Samsung vs SHARP - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 87
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, her kommer noen bilder...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene er litt upresise pga lite lys i rommet.
    Sortnivået ser bedre ut her enn i virkeligheten, selv om jeg opplever det som bra.

Vil forresten legge til at 100Hz-teknologien i denne skjermen er det beste jeg har sett!

Ellers kunne nok innsynsvinkelen vært noe bedre, men dette er ikke forstyrrende. Likevel: sitter du en meter eller to til siden, ser du fort at bildet blir dårligere. Det oppleves som en del blassere når man ikke sitter rett foran.

Ellers er SD helt utrolig bra på denne tven. Men (og det er et stort men): dårlige signaler avsløres skånselløst! Gode studiobilder fra NRK eller TV2 blir veldig bra, mens f.eks. hardt komprimerte TV3-bilder kan se heslige ut!
    Litt av det samme gjelder også HD-kilder, jeg ser en del artefakter, litt ghosting og litt banding her og der. Litt dårlig sortnivå av og til også. Men det skjer utelukkende når jeg ser på tv-signaler jeg har grunn til å mistenke for ikke å holde mål. Blu-ray, oppskalert DVD, mediespilleren min samt SD-sendinger i god kvalitet er prikkfrie!

Konklusjon: Denne TVen kan jeg anbefale uten særlige forbehold. Ett bittelite forbehold: sortnivået. Har vært 5-6 ganger på Elkjøp og tittet til øynene er blitt store og våte, og TVen er definitivt blant de aller beste på sortnivå - med unntak av Pioneer Kuro, selvfølgelig. Men om den er dårligere enn Samsung 866 er jeg slett ikke sikker på.

Thorstein K

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkorsvold
    Bildene er litt upresise pga lite lys i rommet.
    Sortnivået ser bedre ut her enn i virkeligheten, selv om jeg opplever det som bra.

Vil forresten legge til at 100Hz-teknologien i denne skjermen er det beste jeg har sett!

Ellers kunne nok innsynsvinkelen vært noe bedre, men dette er ikke forstyrrende. Likevel: sitter du en meter eller to til siden, ser du fort at bildet blir dårligere. Det oppleves som en del blassere når man ikke sitter rett foran.

Ellers er SD helt utrolig bra på denne tven. Men (og det er et stort men): dårlige signaler avsløres skånselløst! Gode studiobilder fra NRK eller TV2 blir veldig bra, mens f.eks. hardt komprimerte TV3-bilder kan se heslige ut!
    Litt av det samme gjelder også HD-kilder, jeg ser en del artefakter, litt ghosting og litt banding her og der. Litt dårlig sortnivå av og til også. Men det skjer utelukkende når jeg ser på tv-signaler jeg har grunn til å mistenke for ikke å holde mål. Blu-ray, oppskalert DVD, mediespilleren min samt SD-sendinger i god kvalitet er prikkfrie!

Konklusjon: Denne TVen kan jeg anbefale uten særlige forbehold. Ett bittelite forbehold: sortnivået. Har vært 5-6 ganger på Elkjøp og tittet til øynene er blitt store og våte, og TVen er definitivt blant de aller beste på sortnivå - med unntak av Pioneer Kuro, selvfølgelig. Men om den er dårligere enn Samsung 866 er jeg slett ikke sikker på.

Thorstein K
    Ja - du peker vel på flere av svakhetene med en LCD-løsning pr. i dag.
    Så hvorfor være så redd for plasma som samtlige eksperter fortsatt mener er den beste teknologien for store flat-skjermer?
    (det blå TV-merket på toppen av skjermen din lar seg vel fjerne?)

Sjekk f.eks. denne plasmaen som jeg kjøpte like før nyttår:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-plasma-2.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen ting imot plasma, tvert imot! Når alt kommer til alt, er nok fordelene ved plasma (først og fremst sortnivå) større enn de fortrinnene LCD har.

Derimot har jeg noe imot å kvitte meg med ca 10.000kr ekstra for å få en Pioneer Kuro 50", hehe...

mvh Thorstein K

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen ting imot plasma, tvert imot! Når alt kommer til alt, er nok fordelene ved plasma (først og fremst sortnivå) større enn de fortrinnene LCD har.

Derimot har jeg noe imot å kvitte meg med ca 10.000kr ekstra for å få en Pioneer Kuro 50", hehe...

mvh Thorstein K
    Da ville jeg alvorlig overveie å kjøpe denne i stedet for Pioner ev. Panasonic. Da sparer du de kr. 10.000,- og får likevel en kjempebra tv (Sort er sort som natta på denne).

samsung ps50a756 | Sammenlign Priser Og Informasjon - Kelkoo

Sjekk også disse linkene for tekn. data mm.:

Samsung PS50A756 50in Plasma TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Samsung PS50A756T Owners thread - AVForums.com

Samsung PS50A756 Review on CNET.co.uk

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis er det å bruke plasma saman med HTPC?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge du ikke har statiske bilder som står på i timevis, er ikke noen bruk av pc mot plasma ett problem.
    jeg antar du vil spille fra den, og se filmer, noe som fungerer utmerket. det er spesiellt film og tv seing som blir sett på som plasmas styrke, men har spilt på min plasma i årevis, og den gjør en utmerket jobb som spillskjerm.
    sortnivå og responstid er meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven snyte!

Den plasmaen så bra ut!

Eneste problem er at jeg allerede har en flunkende ny tv :-)

T

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven snyte!

Den plasmaen så bra ut!

Eneste problem er at jeg allerede har en flunkende ny tv :-)

T
    Kan du bruke angrefristen :? da?
    Jeg ville ha gjort det var jeg deg....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg er jo egentlig veldig fornøyd med TVen jeg har fått, men ser at det er noe å hente på sortnivå.

På den annen side er også Panasonicen 5-6000kr dyrere. Husk at jeg har fått Sharpen pluss en Pioneer BDP-51f for 16.000kr til sammen. Blu-ray-spilleren koster jo vanligvis 5.000kr i seg selv, og regnes som noe av det aller beste i sin prisklasse.

Får se det litt an...

T

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Best eller best???

Tja, jeg er jo egentlig veldig fornøyd med TVen jeg har fått, men ser at det er noe å hente på sortnivå.

På den annen side er også Panasonicen 5-6000kr dyrere. Husk at jeg har fått Sharpen pluss en Pioneer BDP-51f for 16.000kr til sammen. Blu-ray-spilleren koster jo vanligvis 5.000kr i seg selv, og regnes som noe av det aller beste i sin prisklasse.

Får se det litt an...

T
    Dyr - ja....
    Oppstartstid på hele 14 sekunder!!!
    Mangler JPG og MP3 så langt jeg kan se.....?
    Softwaren lar seg ikke oppdatere via nettet heller???

Her finner du vel den som er klar markedsleder i det segmentet.
    Hva sier dere andre?
    Levers ofte med 2 stk. blue-ray filmer også...:-D

Les and eat your heart out .

Hardware.no - Prisguide

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt offtiopic, men 51 til Pio er mye det samme som LX71(se tråd på 51) som har gjort rent bord i alle tester sålangt. Sonyen er meget bra men Pioen er en del bedre på CD bla og et kupp til prisen! Den kan oppdaters via CD og tar MP3. Foroveri er Sharpen en god LCD TV med et godt sortnivå (ca 0.12 cd/m2) det samme som 60 Gen Panasonic. Til den prisen må jeg si at et det er et bra kjøp med Pio 51 og 46" til 16k. Plasma er bedre på film JA, er derfor jeg holder hardt på plasma selv

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Litt offtiopic, men 51 til Pio er mye det samme som LX71(se tråd på 51) som har gjort rent bord i alle tester sålangt. Sonyen er meget bra men Pioen er en del bedre på CD bla og et kupp til prisen! Den kan oppdaters via CD og tar MP3. Foroveri er Sharpen en god LCD TV med et godt sortnivå (ca 0.12 cd/m2) det samme som 60 Gen Panasonic. Til den prisen må jeg si at et det er et bra kjøp med Pio 51 og 46" til 16k. Plasma er bedre på film JA, er derfor jeg holder hardt på plasma selv
    Vi diskuterte blu-ray spillere i 3-5.000,- klassen - ikke receivere i 15-16.000,- klassen som LX71 jo er. Kan neppe sammenligne sony 550 med en pio LX71??
    Mener å huske at Samsungen i 7-serien lå på 0.018 cd....(plasma altså).
    Synd at man ikke kan se på foto-CDene sine da, eller det det også en skjult egenskap som MP3-formatet du viser til - fant ikke det hos Netshops spesifikasjoner på pio-spilleren?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Vi diskuterte blu-ray spillere i 3-5.000,- klassen - ikke receivere i 15-16.000,- klassen som LX71 jo er. Kan neppe sammenligne sony 550 med en pio LX71??
    Mener å huske at Samsungen i 7-serien lå på 0.018 cd....(plasma altså).
    Synd at man ikke kan se på foto-CDene sine da, eller det det også en skjult egenskap som MP3-formatet du viser til - fant ikke det hos Netshops spesifikasjoner på pio-spilleren?
    Mente BDP-LX71 til 7k ja ikke reciver sorry for den. Har ikke testet foto cder men blir meget overrasket hvis den ikke tar det for å si det sånn... Min A456 ligger på 0,18 så sharpen er bedre på papiret men i praksis så vil plasma skjermen vise mere detaljer i mørke sener er min erfaring.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Mente BDP-LX71 til 7k ja ikke reciver sorry for den. Har ikke testet foto cder men blir meget overrasket hvis den ikke tar det for å si det sånn... Min A456 ligger på 0,18 så sharpen er bedre på papiret men i praksis så vil plasma skjermen vise mere detaljer i mørke sener er min erfaring.
    OK - den ja - Hjemmekino-panelet falt pladask for den selv om den har mange mangler som de også listet opp noen av. Veldig rart og virker ikke helt seriøst av panelet. Den fikk en 6'er og det fikk begge Sony-spillerne også - og de var uten anmerkninger. Best buy ble vel 350'n mener jeg å huske. Sonyene støttet også dvd+r/rw og JPG for de som har slike dvd'er og CD'er liggende. Videre profil 2.0 og ds 7.1 (full kino-lyd). Skjønner meg fortsatt ikke på det panelet...hm....:???:
    Den gamle 456'en din har fortsatt utrolig fine spesifikasjoner selv om den ikke er full hd. Sitt litt lenger på den, for nå faller nok snart prisene kraftig.
    Ser at man får den for under 10K hos NetOnNet. DET er et godt kjøp egentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare backe opp de som har utalt seg fra elkjøp her. Har vært et sant helvette å få tak i tver om dagen, men ser ut til at det løsner nå. Leverandører er vant til at ingen butikker bestiller i januar fordi man sitter igjen med en haug fra jul. Pga dårligere tider har man vært litt forsiktig i år.

Når i da også leverandørene var forsiktige og nesten litt skremt av hvor lite varer butikkene kjøpte inn til jul . Når man da i tillegg regner med at ingen bestiller no varer før mot slutten av februar så oppsto det et vakum ja.
    Satt og svetta i flere dager og prøvde å få tak i tver. Var så ille en periode at uansett hvilken 42" kunden ville ha så kunne jeg ikke gitt han noe annet enn det som hang på veggen.
    Dette har normalisert seg noe nå. Men er vel ikke back on track før slutten av neste måned med 'normal' tilgang på flatskjerm

Uten å snakke detaljert om fortjeneste her kan jeg si at bransjen nå er mye hardere enn det den var bare for et par år siden. Priser går raskt ned og butikker må jo følge etter. Derfor er det farlig for butikkene og fylle opp varelagrene sine og så riskikere at innkjøps prisen og da også utsalgsprisen går ned.

Så om et annonse produkt ikke er i butikk, kan man få det reservert til den samme prisen. Det gjelder alle varer som er utstillt men ikke på lager. Normalt sett tar det da maks en uke. Bortsett fra i disse dager som ble nevnt tidligere her.

Så at det er å 'lure' kundene syns jeg blir feil å si, når du kan få se produktet utstilt og få det en uke senere.

Håper jeg ikke har sagt for mye nå. Noen ganger kan det være vanskelig og vite hva man kan si og ikke si når man jobber med dette. Dere får bare slette hele greia hvis dere mener det bryter noen retningslinjer.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Vil bare backe opp de som har utalt seg fra elkjøp her. Har vært et sant helvette å få tak i tver om dagen, men ser ut til at det løsner nå. Leverandører er vant til at ingen butikker bestiller i januar fordi man sitter igjen med en haug fra jul. Pga dårligere tider har man vært litt forsiktig i år.
    .........
    Håper jeg ikke har sagt for mye nå. Noen ganger kan det være vanskelig og vite hva man kan si og ikke si når man jobber med dette. Dere får bare slette hele greia hvis dere mener det bryter noen retningslinjer.
    Alle som følger litt med i hva som skjer rundt finanskrisen, vet jo at det er nettopp hva du beskriver her som er i ferd med å skje. Har pekt på det ved flere anledninger at de som venter litt nå, kan snart gjøre gode kjøp. Selv tror jeg prisene på nye flat-tver (full hd) vil falle med 20-25% i løpet av kun ett par måneder. LCD vil falle ennå mer i pris p.g.a. den dårlige kvaliteten. Forøvrig er det fint at man tilkjennegir at man representerer en eller annen el-kjede her inne som du gjør. Enklere for oss andre da som prøver å være saklige.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare jeg skulle si enda noen ord her. Har hatt Sharpen i en uke nå, og blir mer og mer fornøyd. Fordelene: meget skarpt bilde, fine farger, god ytelse på SD, bra 100hz-løsning. I tillegg har jeg nå vært 5-6 ganger inne på Elkjøp og sammenlignet sortnivået (ja, jeg vet belysningen i butikken er horribel og TVene ukalibrerte) mellom Sharp XL2 og Samsung 866. Jeg klarer ikke å se forskjell. Samsung er kanskje en bitte bitte bitte liten anelse dypere i det sorte, men ikke nok til å merke det i daglig bruk. På den annen side har Sharpen bedre lyd og en mye bedre 100hz-løsning.

Det ente faktisk med at jeg bestilte meg en Sharp ekstra, til svigerforeldrene mine! Så det så.

mvh Thorstein K

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at du er fornøyd med Sharpen. Synes faktisk den er knallbra selv. Spesielt når du kjører den i Film modus på blu-ray så er bildet imponerende bra og naturlig. Faktisk noe av de bedre og mest naturlige jeg har sett fra en LCD tv.

Så film modusen på den virker veldig bra kalibrert og gir et fantastisk bra bilde. Sortnivået blir også enda bedre, men det er de naturlige fargene som er mest imponerende.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Reklame, reklame, reklame..????

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Bra at du er fornøyd med Sharpen. Synes faktisk den er knallbra selv. Spesielt når du kjører den i Film modus på blu-ray så er bildet imponerende bra og naturlig. Faktisk noe av de bedre og mest naturlige jeg har sett fra en LCD tv.

Så film modusen på den virker veldig bra kalibrert og gir et fantastisk bra bilde. Sortnivået blir også enda bedre, men det er de naturlige fargene som er mest imponerende.
    Sharpen skårer kun 7.3 hos CNET. Da kan dere ikke fortsette å påstå at dette er en bra tv? Trolig løper dere andres ærend, for dere er jo helt usakelige nå. ... Hvilke butikk har kjøpt inn for mange Sharper nå da mon tro?
    Går jo tydelig fram at noen bare mesker seg med å se på ulike tv'er her...:twisted:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •