norske importørene/distributørene skal ha for høy pris for proff-skjermene pr. 2009. Før solgte nettbutikker som stretto.no, ps.no og amentio.no disse skjermene, og da var prisene overkommelige. Men nå som fotophono og andre butikker har høynet avansen himmelhøyt, så er det slutt. Det greieste er ofte å bestille fra Sverige.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fikk sett den under en harrytur til Sverige på Nordbyen kjøpesenter på søndag.

For et grusomt design! En blank alu profil på toppen, masse sølvbronseaktige detaljer under og en sølvaktig pleksiglassdekt fot. Helt uaktuelt for meg.

Hvorfor i himmelens navn kan de ikke lage kabinettet og foten i matt svart...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et grusomt design! En blank alu profil på toppen, masse sølvbronseaktige detaljer under og en sølvaktig pleksiglassdekt fot. Helt uaktuelt for meg. Hvorfor i himmelens navn kan de ikke lage kabinettet og foten i matt svart...
    Helt enig der! De billigste modellene er i sort (sort fot og topp), så hvorfor det ikke er mulig å få V10 i samme finish er meg en gåte. Jeg er sikker på at Panasonic taper salg på dette (det samme gjelder Z-modellen som kun selges i sølv).

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig der! De billigste modellene er i sort (sort fot og topp), så hvorfor det ikke er mulig å få V10 i samme finish er meg en gåte. Jeg er sikker på at Panasonic taper salg på dette (det samme gjelder Z-modellen som kun selges i sølv).
    Jepp! Fatter ikke at Panasonic ikke kan få dette inn i hodet...
    ...evt. kunne de gjort slik det gjøres med enkelte mobiler: Lage rammer i fancy farger som kan klikkes av og på ;-) Sort/sort/sort uten ramme såklart!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har kommet, er HD-ready-skjermene Panasonic TH-42PD12UK og TH-50PD12UK (full-HD har ikke kommet enda):

Panasonic TH-50PD12UK (Panasonic TH50PD12UK) Panasonic Plasma Displays from VisualApex - 800.883.7495.

Men dessverre er ikke disse skjermene tilgjengelig for det store publikum i Norge enda. Jeg kjøper derfor skjermene mine fra utlandet. De fleste norske importørene/distributørene skal ha for høy pris for proff-skjermene pr. 2009. Før solgte nettbutikker som stretto.no, ps.no og amentio.no disse skjermene, og da var prisene overkommelige. Men nå som fotophono og andre butikker har høynet avansen himmelhøyt, så er det slutt. Det greieste er ofte å bestille fra Sverige.
    Meget mulig en proff skjerm i full HD kan være aktuell for meg. Må nesten ha full HD p.g.a. HTPC. Vet du om de vanligvis er bra kalibrert i standard modusene eller er man i større grad avhengig av å kalibrere proff skjermene selv?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De satser kanskje på B&O segmentet :-D Det er jo mange som gjerne vil at TV-en skal synes i stua. Ikke så mange av dem her tydeligvis.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget mulig en proff skjerm i full HD kan være aktuell for meg. Må nesten ha full HD p.g.a. HTPC. Vet du om de vanligvis er bra kalibrert i standard modusene eller er man i større grad avhengig av å kalibrere proff skjermene selv?
    Full-HD-skjermene kommer om ikke så lenge. Når det gjelder "out of the box"-innstillingene, så har de variert ganske mye mellom generasjonene. De mest nøyaktige Panasonic-skjermene jeg har eid var 6 og 7 generasjon (2004-2005), og noen eksemplarer av 8-generasjon. 8-generasjonen var også utrolig god på SD-signaler (TH-42/50PHD8 ), noe som senere ikke har vært like høyt prioritert fra Panasonic.

Fra generasjon 9 til og med 11 har skjermene vært temmelig oversaturert i grønt, altså med mer eller mindre grønnstikk. Men det fine med proff-modellene (i motsetning til konsument), er at de har mulighet for gråskala-kalibrering av både rødt, blått og GRØNT. Dermed kommer en som regel i havn (har dog ikke justering for sekundærfargene). Gamma kan justeres fra ca. 1,7 til 2.5, og det er viktig både for detaljene i bildets mørke partier, og for å unngå "utvasket" sort som på PX80/pz80/85, som hadde gjennomsnittlige gammakurve på ca. 2.0.

Som sagt var det de gamle lavoppløste proff-skjermene bedre på SD-kilder enn dagens Pana (kanskje spesielt ED-skjermene), mens de nye er klart best på 720/1080p-signaler. Uansett så gir skjermene en "analog" framstilling av bildet og har en skarphet i bildet som overgår mange andre skjermer, og er en klar forbedring i forhold til forbruker-skjermene til Panasonic, som ofte blir litt "myke" i bildene etter oppskalering.

Sortnivå er OK, men både Samsung, Sony og ikke minst Pioneer har overtaket -enn så lenge

De satser kanskje på B&O segmentet Det er jo mange som gjerne vil at TV-en skal synes i stua. Ikke så mange av dem her tydeligvis.
    Mulig det. Men Panasonic kunne godt ha åpnet opp for valgfrihet, dvs. Z1 i både sort og sølv.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det kjipe. En del av de billimodellene de har og har hatt siste året har mye renere design.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en profesjonell skjerm for noe? Er det skjermer ment å benyttes i TV-produksjon? Eller er det skjermer ment å benyttes på kjøpesentre, flyplasser, togstasjoner ol.?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en profesjonell skjerm for noe? Er det skjermer ment å benyttes i TV-produksjon? Eller er det skjermer ment å benyttes på kjøpesentre, flyplasser, togstasjoner ol.?
    Begge deler. NRK og TV2 har en del av disse Panasonic-skjermene i sine studioer. De kjennetegnes av et minimalistisk design, tåler opptil 100 000 forbrukstimer, har ikke egne høyttalere eller innebygd tuner, de har tre inngangsslots der en må kjøpe egne inngangskort ved tilkobling (scart, komponent, DVI/HDMI osv.), de fungerer meget bra sammen med PC (pga mange innstillingsmuligheter) og mangler unødvendige "gimmick"er, dvs. akkurat slik proff-brukerne vil ha dem. Fordelen er bedre bildekvalitet enn de vanlige Panasonic-skjermene, dels på grunn av den interne elektronikken og dels på grunn av flere innstillingsmuligheter.

Ulempen her i Norge er at konkurransen på disse skjermene er for liten, og prisen dras opp av enkelte importører. Det er derfor et "must" å kjøpe fra Sverige eller andre land, med mindre man jobber hos en av de norske importørene ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Bryter inn i diskusjonen med et lite spørsmål hvis det er greit, dere vet tross alt mye mer om panasonic-modellene enn meg!

Jeg sliter med å bestemme meg for om jeg skal velge 42 " x10, s10 eller pz86 :? Jeg er student, så har ikke råd til g10, selv om det selvsagt hadde vært å foretrekke...mpx selger s10 og pz86 til 8000kr, noe som er maks (litt over...) det jeg har råd til foreløpig.

Jeg ser mye på film, har begynt å kjøpe en del blu-ray nå, og fotball. Aner ikke hva som er best for mine behov? Jeg sitter 2,8-3m fra TV'en. Har aldri hatt plasma, så er litt nervøs angående innbrenning å sånn?!

Noen som har gode råd ang. hva som er beste kjøpet og hvorfor?

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du bør være redd for innbrenning I hvert fall ikke hvis du ikke lar den stå med samme bilde på hele tiden(f.eks lar den stå på pause under en film i flere timer) Hvis du passer på sånt så er det null problem, dessuten så er innbrenning mer eller mindre et problem som hører fortiden til, i hvert fall på en såpass god plasma produsent som Panasonic som er helt klart ledende i sitt felt
    Videre så vil jeg påpeke at sortnivået på de skjermene du nevnte er eksemplarisk og du vil få enormt mye glede av disse til filmbruk!

Lykke til med valget

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiHenrik
    Jeg tror ikke du bør være redd for innbrenning I hvert fall ikke hvis du ikke lar den stå med samme bilde på hele tiden(f.eks lar den stå på pause under en film i flere timer) Hvis du passer på sånt så er det null problem, dessuten så er innbrenning mer eller mindre et problem som hører fortiden til, i hvert fall på en såpass god plasma produsent som Panasonic som er helt klart ledende i sitt felt
    Videre så vil jeg påpeke at sortnivået på de skjermene du nevnte er eksemplarisk og du vil få enormt mye glede av disse til filmbruk!

Lykke til med valget

Takker for svaret! Da er det ingen grunn til bekymring med andre ord :-D

Du har ikke noe formening om jeg har "behov" for fullhd (s10/pz86) kontra hd-ready? Aner ikke om jeg vil se store forskjeller på blu-ray-filmer på 3m avstand?

Jeg kommer fra en 32" tatung, så uansett regner jeg med store forbedringer

Newcomer HiFiHenrik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full hd er jo alltids greit å ha ha det, i hvert fall i disse hd tider;-) Men behovet er jo ikke det helt store hvis man bare ser på dvder Men er det blue ray som står på menyen er jo full hd helt klart å foretrekke da det gir mye bedre skarphet, men igjen så snakker vi om 42" her og da ville jeg heller sett på bildekvaliteten enn oppløsningen
    Hvis du velger panasonic PZ86 så kommer du garantert ikke til å angre:-D Utrolig flott sortnivå og full hd som gir bedre bilde når man ser blue ray

Side 17 av 35 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •