Panasonic 2009 modeller - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 685
    Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hva er forskjell på tx og th seriene til panasonic.

Har aldri tidligere forstått alle disse 'hvilken flatskjerm bør jeg velge' trådene... før nå når jeg vurderer kjøp selv.
    ett ord: Jungel! er jo umulig å finne frem i alle modellene..
    Korekt: et utall av modeller nå i 2009-utgavene - 2008 var ikke like ille...

For 2009-modellene må du se på de tre siste sifrene: Innstegsmodellen er X10. Deretter kommer G10 og V10.

Det enkleste for oss på forumet er om du forteller oss hvor mye penger du vil bruke, og hva du skal benytte TVen til. Da kan vi gi deg god hjelp i kjøpsprosessen!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er S10 kommet, en er hakket under G10, G15 er kommet, som er hakket hvassere enn G10
    Lefdal opererer i tillegg med en C10?? det er sikkert samme som X10.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av X10:
    Bunnsolid folkeplasma

og G10:
    Potent plasma

Spesielt X10 overrasker i forhold til f.eks testen i Hjemmekino. Den kommer her meget godt ut og skulle man tro testen kan denne trygt anbefales til venner og familie som er ute etter en rimelig og god skjerm. Men kanskje det er forskjell på 37" og 42"? Mener det var 37" som ble testet i Hjemmekino.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse modellene sliter jeg litt med å skille/sette i rekkefølge.

TH-42PZ85
    TX-P42G10
    TX-P42GA11
    TH-42PZ800

Tv'en skal ta over for en sony 29" crt som har vært klar for pensjonist tilværelsen en stund nå. Vil i hovedsak brukes på sd tv fra get analog kabel og viasat parabol. Blir også å kople til en Bluray spiller som står å samler støv, og muligens ps3/xbox360.

Budsjett er 11-13k, men vil heller ha en god 42" enn en dårlig 46" feks.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse modellene sliter jeg litt med å skille/sette i rekkefølge.

TH-42PZ85
    TX-P42G10
    TX-P42GA11
    TH-42PZ800

Tv'en skal ta over for en sony 29" crt som har vært klar for pensjonist tilværelsen en stund nå. Vil i hovedsak brukes på sd tv fra get analog kabel og viasat parabol. Blir også å kople til en Bluray spiller som står å samler støv, og muligens ps3/xbox360.

De gamle PZ85 og PZ800 tror jeg du bør stryke fra listen. Ikke sikker på hva som er forskjell mellom G10 og GA11, men ser ikke ut som det er noe bildemessig forskjell.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Handler man i fysisk butikk er sjelden noe problem å levere inn en skjerm man har testet så lenge man bytter i noe som er bedre og dermed dyrere...
    Siden du (som meg) går fra Sony CRT - og skal fortsette å se mye SD-kilder ville jeg derfor starte med å teste ut TX-P42X10. Det er en lavoppløst plasma (HD-ready) - og tidligere har disse taklet SD-kilder best. Blir du ikke fornøyd kan du så bytte deg oppover til du finner noe du liker. Det ryktes også at Panasonic i år har klart å lage Full-HD skjermer som takler SD bedre enn tidligere.
    Lykke til!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Handler man i fysisk butikk er sjelden noe problem å levere inn en skjerm man har testet så lenge man bytter i noe som er bedre og dermed dyrere...
    Siden du (som meg) går fra Sony CRT - og skal fortsette å se mye SD-kilder ville jeg derfor starte med å teste ut TX-P42X10. Det er en lavoppløst plasma (HD-ready) - og tidligere har disse taklet SD-kilder best. Blir du ikke fornøyd kan du så bytte deg oppover til du finner noe du liker. Det ryktes også at Panasonic i år har klart å lage Full-HD skjermer som takler SD bedre enn tidligere.
    Lykke til!
    HD-ready er uaktuellt. Er kun 1080p som gjelder Har en Crystalio VPS-2300 som står å samler støv som jeg håper kan brukes sammen med tv'en jeg kjøper. Den skal kunne skalere opp til 1080p, men sammen med JVC prosjektoren min så mister den sync jevnlig og jeg får blå skjerm. Håper dette bare er en problemstilling med JVC'en.

Edit: I tillegg var vel samtlige hd-ready plasma tv'er 1024x768 oppløsning, altså rektangulære pixler. Burde ikke vært tillatt å kalles HD-ready engang.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjansen for at du i en blindtest ikke hadde sett forskjell er veeelllldddiiiggg stor...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Sjansen for at du i en blindtest ikke hadde sett forskjell er veeelllldddiiiggg stor...
    Mister 25% av de horisontale pixlene, må mye unødig bildebehandling til for å korrigere det.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du sikkert rett i, men forskjellen blir uansett ikke så stor...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe? Jeg har 42G10. har analoge signaler fra canal digital ut fra veggen, har denne tv'n innebygd tuner for kabel tv eller er den bare for riks-tv? Det står jo både DVB-T og DVB-C.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raluho
    Noen som kan hjelpe? Jeg har 42G10. har analoge signaler fra canal digital ut fra veggen, har denne tv'n innebygd tuner for kabel tv eller er den bare for riks-tv? Det står jo både DVB-T og DVB-C.
    DVB-C er tuner for kabel. Men den kan kun benyttes om det er samme dekoding som kabelselskapet benytter: Det benyttes (som for bakkenett) både MPEG2 og MPEG4... Om skjermen og Canal Digital har lik dekoding bør det altså funke.
    Da trenger du vel bare et kort å sette antennekabelen i...om jeg har forstått det rett da...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raluho
    Ja, den har begge deler. Jeg testet DVB-C-tuneren i min 46G10 med de få kanalene Canal Digital sender digitalt og ukryptert på kabelnettet og disse fungerte iallefall fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVB-C funker fint. Stappet en conax CAM og canal digital kort i min V10, og den tok alt ifra grunnpakken uten problem. Også HD-kanalene.

Eneste skuff var at ikke EPG-opplisting over kanalene funket. Så jeg fikk ikke til å bla igjennom det som gikk på de ulike kanalene. Den klarer dog å hente litt info om den kanalen du ser på.

Canal Digital driver å kvalifiserer IDTV'er nå, så forhåpentligvis tilbyr de offisiellt CAM+kort snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Review: Panasonic's G10 and V10 Plasmas - AVForums.com

For de som synes det er kjedelig å LESE lang tester...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grundige og gode tester dette. Lyd&Bilde og Hjemmekino er jo ikke akkurat dybtpløyende i sine tester.
    Flott å se at V10 ikke sliter med retention/innbrenning.

Ellers var det vel som forventet. V10 er i nærheten av Pioneer, men når ikke helt opp.
    Det jeg savner i testene er hvordan V10 matcher LED skjermer fra Samsung. J.Haugen?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En test av Panasonic TX-P46Z1. Ikke noe å si på den omtalen......

Panasonic Viera TX-P46Z1 46in Plasma TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers var det vel som forventet. V10 er i nærheten av Pioneer, men når ikke helt opp. Det jeg savner i testene er hvordan V10 matcher LED skjermer fra Samsung. J.Haugen?
    Ja, jeg har fått lekt en times tid med V10. Så langt synes jeg THX-modusen klart overgår f.eks. Pioneer LX5090 med sin fargegjengivelse (her er det sikkert smak og behag som avgjør). Men den når ikke helt opp til LX5090 på sortnivå og SD-gjengivelse. Og KRP-500 er nok fremdeles "kongen på haugen" med sin Pure-modus.

Nå jeg nå likevel har erstattet Pioneer KRP-500 med V10, så skyldes det at jeg liker bedre Panasonics "analoge" (CRT-aktige) bildegjengivelse fremfor Pioneer`s mer "prosesserte". Og Panasonic`en er nok også noe bedre på panorering enn Pio, samt at skjermen "føles" skarpere (ikke målt) på en del gammelt filmmateriale. Men den når som sagt ikke opp til KRP på (spesielt) deinterlacing og oppskalering.

Det viktigste momentet for å bytte er likevel at Pioneer 500 støyet (busset) så mye hos meg, at den elektroniske støyen la seg som en svak dis over hel lydgjengivelsen på anlegget mitt. Med Panasonic på plass spiller musikken igjen mot en kullsort bakgrunn. Merkelige greier.

Aller helst ville jeg hatt Panasonic TX-P46Z1. Men jeg må ha sort finish, så da får det bli V10. Og dessuten; Skal jeg klare å holde "koken" med å bytte ut et titalls antall skjermer i løpet av året (som i fjor), så var jeg nødt til å bytte nå

Når det gjelder LED-LCD, så er Samsung sine siste skjermer som 966, 786 og 750 veldig gode, og ser ut til å kunne slå Panasonic på sortnivå, HD-gjengivelsen og "spreke" farger (dog ikke nøyaktige). Men meget god innsynsvinkel og en naturlig gjengivelse av SD har Panasonic ihvertfall i forhold til LCD. Jeg har dog ikke fått sammenliknet direkte, så her må andre som har fått hjelp av måleinstrumenter hjelpe til.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha-ha. Byttet igjen. Ja, nå var det jammen med på tide.

Ellers takk for flott tilbakemelding. Merkelig at en produsent som Pioneer skal ha støy problemerer.

Irriterer meg at Z serien ikke kommer i svart. Greit nok at børstet aluminium, eller hva nå det er, er stilig. Men jeg mener en TV skal sorte kanter. Liker i grunnen heller ikke den utstikkende sølv buen under V10, men det kan man leve med.

Mon tro om Panasonic har kommet med tilsvarende nye proff modeller. En monitor uten høyttalere hadde vært perfekt.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •