A cry for help!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation A cry for help!

Vel, nå er vi inne i 2009 og jeg skulle ha hatt en ny tv i huset. Men sånn gikk det altså ikke. Ikke at jeg vil stresse med et såpass "stort" kjøp, men jeg vangler så inni ******** når det skal velges. Til nå så har det vel stort sett stått mellom disse:

Philips 42PFL7403
    Samsung LE40A656
    Sony 40w4500

Jeg har lest mange tråder her inne, og jeg blir ikke mer bestemt på mitt valg.
    Det har også dukket opp nye spørsmål jeg har måttet stille meg selv, så jeg kan jo begynne med de:

Størrelse: Først var det 37" jeg skulle ha, men hvorfor ikke kjøpe 42" når man først skal kjøpe? Sitteavstanden er tross alt ca2,5m, så det går nok bra.

Plasma vs. LCD: Den evinnelige diskusjonen..Det blir en del spilling på tv'en, deretter film og tv. Mulig det blir koblet til en tv. Ankepunktet blir vel da pc'en? Plasma er jo best når det gjelder vanlig tv bruk. Men når det kommer konsoll og pc inn i bildet, har jeg forstått det slik at det er lcd som er best. Hva vil dere si? En annen faktor er leiligheten er godt opplyst, sola glaner midt på skjermen. Har jo persienner, men dagslys er jo greit det og8)

FullHD or not: Det dreier seg altså om en tv på 42"(eller større). Jeg vil ikke være i stand til å se forskjell på 1080p og 720p på en slik skjerm, am i right?
    Nei, det vil jeg ikke sier noen, men så kommer glupingene og sier "hva med konsoll og pc da?". Når det gjelder konsoll er det vel ingen spill enda som kjører høyere enn 720p? Men når det gjelder pc vil det lønne seg går jeg ut ifra? Det er jo en del penger å spare, men jeg synes nesten det må bli fullHD, for det kommer jo sikkert noe nytt snart som dette vil benytte mye bedre enn nå.

Tilkoblinger: Bør jo være 3-4 hdmi, et par scart++ og helst en vga-inngang. Har ikke pc med dvi/hdmi-utgang, så da hadde det vært greit å teste bildet på vga før det foretas endringer.

Pris: Noe fleksibel, men helst ikke over 10.000,-

Innebygd tuner: Er mulig å spare 1-2000 her. Og det er vel strengt tatt ikke nødvendig for meg enda. Nå har jeg kabel, og det blir vel det et par år fremover.

Jeg har sikkert glemt noe vesentlig, men det får komme senere.
    Jeg kan jo sette opp + og - ved tv'ene jeg har nevnt:
    Philipsen
    +Suveren panorering og sd-signal
    +Pent design
    +Bra sortnivå
    +Har det meste, fullHd, vga
    +Bra lyd
    -Innsynsvinkel
    -Pris(i forhold til de andre)

Samsung
    +Pent design
    +Bra bilde
    +God pris
    +Fargesprakende
    -Speilblank overflate

Sony
    +Bra sortnivå
    +God på HD
    +Flotte farger
    +Pris
    -Clouding
    -Svakere enn de andre på SD-signal

Har sett litt på andre typer(bl.a. 9603,7603), så pøs ut med alle tips, råd, erfaringer dere har! Jeg trenger det! Har sett litt på de nye led-lcd-skjermene også, men virker som det er litt i startfasen og litt stiv pris enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første: Uansett hvilken du velger vil du nok bli fornøyd. Og for det andre: Følgende PS3-spill sender i 1080p: GTA IV, Uncharted, Call of Duty 4, Quantity of Solace (og sikkert mange flere spill, men det er de jeg har).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du erfaringer med noen av de da, hvem ville du valgt f.eks? Må prøve å komme meg til en butikk der de har alle 3, det hadde jo vært best. Må bare krysse fingrene for at jeg treffer noen som har peiling. Takk, da vet jeg iallefall at noen kjører i 1080p!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •