Så en fantastisk Sharp LCD-tv i dag, bedre enn Pioneer Kuro LX5090 og Samsung LEA866! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er stor forskjell på Pioneer 5090 og Samsung 6 og 8 serie. Samsungene er betydelig skarpere og bedre fokusert, enn Pioneer`n. Dette gjør at bildene fremstår som mye mer tredimensjonale, med mer dybde- høy wow-faktor med en gang. Samsung`s 6 og 8 serie kan vise til godt sortnivå, men i mørke bilder er Pioneeren adskillig mer detaljert. Det er nettopp her Samsung taper. Synes også Pioneeren har et mer virkelighetstro bilde totalt sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneers LX5090 er en kanon-tv. Men det er to grunner til at jeg ikke kjøper den nå:

- LCD-skjermer lyser sterkere, det er viktig for meg
    - Litt dyr

Men om den faller litt mer i pris kan den fort havne på stueveggen. ja.

T

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LC46xl2s har IKKE bedre sortnivå enn Pioneer 5090H

Når man står i butikken er kalibrering av skjermer helt på trynet. Sortnivå på en LCD skjerm kan se tilforlatelig bra ut, ja også sammenlignet med plasma, men alle detaljer i bildet er egentlig borte. Jeg har hatt Sharp LC46xl2s LCD en stund og er veldig fornøyd. Har den i en stue med mye vinduer og lys utenfra. Bruker TVen til PC, spill samt ser på TV. En film ser jeg kanskje et par ganger i måneden.

For meg var valget enkelt og jeg valgte LCD skjerm og der er denne modellen en av de aller beste, men det finnes dog bedre til langt høyere priser. Samsung har vel noen med hakket bedre bilde, men de har en glassplate som gir utrolig mye reflekser. Sharpen har 100hz og det er ekstremt lite hakking, men enkelte kompliserte bilder/bevegelser gir antydning til dette, dog minimalt i forhold til min gamle CRT Phillips 100hz som kostet over 20.000 for åtte år siden.

Jeg har nettopp kalibrert TV skjermen (DVE + skjønn) og innstillingene er vesentlig forskjellig for PC, PS3, DVD og Altibox. Gir liten mening å publisere dette da alle kilder vil være noe forskjellig. Mange detaljer og farger kommer frem og jeg er godt fornøyd med bildet. Sortnivået er vel det eneste ankepunktet, men men.

Jeg har lest en del tråder på AV forum og er forundret hvor mange amatører som kommer med sterke, villedende og tildels helt på trynet påstander. At noen tar ting som er skrevet på AV forum som sannheter er det vel for lengst slutt med. Var nok bedre i starten da det var flere Hardcore fyrer på forumet. Har lest påstander om at plasma TV gir mindre refleks enn LCD, at SHARP LC46xl2s har bedre sortnivå enn Pioneer 5090H. Mistenker at en del innlegg er plantet av diverse importører/selgere???????

Vil jeg anbefale LC46xl2s? Har du samme bruk som meg og ikke liker reflekser på skjermen? Klar anbefaling.

Sitter du i ei mørk stue og vil ha best mulig bilde når du ser på film? Ja styr unna og kjøp heller Pioneer 5090H.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •