Samsung vs SHARP - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 87
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er bra at folk er fornøyd med tv-ene sine.
    men å påstå at den er like god eller bedre enn en annen bør ha rot i seriøse tester, og ikke bare synsing.
    men folk har forskjellig smak, noe av det sikkert fordi de har vent seg til "skarphet", sterke farger, etc. som ikke er i nærheten av korrekte.
    men det viktigeste er jo at folk er fornøyde selv, når de legger ut så mye penger på en ny tv.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Sharpen skårer kun 7.3 hos CNET. Da kan dere ikke fortsette å påstå at dette er en bra tv? Trolig løper dere andres ærend, for dere er jo helt usakelige nå. ... Hvilke butikk har kjøpt inn for mange Sharper nå da mon tro?
    Går jo tydelig fram at noen bare mesker seg med å se på ulike tv'er her...:twisted:
    For noe fjas. Jeg bare skrev min oppfatning av tven. Selvfølgelig er ikke denne bedre enn Samsungen, men Sharp'n er faktisk ikke gærn den heller. Den er overaskende bra. Det var det som var poenget mitt...

Sharp ble brukt som alternativ til Samsung pakken. De som ikke ville vente kunne få denne til samme pris, for det er ikke ALLE som er like kresne. Bildemessig er den ikke langt unna, men funksjons/stæsj messig så er den laangt unna. men det er basert på av det jeg har sett av disse to.

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Markedsføring de-LUXE

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    For noe fjas. Jeg bare skrev min oppfatning av tven. Selvfølgelig er ikke denne bedre enn Samsungen, men Sharp'n er faktisk ikke gærn den heller. Den er overaskende bra. Det var det som var poenget mitt...

Sharp ble brukt som alternativ til Samsung pakken. De som ikke ville vente kunne få denne til samme pris, for det er ikke ALLE som er like kresne. Bildemessig er den ikke langt unna, men funksjons/stæsj messig så er den laangt unna. men det er basert på av det jeg har sett av disse to.
    "De som ikke ville vente kunne få denne til samme pris" - ok, så du driver butikk altså og bruker forumet til å markedsføre deg. Liker dårlig at dere blander dere inn i saklige diskusjoner med føleleseladde innspill kun for å selge.
    Hvis du vet at Sharpen er dårlig, som du selv sier nå, så si det heller med en gang da - slik jeg gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah, ansatte på Elkjøp sier selv at hvis du ikke har hastverk, så vent på Samsungen da Sharpen er langt ifra like god.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "De som ikke ville vente kunne få denne til samme pris" - ok, så du driver butikk altså og bruker forumet til å markedsføre deg. Liker dårlig at dere blander dere inn i saklige diskusjoner med føleleseladde innspill kun for å selge.
    Hvis du vet at Sharpen er dårlig, som du selv sier nå, så si det heller med en gang da - slik jeg gjør.
    Skjerp deg. Jeg er ikke her for å selge en drit, jeg er her som privatperson og bidrar kun med det jeg veit. Sjekk pioneer pris tråden, der er det ganske mange som er glad for at jeg har kommet med det jeg har kommet med. Hvis du tror jeg er her for å drive butikk så kan du dra et visst sted og bli der. Og jeg er ikke VI. Jeg synes det er idiotisk at du påstår dette. Jeg bare kom med forklaringen på hvorfor folk ble tilbudt Sharp som alternativ...

hadde jeg drevet butikk/markedsføring hadde jeg blitt utestengt fra det forumet her på flekken...

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå Må Det Bli Slutt På Tøvet

Sitat Opprinnelig postet av nocure
    Hah, ansatte på Elkjøp sier selv at hvis du ikke har hastverk, så vent på Samsungen da Sharpen er langt ifra like god.
    Da synes jeg det skal være konklusjonen på denne tråden og så håper jeg AV-forumet stenger ned hele diskusjonen. De som har giddet å sjekke de fakta som er lagt fram vil se det samme. Over og ut fra meg her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvorfor være så redd for plasma som samtlige eksperter fortsatt mener er den beste teknologien for store flat-skjermer?
    (det blå TV-merket på toppen av skjermen din lar seg vel fjerne?)
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...-plasma-2.html
    Hva er det med plasma pushingen din da ?

Folk er opptatt av / prioriterer forskjellige ting. Jeg liker bl.a ikke at plasma har så mye støy i bildet, og at bildet er "urolig".

Jeg så på den 63" Samsungen på messa i Lillestrøm, og ble langt i fra imponert.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da synes jeg det skal være konklusjonen på denne tråden og så håper jeg AV-forumet stenger ned hele diskusjonen. De som har giddet å sjekke de fakta som er lagt fram vil se det samme. Over og ut fra meg her.
    Enig...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharpen skårer kun 7.3 hos CNET. Da kan dere ikke fortsette å påstå at dette er en bra tv? Trolig løper dere andres ærend, for dere er jo helt usakelige nå. ... Hvilke butikk har kjøpt inn for mange Sharper nå da mon tro?
    Går jo tydelig fram at noen bare mesker seg med å se på ulike tv'er her...:twisted:
    Du mener at de som har tv'en selv, og prøvd den på mye forskjellig materiale og over tid er "usaklig", for du har LEST en test som ikke ga full score? jaja.. Folk flest legger nok mest vekt på det de ser selv, enn en test de har funnet på internett.

Alle som følger litt med i hva som skjer rundt finanskrisen, vet jo at det er nettopp hva du beskriver her som er i ferd med å skje.Har pekt på det ved flere anledninger at de som venter litt nå, kan snart gjøre gode kjøp. Selv tror jeg prisene på nye flat-tver (full hd) vil falle med 20-25% i løpet av kun ett par måneder. LCD vil falle ennå mer i pris p.g.a. den dårlige kvaliteten.
    Det du sier her er jo direkte feil. Krona har svekket seg enormt mot dollar og euro, noe som gjør at prisene stiger allerede, og enda mer fremover. Nå er IKKE riktig tid å sitte på gjerdet om man har tenkt å handle ny elektronikk.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil prisane stige så mykje at eg for 15.000-20.000 vil få ein bedre tv no enn i september?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om prisene stiger vil du jo få mindre for pengene enn før.
    men for 15-20000kr vil du få en bra tv i dag, prisene blir ikke noe bedre tror jeg, selv om det snart er utskifting til nye modeller (mars - juni), men hvem vet, kanskje det blir enda bedre priser på restlagre av 2008 modellene når de nye kommer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tross alt 8 månadar til september. Ein må då få meir tv då enn no for pengane? Utviklinga får vel fortsatt framover?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åh
    trodde du mente sept. som var.
    ja du vil sannsynligvis få mer tv for pengene da, men ikke godt å si.
    men det er jo lenge til da...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det. Men så har eg jo fått med meg at prisane går opp. Og tenkte at viss eg kan få like mykje tv for pengane i dag som i september så er det jo ingen grunn til å vente med å kjøpe. Men så heftig er vel ikkje prisstigninga. Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det kommer nye modeller nå i april-mai fra endel leverandører, så om du vil ha det nyeste trenger du ikke vente så lenge.
    men selvsagt er ikke prisene så gode i starten.
    de nye plasmaene fra panasonic ser interessante ut, med mer lysutbytte og mindre strømforbruk. kommer i mange forskjellige utgaver, ser ikke bort fra at noen av dem kan bli høyt anbefalte skjermer etterhvert som testerene får hendene i dem.
    ellers ser det ut til at dem blir lagt mest vekt på å putte alle mulige ekstra funksjoner inn i skjermene i år, som internettoppkobling, etc.
    det synes jeg er tull, da en boks utenom alltid vil gjøre dette bedre, synes en tv burde gjøre jobben med å gi best mulig bilde, ikke masse annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jeg at netbutikken til Elkjøp har begynt å få inn partier med Samsung A866 46" igjen, og da vil nok butikkene snart få de inn. (Med tanke på oss som venter på den til knallpris)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Det du sier her er jo direkte feil. Krona har svekket seg enormt mot dollar og euro, noe som gjør at prisene stiger allerede, og enda mer fremover. Nå er IKKE riktig tid å sitte på gjerdet om man har tenkt å handle ny elektronikk.
    Endelig! Satt og leste gjennom hele tråden for å se om det faktisk var noen som kom til å komme med dette! De som tror prisene kommer til å synke pga. finanskrise blir nok nødt til å vente til krisen er over gitt. NOK kontra Euro er ekstremt dårlig om dagen, og innkjøpspriser kommer til å stige 15-25% som følge av dette. Det at noen tror at dette er et glimrende insentiv til å sette allerede pressede priser ned må ha tygget på noen rimelig sure sokker.

Så til du som mente plasma var best i et lyst rom pga. lysstyrken er overlegen LCD er også helt på bærtur. Dette er rett og slett vranglære...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    hvem sa at plasma hadde mer lysstyrke?
    finner det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller vurdere denne jeg da - helt ny plasma fra Samsung i 7-serien.
    Har fått karakteren 9.1 av 10 mulige. Sharpen har bare 7.3 av 10:?
    Plasmaen er også overlegen i lyse rom med sin eminente lysstyrke i f.h.t. LCD.
    Se mitt innlegg om Sharpen over her.....

Samsung PS50A756 Review on CNET.co.uk
    her f.eks...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh..
    det stemmer vel ikke helt nei.
    det er vel en av de tingene som ses på som lcd's styrke.
    ikke at det er så relevant i normale seersituasjoner med kalibrerte skjermer.
    plasma er mer enn lyssterke nok til normal bruk.
    det plasma er bedre på er faktisk kontrast, men det er jo noe helt annet.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •