Samsung LCD lyd-bilde-sync. (Newbie)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LCD lyd-bilde-sync. (Newbie)

Håper dette er rett sted å poste, har sett rundt uten å finne noe konkret svar på dette...

Jeg har en Samsung LE40A656, og synes de innebygde høyttalerne er noe spede. Jeg har et par B&W LM1 som jeg tenkte å bruke sammen med TV'en, i et stereo-oppsett (foreløpig). Jeg har hørt en del om dårlig lip-sync på denne TV'en. Vil jeg få problemer med dette hvis jeg kopler til en eldre Denon stereoforsterker eller min Denon 5.1 surroundreceiver (ikke hdmi) via stereoutgangen på TV'en?

Må jeg ha en forsterker med HDMI, eller delay? (Hadde vært fint å bruke en av de gamle forsterkerene). Er det stereoutgangen som er problemet, slik at jeg ikke vil få problemet med den optiske utgangen?

Beklager men jeg skjønner ikke dette her...

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du kobler lyden ut fra TV'en tror jeg ikke du får noe problem med lip-sync for da legger vel TV'en inn det som behøves av forsinkelse i forhold til tiden som går med til bildeprosessering.

Hvis du skrur opp lyden både på TV og på de eksterne høytalerne hører du en evt forskjell med en gang. Foreslår deretter at du deaktiverer TV høytalerne i menyen slik at du bare har en lydkilde.

Har ikke gjort noen konkrete målinger på det, men føler at bildeprosesseringen gikk noe kjappere etter en firmware oppgradering jeg la inn tidligere i høst så sjekk at du har lagt inn siste der også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •