Panasonic 2009 modeller - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 685
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    855 vs V10 vs Kuro skal vi få til en dag!
    Det er en shootout jeg gjerne ville sett. Helst på kalibrerte skjermer

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er en shootout jeg gjerne ville sett. Helst på kalibrerte skjermer
    Det er mulig!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TXP50G10E vs TH50PZ800

Hei, lurer på hvilken av disse 2 skjermene som er best.

TXP50G10E

TH50PZ800

Også evt om noen har sett en av disse imot LG 50PS8000

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TX-P50V10 Review at AVForums.com

Review av V10. Ser jo helt konge ut!
    Endelig ser Panasonic ut til å være på rett spor igjen! Her i Norge får vi også Europa-modellen med flere kalibreringsmuligheter, så dette ser bra ut.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP på det jeg skrev over.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel liten grunn til å tro at G10 er dårligere enn Z800. Panelet er blitt bedre og kalibreringsmulighetene er blitt bedre. I tillegg har tilkoblinger og lignende økt i omfang.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX-P42V10E har begynnt å dukke opp i vareutvalget på nettbutikker idag... ca. 14 500,-, men ingen har den på lager enda...

Prøver å holde hånda unna kjøp-knappen, men klarer det ik<biiiiiiip>

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels.dk har testet Pana X10. De måler sort til 0,004 cd/m2 men shadow detail er ikke så god.

Link: Flatpanels.dk - Panasonic X10 review

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, siden man kan kjøpe skjermen til 7500 kroner så kan man tåle litt manglende "shadow detail". Sortnivået gjør nok mye med bildet og gir det mer dybde enn PX80.

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Panasonic Norge er TX-P46G15 bare 9mm smalere enn TX-P46G10 (97mm mot 106 mm). Dette er ganske skuffende hvis det stemmer. Skulle ikke G15 serien være 2" (ca 51mm) dyp?

G15 har deep color, Viera cast og litt annet småsnacks, men det ser ut til at G10 vil være et bedre kjøp siden prisforskjellen er ca 4000 hos mpx.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 tommer tykk er vel typisk marketing-uttalelse. Den og V10 er 2 tommer tykk på ca øvre halvdel, mens nedover blir den feitere.

500 kr opp ifra MPX sin pris så finner du jo V10 istedet, og så får du en finere TV (Såfremt du ikke skal ha 46"). Fikk min V10 forrige uke. Flott TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min V10 forrige uke. Flott TV.
    Det hadde vært fint om du kunne skrive litt om V10. Hva er bra, hva er mindre bra osv. (bildegjengivelsen av SD og HD, elektronisk støy/vifter, THX-modusen, innbrenning/IR, inputlag m.m.).

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AR coating

Hei...

noen som vet hvordan ar coatingen er på den nye V10'n? Hvordan vil denne gjøre seg under normale stueforhold som og se fotball lørdags ettermiddag osv. Vil den kunne holde på sine høye kontrast tall som den nye B855 klarer. Jeg er spent på dette og mener (selv om jeg har samsungen) att muligens panan vil være en bedre skjerm på PQ om den har bra AR coating... Noen som har G10/V10 og kan uttale seg om dette?

Jens P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det hadde vært fint om du kunne skrive litt om V10. Hva er bra, hva er mindre bra osv. (bildegjengivelsen av SD og HD, elektronisk støy/vifter, THX-modusen, innbrenning/IR, inputlag m.m.).
    Er godt fornøyd med V10. Nå kommer jeg ifra CRT-verdenen så jeg har ikke så mye grunnlag for å si noe om andre TV'er av årets generasjon. Mye av grunnen til at jeg ville ha plasma er at jeg har sett mye dårlig LCD, men med siste generasjon LCD er vel de også bedre.

Men V10 i forhold til CRT så har jeg ingenting å klage på når det gjelder fargegjengivelse, sort-nivå og lag. V10 klarer å få opp detaljnivået uten at jeg ser at jeg har mistet noe.

Oppskalering/de-interlacing av SD er i review blitt uttalt til å være vel enkel, men jeg synes ikke det er noe problem. SD er jo ikke det helt store i utgangspunktet. HD derimot ser veldig bra ut.

Det er 4 vifter som gir litt lyd, men lydnivå/frekvens på dem er behagelig. Og jeg legger kun merke til dem hvis jeg hører etter når lyden er av.

THX-modusen er veldig bra i og med at den treffer veldig godt med fargene. Føler ikke noe behov for å justere noe der.

Innbrenning vet jeg lite om og jeg har ikke sett noe til det.

Inputlag ser veldig bra ut. En runde med motorstorm funket supert.

Lysnivået synes jeg også ikke er noe å utsette på. Selv med sollys ute så hadde jeg ikke noe å klage på. Nå står den litt avskjermet i forhold til vindu så jeg får ikke veldig mye sollys inn.

Feature-wise synes jeg V10 er bra. Godt meny-system. Veldig kjekkt å stappe i SD-kort og vise bilder og AVCHD video på en god måte (Bra WAF :-). I tillegg har den jo nettverk og kan vise filer ifra en uPnP/dlna media server. Ser TV med DVB-C, og den fungerer som den skal med conax CAM og CD kort. Håper bare ikke CD klarer å fucke opp dette etter hvert. Den har også DVB-S innebyggd men dette ser ikke ut til å være enabla for norge (Sikkert på grunn av de kundefientlige satelitt-operatørene her til lands...).

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sponger
    Er godt fornøyd med V10. Nå kommer jeg ifra CRT-verdenen så jeg har ikke så mye grunnlag for å si noe om andre TV'er av årets generasjon. Mye av grunnen til at jeg ville ha plasma er at jeg har sett mye dårlig LCD, men med siste generasjon LCD er vel de også bedre.

Men V10 i forhold til CRT så har jeg ingenting å klage på når det gjelder fargegjengivelse, sort-nivå og lag. V10 klarer å få opp detaljnivået uten at jeg ser at jeg har mistet noe.

Oppskalering/de-interlacing av SD er i review blitt uttalt til å være vel enkel, men jeg synes ikke det er noe problem. SD er jo ikke det helt store i utgangspunktet. HD derimot ser veldig bra ut.

Det er 4 vifter som gir litt lyd, men lydnivå/frekvens på dem er behagelig. Og jeg legger kun merke til dem hvis jeg hører etter når lyden er av.

THX-modusen er veldig bra i og med at den treffer veldig godt med fargene. Føler ikke noe behov for å justere noe der.

Lysnivået synes jeg også ikke er noe å utsette på. Selv med sollys ute så hadde jeg ikke noe å klage på. Nå står den litt avskjermet i forhold til vindu så jeg får ikke veldig mye sollys inn.

Feature-wise synes jeg V10 er bra. Godt meny-system. Veldig kjekkt å stappe i SD-kort og vise bilder og AVCHD video på en god måte (Bra WAF :-). I tillegg har den jo nettverk og kan vise filer ifra en uPnP/dlna media server. Ser TV med DVB-C, og den fungerer som den skal med conax CAM og CD kort. Håper bare ikke CD klarer å fucke opp dette etter hvert. Den har også DVB-S innebyggd men dette ser ikke ut til å være enabla for norge (Sikkert på grunn av de kundefientlige satelitt-operatørene her til lands...).

Jeg ser du sier at lysnivået er bra, noe som ikke overasker siden disse skjermene nesten skal matche lcd på lysnivå.. Men.... Hvordan er kontrasten når du ser på tv f eks på dagen, hvordan beholdes svartnivået og fargene, og hvordan holder gråskalaen seg under lysere forhold. Vil du si at billede blir hva vi kaller "utvasket" når du ser på dag tid eller tidlig kveld?

kontrast og svartnivå, samt gråskalaen er det ikke noe og si på under lys kontrolerte rom, men hvordan står dette seg i lyst omgivelser

Fint om du kan komme med en tilbakemelding på dette, kanskje du også kunne lime inn noen bilder fra dag og kvelds titting!?

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Det er hemmelig egentlig, du kan bryte garantien om det tukles der inne da sluttbruker ikke skal ha tilgang til det. har du stilt på noe og senere skal den på repp og de ser du har tuklet der så har du ikke garanti.

Tull. det bryter ingen garantier what so ever og gå inn i service menyen!!!

Jens

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feature-wise synes jeg V10 er bra. Godt meny-system. Veldig kjekkt å stappe i SD-kort og vise bilder og AVCHD video på en god måte (Bra WAF . I tillegg har den jo nettverk og kan vise filer ifra en uPnP/dlna media server. Ser TV med DVB-C, og den fungerer som den skal med conax CAM og CD kort. Håper bare ikke CD klarer å fucke opp dette etter hvert. Den har også DVB-S innebyggd men dette ser ikke ut til å være enabla for norge (Sikkert på grunn av de kundefientlige satelitt-operatørene her til lands...).
    Takk for en flott tilbakemelding! V10 høres ut som en modell som selv de kresne kan leve med.....

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjell på tx og th seriene til panasonic.

Har aldri tidligere forstått alle disse 'hvilken flatskjerm bør jeg velge' trådene... før nå når jeg vurderer kjøp selv.
    ett ord: Jungel! er jo umulig å finne frem i alle modellene..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Tull. det bryter ingen garantier what so ever og gå inn i service menyen!!!

Jens
    Hvordan kan du være så sikker på det ? En ting er vel ganskje sikkert - sender du inn TV pga sort skjerm eller problemer og de ser du har vært inne å ordnet dette selv i service menyen, koster det penger 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvordan kan du være så sikker på det ? En ting er vel ganskje sikkert - sender du inn TV pga sort skjerm eller problemer og de ser du har vært inne å ordnet dette selv i service menyen, koster det penger 8) .
    Ved å sjekke det!

Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •