Samsung vs SHARP - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 87
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ruuuty
    Noen som kan bekrefte dette? Det er jo veldig rart ar Elkjøp har leveranse problem på alle merker.

Var jo en sak før jul om at morselskapet til Elkjøp slet økonomisk(link). Kan det vær dette har større innvirkning på selskapet enn de vil innrømme?
    Uten å ha fått inspisert innholdet, står det en LE52A676 og LE19A656 å vente på meg hjemme, bestilt på lignende tilbud på HFK. Regner med jeg hadde fått beskjed hvis det var noe krøll med leveringa.

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Hmm.. bra og bra fru Blom...

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Sharpen er faktisk overaskende bra!
    Her kan dere finne en vurdering av Sharpen (kun 7.3 av 10 mulige poeng).
    Her finner du/dere også vurderinger av en rekke andre konkurerende merker.
    Et godt kjøp er etter min mening en TV som skårer minst 9.0 poeng.
    Alt under det er heller dårlige apparater :evil: .

Sharp Aquos LC46XL2E Review on CNET.co.uk

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nocure
    Tven er helt klart en billig tv
    Dette utsagnet sier mer om din kunnskap om tv, enn om Sharp sin evne til å lage gode tv'er. XL2-serien er Sharps nest høyeste serie, og en meget god tv. Selv om jeg har sett både denne og samsungen på både SD og HD flere ganger, klarer jeg ikke å bestemme meg for hvem jeg synes er "best", da begge to er meget gode tv-er. Det ser ut som a866 har noe bedre sortnivå, XL2 har matt panel = mindre reflekser som kan være noe å tenke på ved bruk i vanlige stuer med lyse vegger og masse vinduer.

Den eneste andre butikken jeg vet om som har hatt leveringsproblemer med tver, og spessielt til denne lave prisen er Lefdal. Og Lefdal eies nettopp av de samme folka som har Elkjøp. Lefdal og elkjøp har samme fjernlager(som også eies av Elkjøp/lefdal kjeden), og det samme kassasystemet. En ansatt på elkjøp kan derfor uten problemer sjekke lagerbeholdning på alle varer Lefdal har og visa versa.
    Det er så morsomt når utenforstående/kunder skal fortelle oss hvordan vi jobber. Jeg jobber i Lefdal, og vi kan IKKE "uten problemer" sjekke lagerbeholdning på Elkjøps butikker. Både Expert og Soundgarden bruker samme kassaløsning/software som oss, uten at vi har tilgang til hverandres systemer. Programmet er bare mye brukt pga stabilitet og funksjonalitet.

Flertallet av butikkene fikk aldri inn denne tven, eller andre varer som er i kundeavisen før en uke etter at annonsen startet.
    Så du har vært i kontakt med FLERTALLET av Elkjøps mange hundre butikker, og sjekket lagerstatus? Vel. JEG har iallefall vanskelig for å ta det seriøst.
    Samtidig skal det sies at det ble tatt inn for lite antall av disse til kjeden, men det har som sagt en sammenheng med tilstanden i finansverden for tiden. De som har betalt for samsungpakken vil få produktene sine, men det vil dessverre ta litt tid før alle har fått sitt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hva med plasma og en ny Samsung

Sitat Opprinnelig postet av Morty-morty
    Da har SHARPen ankommet. Koblet den opp til kabel TV fra Canal Digital med HD-boks og DVD spiller.
    Ut fra esken ser den meget fin ut. Har ikke juster særlig på instillingene men er meget godt fornøyd. Naturlige farger, bra sortnivå og enkle fine menyer.
    Skal teste den ut litt mer etterhvert. Har ikke Blueray eller HDDVD, men noen HD kanaler via kabel og det så fantastisk ut!!

Om det er bedre enn 866 eller andre tv'er vet ikke jeg, men denne SHARPen er, så langt jeg kan se, en meget bra tv!! Tror nok jeg blir godt fornøyd med denne
    Jeg ville heller vurdere denne jeg da - helt ny plasma fra Samsung i 7-serien.
    Har fått karakteren 9.1 av 10 mulige. Sharpen har bare 7.3 av 10:?
    Plasmaen er også overlegen i lyse rom med sin eminente lysstyrke i f.h.t. LCD.
    Se mitt innlegg om Sharpen over her.....

Samsung PS50A756 Review on CNET.co.uk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nevne at Sharp leverer noen av verdens beste paneler.
    F.eks til Pioneer og Loewe.

Er nok en grunn til at disse velger Sharp paneler.

Jeg er enig i at Samsungen har bedre sort nivå, personlig foretrekker jeg Sharp'en foretrekker jeg på HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Dette utsagnet sier mer om din kunnskap om tv, enn om Sharp sin evne til å lage gode tv'er. XL2-serien er Sharps nest høyeste serie, og en meget god tv. Selv om jeg har sett både denne og samsungen på både SD og HD flere ganger, klarer jeg ikke å bestemme meg for hvem jeg synes er "best", da begge to er meget gode tv-er. Det ser ut som a866 har noe bedre sortnivå, XL2 har matt panel = mindre reflekser som kan være noe å tenke på ved bruk i vanlige stuer med lyse vegger og masse vinduer.

Det er så morsomt når utenforstående/kunder skal fortelle oss hvordan vi jobber. Jeg jobber i Lefdal, og vi kan IKKE "uten problemer" sjekke lagerbeholdning på Elkjøps butikker. Både Expert og Soundgarden bruker samme kassaløsning/software som oss, uten at vi har tilgang til hverandres systemer. Programmet er bare mye brukt pga stabilitet og funksjonalitet.

Så du har vært i kontakt med FLERTALLET av Elkjøps mange hundre butikker, og sjekket lagerstatus? Vel. JEG har iallefall vanskelig for å ta det seriøst.
    Samtidig skal det sies at det ble tatt inn for lite antall av disse til kjeden, men det har som sagt en sammenheng med tilstanden i finansverden for tiden. De som har betalt for samsungpakken vil få produktene sine, men det vil dessverre ta litt tid før alle har fått sitt.
    Vell, elkjøp butikken jeg var innom gikk inn på Lefdal sitt kassasystem for å sjekke lagerbeholdningen på Miele tørketrommelen som dere hadde på tilbud for 1 uke siden som jeg skulle innover og handle. Som han kunne se at Lefdal hadde 22bestillinger inne på, men ingen var blitt levert og alle var reservert av kunder. Hvis du jobber på lefdal, så vet du godt at dere drives av samme eiere, har samme fjernlager og samma kassesystem! Han sjekket også opp bestillingen på tvpakken på FLERE butikker på tilbudet elkjøp hadde, og sa selv at de aldri hadde fått den inn da hovedlageret hadde fått alt for få tver!

Hva de andre kan, som du ikke klarer, kan ikke jeg hjelpe med. Og det er allmenn kjent at både lefdal og elkjøp kjører kampanjer på varer som de aldri har eller vil få inn, eller som blir levert noen uker etterpå bare for å se hvor stor interessen er.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Gjør noe med det da vel

Og det er allmenn kjent at både lefdal og elkjøp kjører kampanjer på varer som de aldri har eller vil få inn, eller som blir levert noen uker etterpå bare for å se hvor stor interessen er.
    Dette er vel en sak for FBI, TV2 Hjelper deg eller Forbrukerombudet vil jeg tro.
    Det er tillatt å klage.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Dette er vel en sak for FBI, TV2 Hjelper deg eller Forbrukerombudet vil jeg tro.
    Det er tillatt å klage.....

JA! helst tv2 hjelper deg...

Edit: tror de har prøvt å gjøre noe med det før: villedende markedsføring elkjøp - Google-søk

Merkelig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller vurdere denne jeg da - helt ny plasma fra Samsung i 7-serien.
    Har fått karakteren 9.1 av 10 mulige. Sharpen har bare 7.3 av 10:?
    Samsung PS50A756 Review on CNET.co.uk
    Men dette var jo elkjøps "tilbud" og da kan jeg vel ikke hevde at denne plasma'en er en likeverdig tv. Har heller ikke særlig lyst på plasma.
    Men hvis du vet om noen andre lcd-tver i samme klasse som A866 som jeg egentlig skulle ha, og som du tror elkjøp må gå med på å bytte til, lytter jeg gjerne :-)

Har allerede funnet to ting som irriterer:
    - volumkontroll reagerer tregt. Man må holde ned knappen i ca 1 sek før den raskt skifter volum og det blir derfor vanskelig å finstille uten å trykke én og én gang.
    - National Geographic HD har en gul firkant i øvre venstre hjørne som logo. Den blir uklar og skurrete når bildet rører på seg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Ja - vær på vakt

JA! helst tv2 hjelper deg...

Edit: tror de har prøvt å gjøre noe med det før: villedende markedsføring elkjøp - Google-søk

Merkelig..
    Dette var grellt for El-Kjøp - utrolig mye negativt om dem der ja.:twisted:
    De har en jobb å gjøre med rennomeet sitt, som så mange andre store i det markedet. Man vet jo snart ikke hvem som egentlig eier og styrer hvem og hvor det samarbeides lovlig og ulovlig. Vær på vakt - har nylig noen svært negative erfaringer med Pixmania som man bør styre unna. De styres også av ett av de større EL-selskapene i Norge, mens eier sitter i Frankrike - tror jeg.
    Forbrukerombudet burde kunne sette opp eierstrukturer for de/den som lurer :roll: .

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up LCD-TV med dårlig responstid gir etterslep i bildet

:twisted:
    Men dette var jo elkjøps "tilbud" og da kan jeg vel ikke hevde at denne plasma'en er en likeverdig tv. Har heller ikke særlig lyst på plasma.
    Men hvis du vet om noen andre lcd-tver i samme klasse som A866 som jeg egentlig skulle ha, og som du tror elkjøp må gå med på å bytte til, lytter jeg gjerne :-)

Har allerede funnet to ting som irriterer:
    - volumkontroll reagerer tregt. Man må holde ned knappen i ca 1 sek før den raskt skifter volum og det blir derfor vanskelig å finstille uten å trykke én og én gang.
    - National Geographic HD har en gul firkant i øvre venstre hjørne som logo. Den blir uklar og skurrete når bildet rører på seg.
    Jeg anbefaler rett og slett ikke LCD-TVer før de har en responstid på 2 ms.
    Dernest bør de ha en lysstyrke på minst 1000cd og kontrast på minst 50.000:1. Til sist må de ha 100HZ eller helst 200HZ som den nyeste til Sony.
    Da først snakker vi om TV. Det er ikka bare den gule firkanten som seiler rundt i bildet på TV'n din - det meste gjør det. Sjekket du linken min til Sharpen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til tv og film er det da almen akseptert at plasma er det beste, det er noe som er anbefalingen fra alle seriøse testere og magasiner rundt i verden.
    synes det er mange som har masse feilinformasjon når det gjelder plasma, og biter på reklameringene for LCD.
    les rundt på anerkjente sider, ikke bare norske, de kan være bob-bob.
    skal du først bruke 15-20000 kr på en tv, så er det jo virkelig bra plasmaer fra panasonic å få kjøpt, og de anbefales sterkt rundt om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted:

Jeg anbefaler rett og slett ikke LCD-TVer før de har en responstid på 2 ms.
    Dernest bør de ha en lysstyrke på minst 1000cd og kontrast på minst 50.000:1. Til sist må de ha 100HZ eller helst 200HZ som den nyeste til Sony.
    Da først snakker vi om TV. Det er ikka bare den gule firkanten som seiler rundt i bildet på TV'n din - det meste gjør det. Sjekket du linken min til Sharpen?

Er ingen standard målemåte på kontrast så har egentlig ingenting å si om det står på 100 000:1 eller 1000:1. Blir målt forskjellige på alle apparatene. Når det gjelder responstid så er det veldig viktig, men når de måler bilde er det ofte mer grått før det bytter over til svart og vil dermed kunne oppgi en kjappere respons tid.

bruk øynene når man skal kjøpe tv.

ps50a416 har 100 000:1 i kontrast. Har den bedre kontrast enn 42pg6000 som har 30 000:1? Jeg mener ikke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp isted. Nå har de LC46XL2S til 14995,-
    Jommen sa jeg "tilbud". De solgte meg altså en tv som er verdt 4000 mindre enn A866 til samme "tilbudspris". Dette er på kanten til svindel :evil:
    Skal ta meg en tur tilbake i morgen og høre hva de har å si... :twisted:

Til dere som jobber på Elkjøp/Lefdal, når kommer det flere 866 ute i butikkene?
    Evt hvilken annen tv kan jeg kreve? Denne SHARP'en er hvertfall ikke "tilsvarende eller bedre", når verdien er langt lavere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange er ikke klar over at sharp var først ute med å produsere lcd flatskjermer,og går for å være god japansk merkevare,muligens disse som tester flatskjermer burde ta med dette merket også i sine tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp isted. Nå har de LC46XL2S til 14995,-
    Jommen sa jeg "tilbud". De solgte meg altså en tv som er verdt 4000 mindre enn A866 til samme "tilbudspris". Dette er på kanten til svindel :evil:
    Skal ta meg en tur tilbake i morgen og høre hva de har å si... :twisted:

Til dere som jobber på Elkjøp/Lefdal, når kommer det flere 866 ute i butikkene?
    Evt hvilken annen tv kan jeg kreve? Denne SHARP'en er hvertfall ikke "tilsvarende eller bedre", når verdien er langt lavere.
    Jobber ikke på Elkjøp, men lagerne deres fylles opp med den tilbudspakken med 49+19'' i løpet av første eller andre uke i Februar.
    Bruk 30dagers bytteretten din hvis du kjøpte Sharpen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Sharpen, tok ut 19-tommeren og la på 1000kr ekstra og fikk med Pioneers glimrende blu-ray-spiller BDP-51F slik at pakkeprisen kom på 16.000kr totalt. Dette som erstatning for Samsung 866-pakken til 15.000kr.

Må faktisk si meg meget fornøyd med tven så langt:

Oppskalering av SD-bilder: Meget bra! Sitter av og til og lurer på om det er HD jeg ser på. Veldig fornøyd med dette.

Sortnivå: Føles bra. Så bra ut i butikken, sammenlignet med Samsungs 866. Men det er vanskelig å avgjøre slikt uten å kunne teste med kalibrerte skjermer. Mulig Samsungen er bedre på dette.

Skarphet: Meget bra, jeg er imponert.

Lyd: Skikkelig god lyd, dette virker også veldig bra!

Alt i alt er det en ren fornøyelse å se på f.eks. King Kong, Ringens Herre, The Gladiator el. i HD på denne skjermen. Oppskalert DVD fra Blu-ray-spilleren er helt utrolig bra, faktisk, men det er vel ikke pga tven.

Må si meg meget fornøyd og føler meg ikke lurt i det hele tatt. Men sitter og lurer litt på å bruke angreretten likevel, Samsungen skal jo være litt hvassere...

Thorstein K

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkorsvold
    Jeg kjøpte Sharpen, tok ut 19-tommeren og la på 1000kr ekstra og fikk med Pioneers glimrende blu-ray-spiller BDP-51F slik at pakkeprisen kom på 16.000kr totalt. Dette som erstatning for Samsung 866-pakken til 15.000kr.

Må faktisk si meg meget fornøyd med tven så langt:

Oppskalering av SD-bilder: Meget bra! Sitter av og til og lurer på om det er HD jeg ser på. Veldig fornøyd med dette.

Sortnivå: Føles bra. Så bra ut i butikken, sammenlignet med Samsungs 866. Men det er vanskelig å avgjøre slikt uten å kunne teste med kalibrerte skjermer. Mulig Samsungen er bedre på dette.

Skarphet: Meget bra, jeg er imponert.

Lyd: Skikkelig god lyd, dette virker også veldig bra!

Alt i alt er det en ren fornøyelse å se på f.eks. King Kong, Ringens Herre, The Gladiator el. i HD på denne skjermen. Oppskalert DVD fra Blu-ray-spilleren er helt utrolig bra, faktisk, men det er vel ikke pga tven.

Må si meg meget fornøyd og føler meg ikke lurt i det hele tatt. Men sitter og lurer litt på å bruke angreretten likevel, Samsungen skal jo være litt hvassere...

Thorstein K
    Kan du ikke slenge opp noen bilder av denne tven? Helst hvor du har en bluray film på... Ta også noen bilder av skjermen påslått og uten signal slik at vi kan se hvordan skjermen er da..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg gjøre i morgen!

T

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    til tv og film er det da almen akseptert at plasma er det beste, det er noe som er anbefalingen fra alle seriøse testere og magasiner rundt i verden.
    synes det er mange som har masse feilinformasjon når det gjelder plasma, og biter på reklameringene for LCD.
    les rundt på anerkjente sider, ikke bare norske, de kan være bob-bob.
    skal du først bruke 15-20000 kr på en tv, så er det jo virkelig bra plasmaer fra panasonic å få kjøpt, og de anbefales sterkt rundt om.
    Tiltredes 100% - selv om Samsung nå har kommet med noen hvasse plasma-modeller i 7-serien som er mye rimeligere enn Pioner og Panasonic.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •