Jeg har en 4 år gammel Löewe 26 tommers wide screen rør-TV som gir fra seg lavfrekvent støy (brumming - 50Hz?) når den blir matet med RGB signal via Scart. Støyen øker i takt med hvor mye av TV-skjermen som viser lyse farger/hvitt. Støyen kommer via høytalerne, og forsvinner når jeg skrur ned lydvolumet på TV'en. Oppdaget dette når jeg koblet til en Sagem digital bakkenett-mottager. Løsningen er å kjøre lydvolumet fra mottageren opp på max, slik at lydvolumet på TV'en kan reduseres tilsvarende. Sist uke kjøpte jeg en DVD spiller som er koblet til TV'en via motagerens DVD/Video inngang. Lydvolumet fra DVD spilleren kan ikke økes så mye som fra mottageren, noe som medfører at lydvolumet på TV'en må økes tilsvarende med tilhørende støy. Velger jeg en annen type signal fra mottageren eller DVD spilleren (f. eks. S-Video) forsvinner støyen. Jeg har ikke eksperimentert ennå med å bytte kabler osv, men kan problemet skyldes Scart kablene eller jordingsproblemer? - TV'en er ikke koblet til jordet nettutak.