Panasonic 2009 modeller - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 685
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mon tro om Panasonic har kommet med tilsvarende nye proff modeller. En monitor uten høyttalere hadde vært perfekt.
    Ja, helt enig. Om Panasonic kan forbedre egenskapene til V10 på neste proff-skjerm, så bytter jeg (igjen). Jeg ble som sagt litt skuffet over Panasonic TH-50PF11.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny omtale av V10 (den amerikanske versjonen som avviker noe fra den norske):

Panasonic TC-P50V10 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Finishen på V10 ser også bedre ut de "over there". De har et high-gloss sort bordstativ og heller ikke den "forbaskede" grå lista på troppen som her i Europa.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo noen kraftuttalelser:

The bottom line:
    The high-end Panasonic TC-PV10 series of plasmas delivers the overall best picture quality of any flat-panel HDTV we've tested so far this year.

Its picture should satisfy all but the pickiest of videophiles, and it also outperforms any LCD-based display, LED or otherwise, we've ever tested.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem minussiden:
    - Trafostøy (elektronisk buzze-lyd)
    - Hørbar viftestøy
    - Kjedelig desing
    - Forferdelig fjernkontroll (i likhet med Samsung sine)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem minussiden:
    - Hørbar viftestøy
    - Kjedelig desing
    Hehe. Å finne en skjerm uten "feil eller mangler" synes å være en utopi for mange og enhver....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff ja. Sliter veldig med å finne den perfekte skjermen (til en perfekt pris), men har nå i alle fall kommet dit hen at jeg vil ha en uten vesentlige feil eller mangler. Hørbar støy er desverre en vesentlig feil, ellers hadde V10-serien vært fullstendig perfekt.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Huff ja. Sliter veldig med å finne den perfekte skjermen (til en perfekt pris), men har nå i alle fall kommet dit hen at jeg vil ha en uten vesentlige feil eller mangler. Hørbar støy er desverre en vesentlig feil, ellers hadde V10-serien vært fullstendig perfekt.
    "Fullstendig perfekt", når den ikke engang er like god som Pioneers fjorårsmodeller? Det sier de jo også i testen til CNET. Det er egentlig litt skuffende at ingen av årets modeller til Panasonic, Samsung etc. er på høyde med de over et år gamle Pioneer-skjermene... Sortnivåmessig er de jo knapt på høyde med Pioneers første Kuro-skjermer, som er to (!) år gamle nå...

Bransjen savner skikkelig high-end modeller i år, det er tydelig...

Men, man slipper i det minste utgiften med å oppgradere da

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FlatpanelsHD har en Panasonic V10 test online.

Link: FlatpanelsHD - Panasonic V10 review

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel nesten "slakt" av Panasonic-TX-P46Z1. Så var det ikke Panasonics år i 2009 heller:

Panasonic TX-P46Z1 TV review - from the experts at whathifi.com

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er vel nesten "slakt" av Panasonic-TX-P46Z1. Så var det ikke Panasonics år i 2009 heller:

Panasonic TX-P46Z1 TV review - from the experts at whathifi.com
    Dette virker ikke som en spesielt dyptgående test. At man betaler mye for ekslusivitet for Z-serien i forhold til G og V-serien, tviler jeg ikke på. Men at den skal levere så dårlig som de gir inntrykk av her, har jeg ingen tro på.

Jeg forøvrig litt spendt på Samsungs kommende plasma. Ifølge en som jobber for Samsung, så skal de kommet tett på Pioneer 5090. Det ble sagt at det ikke var helt på nivå med Pioneeren, men ikke langt ifra. Hvis prislappen er hyggelig, kan det være et godt alternativ.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Testeren gav inntrykk av at han var forbanna over å ikke ha råd til den

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet kombinasjonen for å få tilgang til hotell meny på Panasonic P42G10 ? Har googla meg gul og blå.

Edit: Fant det tilslutt. Hold inne V- knapp på siden av skjermen, og trykk AV knappen med fjernkontroll 3 ganger med 1 sek mellomrom.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sett på min nye Panasonic P42G10 i noen timer, og må si meg rimelig fornøyd. Har ikke gjort grundige innstillinger, kun basic på øyemål, men er imponert over bildekvaliteten.

Dette er min første flatskjerm, og har aldri sett så lenge på plasma eller lcd før. Jeg vil i hovedsak bruke skjermen til SD sendinger fra Viasat parabol og Get analog kabel, og synes G10'en gjør en fabelaktig jobb på analog materiale. Selv rett etter å ha sett Bluray er vanlige tv-bilder svært bra (signalene tatt i betraktning da).
    Gikk fra 29" crt til 42" plasma og var redd analog sendingen skulle være helt grusomme, men puster nå lettet ut.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Ikke glem minussiden:
    - Hørbar viftestøy
    - Kjedelig desing

Hehe, er så utrolig mange tester som mener fjernkontrollen er genial og da :P. Er nok brukerens preferanser som gjelder her.

Viftestøy og trafostøy er en skikkelig uting . Men er merkverdig hvor nervøse eiere med Plasma ifra Pioneer virker å være da.... Neste runde er nok Panasonic grundig igang med "kuro'en" . Etter hva jeg har skjønt har dem overtatt denne ifra Pioneer ?! Lurer på hva LG finner på .

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tok min nye Panasonic P42G10 kvelden etter vel 20-30 timer. Slo seg av og blinker rødt 7 ganger. Dette er visst en feilmelding for strømforsyning.
    Jippi.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Merkelig at en produsent som Pioneer skal ha støy problemerer.
    Irriterer meg at Z serien ikke kommer i svart. Greit nok at børstet aluminium, eller hva nå det er, er stilig. Men jeg mener en TV skal sorte kanter. Liker i grunnen heller ikke den utstikkende sølv buen under V10, men det kan man leve med.
    Det ble 60" Pioneer på meg til slutt. Mulig jeg er heldig, men min LX-6090H støyer ikke i det hele tatt. Jeg må stå rett foran skjermen for å høre litt buzzing. I godstolen 2-3m unna, hører jeg ingenting.
    Link: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/rogers

Panasonic bør gjøre noe med designet på skjermene sine. På V10 ble det litt mange materialer : Alu øverst, sort plast, glassplate og mørkegrå metallic lakk på den buede greia under.

Jeg ingen stor fan av "pianolakk" trenden heller, men desverre bruker de fleste produsentene dette nå.
    En TV bør egentlig gjøre minst mulig ut av seg, og matt overflate hadde vært det beste (gjerne utskiftbare fronter for å tilpasse seg miljøet).

Roger

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Det ble 60" Pioneer på meg til slutt. Mulig jeg er heldig, men min LX-6090H støyer ikke i det hele tatt. Jeg må stå rett foran skjermen for å høre litt buzzing. I godstolen 2-3m unna, hører jeg ingenting.
    Link: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/rogers

Panasonic bør gjøre noe med designet på skjermene sine. På V10 ble det litt mange materialer : Alu øverst, sort plast, glassplate og mørkegrå metallic lakk på den buede greia under.

Jeg ingen stor fan av "pianolakk" trenden heller, men desverre bruker de fleste produsentene dette nå.
    En TV bør egentlig gjøre minst mulig ut av seg, og matt overflate hadde vært det beste (gjerne utskiftbare fronter for å tilpasse seg miljøet).

Roger
    Er slik de store har det oftest, snakker da om Loewe, Metz og NAD. Ofte i "matt" stål el.l.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi

Bransjen savner skikkelig high-end modeller i år, det er tydelig...

Bransjen savner kunder til high-end skjermene! Hvorfor tror du Pioneer ikke klarte å skape en levedyktig forretning med sine Kuro-skjermer?

Det er en uttalt strategi at produsentene nå satser mest på "billige" apprater i den økoomiske situasjonen som er nå - i et forsøk på å opprettholde volumet i et marked der det forbrukeren er villig til å betale er sterk redusert i den siste tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å vurderer 42PG10, men får litt variable inntrykk. På SD materiale, er denne skjermen i stor grad bedre enn t.d px80 eller pz85?
    Var forøvrig spennende å lese om gaming moden. Med et input lag på 2ms, så skulle det ikke være noe problem med å bruke plasma som gaming skjerm iallefall. Ifølge den engelske siden avforums, så burde det iallefall ikke by på problemer. Tenker litt da på den lcd-plasma debatten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Nå har jeg sett på min nye Panasonic P42G10 i noen timer, og må si meg rimelig fornøyd. Har ikke gjort grundige innstillinger, kun basic på øyemål, men er imponert over bildekvaliteten.

Dette er min første flatskjerm, og har aldri sett så lenge på plasma eller lcd før. Jeg vil i hovedsak bruke skjermen til SD sendinger fra Viasat parabol og Get analog kabel, og synes G10'en gjør en fabelaktig jobb på analog materiale. Selv rett etter å ha sett Bluray er vanlige tv-bilder svært bra (signalene tatt i betraktning da).
    Gikk fra 29" crt til 42" plasma og var redd analog sendingen skulle være helt grusomme, men puster nå lettet ut.
    Hei!

Jeg kjøpte en TX-P50G10E i går, etter å ha hatt en LG42LF75 lcd skjerm et halvårs tid. Og jeg må bare si at det var klasseforskjell på bildet! Panasonicen har helt klart et mye bedre sortnivå, ser stor forskjell på mørke scener. Og et mye behageligere bilde også.

Jeg er storfornøyd med panasonicen, skal prøve å sette canal digitalkortet i decoderen nå, så slipper jeg kanskje den teite ekstraboksen til canal digital også.

Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •