Panasonic 2009 modeller - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 35 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 685
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Flott at du mater oss med disse testene Haugen. Bra test dette, men denne peker også på at fargegjengivelse har noen svakheter. Man må nok opp i v-serien for å få i pose og sekk.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update på PG10 prisen på elkjøp.no: Denne prisen gjelder visst KUN på nett over en begrenset periode. Uansett. Så dere som skal ha den, bestill den der. Man får IKKE den prisen i butikk.... Der kommer den til å ligge på ca 14k

grunnen kan desssverre ikke oppgis...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Da gleder jeg meg til å få den. Takk for updatene maw.

Gratulerer med ditt innlegg nr. 1000

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem... Bare glad for å hjelpe. ;-)

Takk takk! Så det faktisk ikke før du nevnte det. :-D

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PREVIEW: Panasonic G12 Full-HD-Plasma TX-P50GW10 (AreaDVD)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du mater oss med disse testene Haugen. Bra test dette, men denne peker også på at fargegjengivelse har noen svakheter. Man må nok opp i v-serien for å få i pose og sekk.
    Ja, det ser dessverre ut til at også disse skjermene har noe grønn/gul-stikk, slik som forgjengerne. MEN husk følgende: De testene som er gjort (med unntak av den danske), er av G10-modeller som IKKE har de avanserte menyene som kjøpere av G10E (Europa-modellen) har. Du skal derfor ikke se bort fra at det meste kan justeres bort. Ellers så kan det vel se ut som om entusiastene likevel må vente på V-10-serien......

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ser dessverre ut til at også disse skjermene har noe grønn/gul-stikk, slik som forgjengerne. MEN husk følgende: De testene som er gjort (med unntak av den danske), er av G10-modeller som IKKE har de avanserte menyene som kjøpere av G10E (Europa-modellen) har. Du skal derfor ikke se bort fra at det meste kan justeres bort. Ellers så kan det vel se ut som om entusiastene likevel må vente på V-10-serien......
    Godt poeng, men man skal også ha kunnskapen til å kalibrere. Jeg går ikke inn i service menyen selv. Når var det du skulle til Bergen sa du? :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng, men man skal også ha kunnskapen til å kalibrere. Jeg går ikke inn i service menyen selv. Når var det du skulle til Bergen sa du?
    Jeg vil bare poengtere at det er ikke helt nødvendig å gå inn i service-menyen på europa-modellen. Da ligger justeringene for både gamma-kurver (1-7 til 2,5) og blå og rød (høy/lav IRE) i advanced-menu (bildemenyen). Men skal du justere grønn-fargen, så er service-menyen det eneste alternativet.

Jeg har etter hvert justert i service-menyene til de fleste Panasonic plasma flatskjerm-modeller (PA30, PA50, PA60 og PV60, PV70 og PX80), og det går som regel bra (de fleste er oversaturert i grønt). Når jeg skriver som regel, så er det fordi endringer på et område, kan påvirke et annet (gamma-kurvene kan bli "skrudd", det samme gjelder gråskalaen). Så her må man vite hva man gjør..........

Jeg tror f.eks. at de Panasonic-eiere som har levert inn sine PV60(0) til reperasjon, og hevder at bildekvaliteten lider ved tilbakekomst, har helt rett. Du skal ike gjøre store endringer i en skjerm, før bildekvaliteten lider, og om reparatørene ikke kontrollmåler gjennom hele skjermen for retur til forbruker, vil den kunne gi et dårligere bilde enn tidligere.

Når det gjelder kalibrering, så venter jeg på kalibreringsutstyr til et fem-sifret beløp, og kan derfor ikke gjøre noe før det er på plass.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe mere info rundt TXP50V10? Den ser meget spennnede ut, og har faktisk et BRA utseende, noe Panasonic OFTE ikke er helt gode på...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Update på PG10 prisen på elkjøp.no: Denne prisen gjelder visst KUN på nett over en begrenset periode. Uansett. Så dere som skal ha den, bestill den der. Man får IKKE den prisen i butikk.... Der kommer den til å ligge på ca 14k
    Kan du bekrefte eller avkrefte at denne begrensede perioden er over allerede? Jeg skulle bestille den i går og da hadde den blitt "midlertidig utilgjengelig" og i dag hadde de like gjerne fjernet den helt fra nettsida :cry:

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok foreløpig over ja, uten at jeg kan bekrefte dette. Mulig den dukker opp igjen, men til vanlig pris: 14995...som er på lørenskog hvertfall.

samme gjelder 46" og 50".

Det er foresten en SINNSYKT bra tv!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av den amerikanske utgaven; Panasonic TC-P46G10:

Panasonic TC-P46G10 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Den får faktisk veldig gode skussmål, utenom noe fargeavvik, som er poengtert mange steder i denne tråden. Men husk (igjen!) at europa-modellen sannsynligvis kan minimere noe av avviket, selv om skjermen ikke har sekundær-farge-justering.

Det blir spennende å se resultatene av en skikkelig test av den europeiske modelen TX-P46G10E!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Den er nok foreløpig over ja, uten at jeg kan bekrefte dette. Mulig den dukker opp igjen, men til vanlig pris: 14995...som er på lørenskog hvertfall.

samme gjelder 46" og 50".

Det er foresten en SINNSYKT bra tv!

nå er 46" kommet på elkjop.no
    Elkjøp - Panasonic 46" plasma-TV

"Varen er dessverre midlertidig utilgjengelig" - men kommer nok snart!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Tror de kommer etter påske.

jeg gleder meg til V10 kommer!!!! :razz:

Pioneer "killer?" hm....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av den amerikanske utgaven; Panasonic TC-P46G10:

Panasonic TC-P46G10 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

Den får faktisk veldig gode skussmål, utenom noe fargeavvik, som er poengtert mange steder i denne tråden. Men husk (igjen!) at europa-modellen sannsynligvis kan minimere noe av avviket, selv om skjermen ikke har sekundær-farge-justering.

Det blir spennende å se resultatene av en skikkelig test av den europeiske modelen TX-P46G10E!
    Desverre så får den flicker med 24pfs. Må nok opp i V-serien med 96 Hz oppdatering for å ha det på plass også.

Derimot bra å lese dette:

"It delivered every line of 1080i and 1080p content with still resolution test patterns, properly de-interlaced both film and video-based 1080i content with the "3:2 pull-down" control set to "On" (a first for Panasonic in our experience, whose displays have always failed the film test) and passed all 1080 lines of motion resolution, matching the S1 and beating the Pioneer, which hit between 900 and 1,000 lines."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre så får den flicker med 24pfs. Må nok opp i V-serien med 96 Hz oppdatering for å ha det på plass også.
    Heller ikke på dette området skal det være de samme problemene med den europeiske varianten. Jeg har lest et sted at Europa nemlig vil få/ha 96 Hz oppdatering på G10E. Men det gjenstår selvsagt å se. Etter påske bør de fleste butikker kunne skaffe disse skjermen også i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge nettsidene til Siba skal Siba butikkene ha TH-P42G10 på lager. Noen som har vært innom Siba de siste dagene?

Siba - Produkt - Panasonic THP42G10

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raluho
    Hei!

Stemmer den prisen på TX-P42G10E på elkjop.no? syns det virket veldig billig og at de har den på lager allerede. Så jeg bestilte den med en gang.
    Kanskje jeg har sett feil men da må jeg avbestille.
    Mye måtte du betale?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Mye måtte du betale?

Jeg betalte 9995,- og 395,- i frakt.
    Veldig fornøyd med bildet men har ikke testa den ut så mye ennå.
    Designet er ivertfall pent og diskret slik en tv skal være!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zapp Brannigan
    Ifølge nettsidene til Siba skal Siba butikkene ha TH-P42G10 på lager. Noen som har vært innom Siba de siste dagene?

Siba - Produkt - Panasonic THP42G10
    De hadde den inne på Siba på Alexander Kiellands plass på onsdag 8. De hadde akkurat fått de inn, og ikke hengt opp på veggen.

Den er forresten testa på HD Guru nå også (beklager om det er posta fra før): Panasonic TCP50G10 50″ Plasma Review » HDGURU.Com

Side 10 av 35 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •