Samsung vs SHARP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 87
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung vs SHARP

Hei!
    Elkjøp og Lefdal hadde jo denne kampanjen på Samsung LE46A866 + LE19A656 til 15.000,- Men pakken er selvfølgelig utsolgt og 19" finnes visstnok ikke i hele norden.
    Men de kunne sette sammen en pakke fra SHARP til samme pris:
    LC46XL2S + LC19D1SW/BL

Har dere noen erfaringer med denn 46"? 19" er det ikke så nøye med...

Hadde opprinnelig tenkt å kjøpe 40" Samsung 6-serie. Er denne SHARP bedre enn 6-serien?

Takk for kjappe svar, da jeg må bestemme meg innen torsdag :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har fått samme tilbudet og er skeptisk.... men etter å ha lest litt om LC46XLS så virker dette ikke som noen dum tv i det hele tatt. De største forskjellene slik jeg ser det er at Sharp har en god del dårligere kontrast....(men kontrast er vel nesten som watt hvor en del produsenter jukser litt for å få høye tall) i tillegg mangler den litt innganger i forhold til samsung og jeg finner heller ikke fysiske mål uten stativ, så den vil muligens bygge litt mer ut fra veggen..... den har heller ikke nettverksinngang, usb-støtte osv. osv.... Jeg venter foreløpig på Samsungen.... hvis ikke noen overbeviser meg om at Sharp er helt fantastisk på kort tid.... 19" har jeg ingen formeninger om.... men Samsungen vant jo Gull i årets kavalkde i Lyd og Bilde, så at Sharp er tilsvarende TV har jeg ikke helt troa på....

Jeg er litt sugen på å kverulere litt på om dette faktisk er helt tilsvarende produkt. Slik jeg ser det er det alternativet de burde tilby oss Samsung LE52A866. Det er bare den som er tilsvarende eller bedre..... Hadde vært fint med noen ekspertuttalelser om dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme dilemma...

Har dog fått intrykk av at sharp`en er en del eldre, altså at den kom ut tidligere...
    skulle gjerne hørt fra noen som har skikkelig peiling på dette...
    personlig så likte jeg samsungen veldig godt, både utseende og design, så jeg heller mot samsungen altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget skeptisk til Sharp pakken og kommer ikke å godta at dette er et "tilsvarende produkt". Er enig med mortica at LE52A866 er eneste som er et bedre produkt, men den er vel ikke på lager den heller. Et annet alternativ er Pioneer plasma tv, selv om dette er en helt annen teknologi. Er meget spent på hva det har å tilby meg når fristen går ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile et bra alternativ

hei!

jeg ser dere diskuterer mellom sharp og samsungen, og er ikke helt enig der, selv har jeg undersøkt veldig mye, og kommet frem til at LC46XL2S er et fullverdig alternativ.
    Jeg takket ja til tilbudet, og er strålende fornøyd!
    viste dere bla at sharp lager og selger sine paneler til Pioneer og Loewe. noen av verdens beste tv`er? ja samsungen har bedre kontrast, usb og en HDMI mer, men kontrasten er ikke reel, den er dynamsik så hadde ikke tenkt så mye på det akkuratt, og usb inngangen, hvor mange med hånda på hjertet sier at de bruker den? men en Hdmi inngang mer kan være et pluss, men man har 3 tilkoblinger allerede. Trenger man egentlig flere??
    Har sjekket med andre som har tv`en hjemme også, og de har bare positivt å si om den, så vil faktisk si at dere burde gi denne tv`en en sjanse.
    Viste dere at bla 19" koster 4495 og 46" 19995?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg har kjøpt LC46XL2S. Jeg vil bare si jeg er storfornøyd med denne tv. Har testet en del LCD skjermer tidligere og jeg gir denne 10/10 på full HD materiale. Den fungerer ekstremt bra også på sport sendinger og får med seg alle detaljer i skygger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

link

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-lc46xl2s.html

dere kan jo følge den linken også, der står det litt mer=)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten tro Elkjøp har innvadert forumet med et mål, og tråkke på kunder som allerede har bestillt, og somventer på 866 til og gå over til deres nye tilbud...

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det kan se sånn ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt bare en mening siden ingen hadde skrevet noe om tv'en til personen som spurte

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som finner noen troverdige tester av Sharp tvet?

Fant denne svenske prisguiden: Sharp Aquos LC-46XL2S - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV
    Billigste butikken har dette til 12990SEK. Sjekket litt rundt på andre tver for å sammenligne prisnivået på tver mellom Norge og Sverige og det ser ganske likt ut. Så det kan tyde på at Elkjøp prøver å lure på oss et tv til langt under verdien av LE46866. Skal ut på Elkjøp nå og høre hva de har å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bacardi
    Eventuelt bare en mening siden ingen hadde skrevet noe om tv'en til personen som spurte

Ehm, ettersom samtlige som skryter denne tven opp i skyene bare har 1-3 innlegg, og alle omhandler denne tven så stiller jeg meg svært skeptisk til det som blir sagt om den.

Tven er helt klart en billig tv, som en nesten skulle tro var spessial laget for Elkjøp slik som mange andre produkter(modeller) blir for og kunne presse ned prisen, men også slik at Elkjøp tjener nok penger på salget pr produkt.

At dette er en fullgod tv som er tilsvarende Samsungen tviler jeg på til det motsatte er bevist av en seriøs aktør, avis eller lignende. Og ikke av "ola nordmann" som kan være hvilken som helst selger eller privatperson.

Å gå for en tv som ingen har hørt om er vell kanskje ikke det smarteste en kan gjøre... Så her bør Elkjøp klare og hoste opp et bedre tilbud/pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruuuty
    Skal ut på Elkjøp nå og høre hva de har å si.
    Har du fått snakket med de?
    Jeg føler meg nesten lurt nå. Tror nok jeg prøver ut SHARP'en en uke eller to, og bytter den inn igjen, til 866... Eller i det minste prisavslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde bare Sharp tven å tilby. Eneste andre alternativ det hadde på lager var et dårlig plasma tv hvis jeg skulle ha tv som var 46 tommer eller større. Begge deler var uaktuelt for min del. Er rimelig forbanna, men var ikke så masse jeg fikk gjort siden de ikke hadde noe på lager. Det er jo helt utrulig at de ikke klarer å få inn store tver. Og at det presterer å reklamerer for det i tilbudsavis 2 uker på rad når det ikke har et eneste tv på lager. I en annen butikk kunne jeg godtatt dette, men når det opperer med anonsegaranti mener jeg at dette ikke holder. Får se om jeg orker å skrive en klage å sende til Forbrukerombudet.

Planen videre for min del blir å følge med på Elkjøp sine sider og så snart jeg ser at det får inn et tv som er bedre drar jeg ut igjen og krever å få det. De må jo klare å skaffe et eller annet kvalitets tv snart.

Noen som vet om andre butikker sliter like mye med å skaffe tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på dere i avforum!

Min første post her, men blir nok flere uttovere våren da jeg kommer til å invistere i nytt utstyr. Må bare få kjøpt ny leilighet først slik at jeg vet hvor mye plass og penger jeg har å rutte med.

Men tilbake til denne tråden. Jeg jobber for Elkjøp og kan bekrefte at det er litt leveringsproblemer på en del TV'er om dagen. Grunnen er finanskrisen og den spådde nedgangen i forbrukerelektronik (" luksusvarer"). Importører og grosister har hatt et veldig pessimistisk anslag på hvordan salget av TV'er skulle bli i denne perrioden. Denne spådommen har jo slått grundig feil, noe som har resulteret i problemer som blant annet med denne crystalcamp pakka fra Samsung. Dette gjelder flere merker enn bare Samsung bare så det er sagt. Dette problemet er derfor ikke noe som er skapt av kjedene (etter hva jeg har hørt er dette et problem for flere enn elkjøp). Vi får bare krysse fingerene og håpe at lagerene fylles opp så fort som mulig. Det jeg har hørt er at tilgangen på TV'er skal normalisere seg i løpet av de 2 første ukene av februar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hummingbird
    Hei på dere i avforum!

Min første post her, men blir nok flere uttovere våren da jeg kommer til å invistere i nytt utstyr. Må bare få kjøpt ny leilighet først slik at jeg vet hvor mye plass og penger jeg har å rutte med.

Men tilbake til denne tråden. Jeg jobber for Elkjøp og kan bekrefte at det er litt leveringsproblemer på en del TV'er om dagen. Grunnen er finanskrisen og den spådde nedgangen i forbrukerelektronik (" luksusvarer"). Importører og grosister har hatt et veldig pessimistisk anslag på hvordan salget av TV'er skulle bli i denne perrioden. Denne spådommen har jo slått grundig feil, noe som har resulteret i problemer som blant annet med denne crystalcamp pakka fra Samsung. Dette gjelder flere merker enn bare Samsung bare så det er sagt. Dette problemet er derfor ikke noe som er skapt av kjedene (etter hva jeg har hørt er dette et problem for flere enn elkjøp). Vi får bare krysse fingerene og håpe at lagerene fylles opp så fort som mulig. Det jeg har hørt er at tilgangen på TV'er skal normalisere seg i løpet av de 2 første ukene av februar.
    Jeg kan legge til at samtlige butikker som kjører kampanjen til 19990,- (hifiklubben, mpx ol) ikke har hatt leveringsproblemer på denne pakken.

Den eneste andre butikken jeg vet om som har hatt leveringsproblemer med tver, og spessielt til denne lave prisen er Lefdal. Og Lefdal eies nettopp av de samme folka som har Elkjøp. Lefdal og elkjøp har samme fjernlager(som også eies av Elkjøp/lefdal kjeden), og det samme kassasystemet. En ansatt på elkjøp kan derfor uten problemer sjekke lagerbeholdning på alle varer Lefdal har og visa versa.

At Elkjøp var klar over dette før kampanjen ble satt i gang er det INGEN tvil om da de rett og slett har bestillt inn for lite og leveringstiden på tver/paneler fra produsent pleier å være en stund, og at dette er et lokketilbud som de har brukt til å få kunder i butikken er det ei heller ingen tvil om, noe som de ofte gjør, å har gjort i senere tid, å blitt kritisert for! Flertallet av butikkene fikk aldri inn denne tven, eller andre varer som er i kundeavisen før en uke etter at annonsen startet.

Men som Hummingbird nevner, og som jeg sa tidligere, så regnet de med leveranser på tven i begynnelsen av Februar.

At Elkjøp butikkene ikke klarer å tilby noe mer spennende enn Sharp tven sin som erstatning viser bare hvor lite de bryr seg om sine egne annonseregler.

Ble mye kritikk mot elkjøp her, men de fortjener det rett og slett. En kan skylde mye på finanskrisa, men villedende markedsføring og latskap i bestillingene bør en ikke skylde på finanskrisa..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt vanlig tilbudstaktikk fra Elkjøp. Annonsere tilbud på produkter for å lokke folk til butikken. Det annonserte produktet er utsolgt, men de kan gi "et godt tilbud" på et annet produkt. Svigermor skulle ha seg en rimelig 32" LCD. Sony tilbud til 3995,- var utsolgt. Tilbød en LG 32" som var på salg til 4995,- (nedsatt 1000,-) for 4495,- (ytterligere 500,- avslag). En hakket bedre 32" LG koster på NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk 4390,-

Hva gjør vi med det: Jo, vi kjøper LG 32" på Elkjøp til "knalltilbudspris", beholder den 30 dager, leverer den tilbake og ser hva som er aktuelt å kjøpe i slutten av februar et annet sted. Da slår taktikken tilbake på Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nocure
    Jeg kan legge til at samtlige butikker som kjører kampanjen til 19990,- (hifiklubben, mpx ol) ikke har hatt leveringsproblemer på denne pakken.
    Noen som kan bekrefte dette? Det er jo veldig rart ar Elkjøp har leveranse problem på alle merker.

Var jo en sak før jul om at morselskapet til Elkjøp slet økonomisk(link). Kan det vær dette har større innvirkning på selskapet enn de vil innrømme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har SHARPen ankommet. Koblet den opp til kabel TV fra Canal Digital med HD-boks og DVD spiller.
    Ut fra esken ser den meget fin ut. Har ikke juster særlig på instillingene men er meget godt fornøyd. Naturlige farger, bra sortnivå og enkle fine menyer.
    Skal teste den ut litt mer etterhvert. Har ikke Blueray eller HDDVD, men noen HD kanaler via kabel og det så fantastisk ut!!

Om det er bedre enn 866 eller andre tv'er vet ikke jeg, men denne SHARPen er, så langt jeg kan se, en meget bra tv!! Tror nok jeg blir godt fornøyd med denne

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharpen er faktisk overaskende bra!