TV fra USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: TV fra USA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV fra USA

Hei

Jeg har bodd noen år i USA og har tatt med meg hjem en Sony KDL- 40XBR4. Jeg har GET sin HD PVR boks med HDMI utgang. Jeg forsøker å koble GET boksen og TV sammen med HDMI kabel. Jeg får feilmeldingen "Unsupported signal chech your device output", jeg får lyd men ikke bilde.

Jeg trodde at når en ikke bruker tuner delen i TV'en men tuneren i GET boksen og at signalet er digitalt at en skulle kunne bruke USA TV'en som en framviser av bilde og lyd.

Har noen, noen gode råd til meg for å få dette til å fungere.

Ronnie

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags signal / opløsning sender GET boksen ut? 1080i, 1080p, 720p?

Hva slags signal / oppløsning takler TV'en?

Kanskje det er mismatch.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om tv takler 1080i/720p er det sikkert 60Hz, tror Get boksen er 50Hz noe amerikansk utstyr ikke liker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror GET boksen sender ut 1080i og når jeg velger HDMI kanalen så viser oppsettet at at TV'en tar imot 1080i signal.

Når det gjelder Hz så trodde jeg at HDMI kabelen sender et signal fra GET boksen som TV ville forstå. Dette har jo ikke noe med PAL - NTSC å gjøre da dette var gamle analoge sendinger som ble sendt på dette viset.

Tenk skjerm til en PC den tenker ikke om det er en norsk eller USA skjerm når du bruker VGA eller DVI kabel.

Jeg trodde at HDMI standarden var lik i hele verden og at TV'en jeg har med ville takle dette signalet. Jeg har lest noe om HDMI 1.0 og 1.1 og 1.3 kan det være noe rundt dette som gir meg problemer.

Ronnie

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeronol
    Jeg tror GET boksen sender ut 1080i og når jeg velger HDMI kanalen så viser oppsettet at at TV'en tar imot 1080i signal.

Når det gjelder Hz så trodde jeg at HDMI kabelen sender et signal fra GET boksen som TV ville forstå. Dette har jo ikke noe med PAL - NTSC å gjøre da dette var gamle analoge sendinger som ble sendt på dette viset.

Tenk skjerm til en PC den tenker ikke om det er en norsk eller USA skjerm når du bruker VGA eller DVI kabel.

Jeg trodde at HDMI standarden var lik i hele verden og at TV'en jeg har med ville takle dette signalet. Jeg har lest noe om HDMI 1.0 og 1.1 og 1.3 kan det være noe rundt dette som gir meg problemer.

Ronnie
    Dette signalet vil nok komme i Hz uansett. Men hvilken Hz get boksen sender vet jeg ikke.

Kan det være at europeiske tver takler både 50 og 60 siden pc vanligvis sendes i 60Hz til LCD....

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lignende problem:

forum.hjemmekino.no • Se emne - Problem med Denon AVR-1909 og HD dekoder

http://avforum.no/forum/satellitt/50...ikke-50hz.html

Tror en løsning kan være å kjøre signalet igjennom en reciever som kan (opp)konvertere digitale signaler/hdmi.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Dette signalet vil nok komme i Hz uansett. Men hvilken Hz get boksen sender vet jeg ikke.

Kan det være at europeiske tver takler både 50 og 60 siden pc vanligvis sendes i 60Hz til LCD....
    Dette er noe som henger igjen fra dvd, det er lett å gjøre pal dvd spillere sonefrie og få de til å spille sone 1 dvder (60Hz), men amerikanerne kan likevel ikke kan spille 50Hz materiale selv om de gjør spiller sonefri. Dette er en velkjent problemstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar selv om de for meg er litt nedslående. Jeg har søkt og lett litt på nettet og det er nok som dere sier. SONY'en har 60 Hz HDMI NTSC oppsett og GET boksen sender ut 50 HZ PAl HDMI signal. Og at Europa modeller takler begge Hz oppsettene, men US modeller bare har 60 Hz HDMI.

Jeg fant denne linken i en annen tråd HDStep :: Audio Video Converters :: PAL/NTSC Converter :: Atlona Pal HDMI to NTSC HDMI Converter 1080p :: HDMI Cables, DVI Cables, Audio Video Cables, HDMI DVI Component Switchers, HDMI DVI Component Amplifiers, HDMI DVI Component Converters, and muc tror dere denne konverteren kan fikse problemet?

Ronnie

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om den gjør det ja, virker som om strømforsyningen går på 220V også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er boksen i hus og endelig fikk jeg bilde på USA TV'en min. Boksen fant selv Get HD dekoderen og bilde kom automatisk opp på TV'en. Inget oppsett. Fantastisk.

Dette kan jo informeres om til alle som har tanker om å importere TV fra USA, boksen kom med mva og frakt fra California på 2 500 kr. så det må legges inn i regnestykket. Jeg bestilte torsdag 7.januar og den ble levert idag.

Ronnie

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •