Samsung LE40A557

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40A557

Je, så fikk jeg meg en ny tv. Men jeg la merke til ekstremt kornete bilde og forstyrrelser når jeg ser på vanlig tv - kan ikke huske at min gamle var like dårlig (begge er LCD). Noen spesielle huskeregler eventuellt en spesiell kabel jeg bør kjøpe? Har helt vanlig hvit antenne kabel nå, men den ga meg ingen problemer med den forrige TVen.

På HD signaler er den helt perfekt, klart som krystall, og vanlige kilder som 480p eller vanlig analog gul/hvit/rød, er bildet så stabilt som det kan få blitt på en LCD.

Noen tips? Har jeg bare kjøpt meg en TV med udugelige kabel-tv bilde?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistenker at du har gått opp i størrelse siden du har kjøpt ny TV.
    Dette, pluss at Samsung later til å slite litt med SD-signaler, kan være en mulig årsak...
    Da er vel eneste løsning digital dekoder...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Mistenker at du har gått opp i størrelse siden du har kjøpt ny TV.
    Dette, pluss at Samsung later til å slite litt med SD-signaler, kan være en mulig årsak...
    Da er vel eneste løsning digital dekoder...
    Min forrige var en Sony 32". Jeg tenkte først det kunne være årsaken men jeg fikk ikke noe støy på den forrige. Flimring og ustabilt bilde. Mulig det er vanlig på større tv'er.

Men digital dekoder, det koster jo noen gryn i måneden?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at din Sony 32 var lavoppløst? Samsungen er jo en Full-HD skjerm - noe som gjør at den får masse pixler den må "gjette seg til" når den oppskalerer fra analog kabel...

Hadde jeg vært deg, hadde jeg enten oppgradert til digital kabel eller levert tilbake skjermen (om det er mulig).
    Er du bundet til analog kabel ville jeg gått for en lavoppløst (HD Ready) plasmaskjerm.
    Har selv testa ut Pioneer 428XA, Panasonic 42PX70 og Panasonic 37PX8. PX8 ga det beste bildet! (Mens Pioneeren utvilsom er den beste skjermen av disse 3!) Dette forteller meg at det lønte seg å gå litt ned i størrelse, og at PX8 er god på å takle SD-signalkilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, tror ikke jeg gidder å bytte skjerm. Før eller siden får jeg meg vel digital likevel, og når det gjelder vanlig TV så bryr jeg meg egentlig veldig lite om bildet. Det jeg bryr meg om er digitale kilder (HDMI) og komponent - og her ser det ut til at den består med glans.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •