Panasonic 2009 modeller - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 685
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har sett 42G10 på Siba på Alnabru.

De kjørte Transformers på Blu-Ray og det så meget bra ut. Jeg var særlig imponert over fargene som var så skarpe at det nesten ga en 3D følelse.

Jeg har lest noen tester, men ingen nevner skjermens evne til å motstå retention. Spør du meg så er det en av plasmaskjermens viktigste egenskaper.

Selv har jeg en PX80 og den har allerede fått permanente innbrenninger fra undertekster.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 42" G10 modellen i hus en uke nå. I forhold til gammeltv'n som var en 32" Pana CRT er det en del ting som er bedre og en del ting som ikke er så bra.

På plussiden er større bilde, HDTV og mye bedre lysstyrke, mer detaljer i mørke partier av bildet. Bevegelser er svært bra og bildet flyter aldri ut. 1:1 pixelmapping med 1080p fra datamaskin fungerer utmerket. SD ser mye bedre ut en jeg hadde fryktet (sitter ca. 3 m unna)

På minussiden er dårligere sortnivå. Jeg trodde først det var noe feil med TVn etter å ha lest div. reviews med uttalelser som "Fantastic contrast and black level performance". Har ikke noe måleutstyr for å kunne bekrefte at alt er som det skal. På min blir det sorte mer som mørkegrått sammenliknet med den gamle TVen min... (Dog hadde den CRTen mye black crush, så detaljene kommer mer frem i det mørke) Hvis man sammenlikner med det svarte området ytterst på glasset mot rammen er det ikke noe problem å se stor forskjell hverken i et opplyst eller et mørkt rom. Det andre som irriterer litt er viftestøy og noe brumming fra TVen som kommer og går i scener med mye kontrast.

Bruker den innebygde DVB-C tuneren med en Dilog Conax CAM og det fungerer stort sett utmerket både på SD- og HD-kanaler(eneste er TV1000 Action som ikke vil dekodes).

Alt i alt er jeg fornøyd, men ikke superfornøyd...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På minussiden er dårligere sortnivå. Jeg trodde først det var noe feil med TVn etter å ha lest div. reviews med uttalelser som "Fantastic contrast and black level performance". Har ikke noe måleutstyr for å kunne bekrefte at alt er som det skal. På min blir det sorte mer som mørkegrått sammenliknet med den gamle TVen min... (Dog hadde den CRTen
    Det du helt sikker på at du har kjøpt G10 og ikke X10? Om skjermen din faktisk er G10, så må det enten være noe galt med selve skjermen, eller så må selve innstillingene være "helt ut på jordet". G10 bør ha et meget habilt sortnivå, selv om det ikke kan måle seg med Pioneer KRP-500.

Om du poster innstillingene dine her, så skal vi nok få lokalisert feilen. (dvs. oppgi modus (Vivid, normal/cinema), kontrast, brightness, farge, skarphet, gammakurve ++)

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til bruksanvisningen til den kommende 50V10 modellen:

http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TCP50V10.PDF

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det du helt sikker på at du har kjøpt G10 og ikke X10? Om skjermen din faktisk er G10, så må det enten være noe galt med selve skjermen, eller så må selve innstillingene være "helt ut på jordet". G10 bør ha et meget habilt sortnivå, selv om det ikke kan måle seg med Pioneer KRP-500.

Om du poster innstillingene dine her, så skal vi nok få lokalisert feilen. (dvs. oppgi modus (Vivid, normal/cinema), kontrast, brightness, farge, skarphet, gammakurve ++)
    Det står TX-P42G10E både på esken og bak på TVn, så jeg er sikker på at det er den jeg har. :-D

Når det både er mørke og lyse områder i bildet ser det sorte helt sort ut, men hvis det mørke er i kanten av skjermen er det ikke helt sort sammenliknet med den mørke kanten ytterst i glasset.

På filmer med sort kant oppe og nede ser kantene 100% sorte ut hvis man følger med på bildet, men man bare på det mørke og kanten rundt er de veldig mørke grå... Er mulig jeg rett og slett må konsentrere meg mer om filmen og mindre om de sorte stripene over og under filmen! :-D

Siden dette er min første flatskjerm er det mulig jeg hadde litt store forhåpninger ang. svartnivå sammenliknet med CRT.

Innstillingene jeg bruker er:
    Bildemodus: Cinema
    Kontrast: 34
    Lysstyrke: -2
    Farge: 28
    Skarphet: 6
    Farge temp.: Varm
    Gamma: 2.2

Fargestyring, økonomimodus og P-NR er skrudd av.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står TX-P42G10E både på esken og bak på TVn, så jeg er sikker på at det er den jeg har.

Når det både er mørke og lyse områder i bildet ser det sorte helt sort ut, men hvis det mørke er i kanten av skjermen er det ikke helt sort sammenliknet med den mørke kanten ytterst i glasset.

På filmer med sort kant oppe og nede ser kantene 100% sorte ut hvis man følger med på bildet, men man bare på det mørke og kanten rundt er de veldig mørke grå... Er mulig jeg rett og slett må konsentrere meg mer om filmen og mindre om de sorte stripene over og under filmen!

Siden dette er min første flatskjerm er det mulig jeg hadde litt store forhåpninger ang. svartnivå sammenliknet med CRT.

Innstillingene jeg bruker er:
    Bildemodus: Cinema
    Kontrast: 34
    Lysstyrke: -2
    Farge: 28
    Skarphet: 6
    Farge temp.: Varm

Fargestyring, økonomimodus og P-NR er skrudd av.
    I teorien ser det riktig ut. Det finnes noe innstillinger du kan prøve (fortrinnsvis til dvd, blu-ray via HDMI og komponent) som er lagt ut på nett. Kanskje noen av dem kan hjelpe?

Cinema
    Kontrast: 36
    Lys: 0
    Farge:30
    Skarphet:0
    Fargetemp: Varm
    Fargestyring: Av
    x.v.Colour: Av
    Eco-format: Av
    P-NR: Av
    IFC: Av

Og om du ønsker det:

Hvitbalansen:
    høy rød: -2
    Høy blå: 0
    lav rød: -4
    lav blå: 0

eller:

Cinema
    Kontrast: 50
    Lys: -5
    Farge:30
    Skarphet:+5
    Fargetemp: Normal
    Fargestyring: Av
    x.v.Colour: Av
    Eco-format: Av
    P-NR: Av
    IFC: Av

Og om du ønsker det:

Hvitbalansen:
    høy rød: 0
    Høy blå: +2
    lav rød: -4
    lav blå: 0
    Gamma: 2.0

Husk at du også kan "jukse" til sortnivået ved å sette gamma til 2.5. Men da forsvinner samtidig en del av detaljene i det sorte........

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til bruksanvisningen til den kommende 50V10 modellen:

http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/TCP50V10.PDF

Roger
    Ja, det ser veldig bra ut. Fortsatt ikke justering for sekundærfargene, men om Panasonic får litt større nøyaktighet i THX modus på V10-modellen enn G10, så bør det være tilstrekkelig.

edit: skrivefeil

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ser veldig bra ut. Fortsatt ikke justering for sekundærfargene, men om Panasonic får litt støtte nøyaktighet i THX modus på V10-modellen enn G10, så bør det være tilstrekkelig.
    Ser at V10 serien heldigvis har en egen "Pro" setting, det man kan justere følgende parametre:

- W/B high R: Adjusts the white balance for light red areas.
    - W/B high B: Adjusts the white balance for light blue areas.
    - W/B low R: Adjusts the white balance for dark red areas.
    - W/B low B: Adjusts the white balance for dark blue areas.
    - Black extension: Adjusts the dark shades of the image in gradation.
    - Gamma adjustment: Gamma correction. Adjusts the intermediate brightness of the image. (Normal/Mid/Full 1/Full 2)
    - Panel brightness: Selects the display panel brightness.
    (High: Vivid, Mid: Standard, Low: Studio ref)
    - Contour emphasis: Adjusts the contour emphasis of the image. (On/Off)
    - AGC: Increases the brightness of dark signal automatically. (On/Off)

Da er det bare å smøre seg med tolmodighet, og vente på at V10 serien blir tilgjengelig. Håper også at 54" lanseres i Norge.

Roger

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V10 kommer i mai! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien ser det riktig ut. Det finnes noe innstillinger du kan prøve (fortrinnsvis til dvd, blu-ray via HDMI og komponent) som er lagt ut på nett. Kanskje noen av dem kan hjelpe?
    Det ble ikke helt den store forskjellen med de innstillingene. Men jeg har funnet ut at det hjalp en god del å dempe belysningen i stuen mer på kvelden. :-D Har lyse vegger og reflekser i skjermen gjør det sorte lysere enn det trenger å være...

Fant et bilde av tre plasmaer i et mørkt rom fra en test på Aftenposten.no (Tøff plasmaduell) og jeg bestemte meg for å gjøre en sammenlikning etter beste evne...

Her er bildet: http://media.aftenposten.no/archive/...rt_759247a.jpg

Koblet til datamaskinen på min skjerm og fant fram en trailer i 720p fra apple.com/trailers og sjekket EXIF fra bildet på Aftenposten så mitt bilde ble med identisk eksponering (ISO 200, 0.6sek, f/3.5) og fikk følgende bilde:

Skjermen i hjørnet er LCDen på Macbooken som referanse (og den bitte lille skjermen i andre hjørnet er Squeezeboxen). Sammenliknet med bildet fra testen på Aftenposten ser det slettes ikke dårlig ut. Skrur jeg opp eksponeringen til 2 sekunder blir det mer som mitt øye oppfatter skjermen i mørket:

Til sist er et bilde av min gamle Panasonic CRT der eksponeringen er 20 sekunder:

Er en god del mørkere, men lyse områder blør mye mer inn i det mørke og trekker ned kontrasten lokalt.

Konklusjonen etter alt dette er vel at sortnivået på skjermen min er slik som det skal være!

Axel

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    V10 kommer i mai! :-D

Bra. Hva med pris tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -axel-
    Det andre som irriterer litt er viftestøy og noe brumming fra TVen som kommer og går i scener med mye kontrast.
    Huff. Er støyen fra denne TV-en veldig merkbar? Hvordan er den i forhold til tilsvarende TV-er? (har alle flatskjermer i dag vifter?)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Huff. Er støyen fra denne TV-en veldig merkbar? Hvordan er den i forhold til tilsvarende TV-er? (har alle flatskjermer i dag vifter?)
    Hører viftene fra min sitteplass ca. 3 meter unna i stille partier i filmer ol. Glemmer fort susingen når man konsentrerer seg om filmen, så et kjempeproblem er det ikke. Mulig det er noe variasjon mellom eksemplarer og noen andre kan bekrefte/avkrefte at det er hørbart viftesus også fra deres TV...

Tror ikke det finnes noen plasma helt uten vifter. Med LCD vet jeg ikke...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med LCD vet jeg ikke...
    Jeg har en 37" LCD og en 47" LCD. Ingen av dem har vifter.. Men begge blir gode og lunkne

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører viftene fra min sitteplass ca. 3 meter unna i stille partier i filmer ol. Glemmer fort susingen når man konsentrerer seg om filmen, så et kjempeproblem er det ikke. Mulig det er noe variasjon mellom eksemplarer og noen andre kan bekrefte/avkrefte at det er hørbart viftesus også fra deres TV...

Tror ikke det finnes noen plasma helt uten vifter. Med LCD vet jeg ikke...
    LG PG6000 har ikke vifter. Pioneer KRP500M har 3 men ikke hørt noen av de enda...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Bra. Hva med pris tro?

Rundt 23 000 for 50"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Rundt 23 000 for 50"
    Men nå er jo 50" blitt litt for liten for mange av oss.. :-)
    60+" er det nye hotte... :-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.... 60" har jeg ikke noe pris på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men nå er jo 50" blitt litt for liten for mange av oss.. :-)
    60+" er det nye hotte... :-)
    Hehe. Selv har jeg utelukket V-serien fordi den ikke finnes i 42"-utgave... Hvor langt sitter dere unna TV-en egentlig når 50" blir for lite?

Side 11 av 35 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •