Kinofølelse på godt og vondt.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, la meg spørre dere som har både projector/lerret OG tv:

Hvor stor TV synest dere det er passelig å ha til vanlig tv-titting etc(4 meter), når dere har projector/lerret til de store filmopplevelsene ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bare størrelsen som teller

Har 93" lerret i kjeller`n på 3-4 meters avstand og 32 tjukkas tv i stua oppe.
    Etter å ha hatt "drømmekinoen" i kjelleren som jeg trodde jeg hadde ønsket meg i mange år, er dette konklusjonen.
    Vi gidder ikke å bruke anlegget i kjelleren når vi har deilige stoler, kjøleskap, toalett,PVR osv. oppe. Er møkklei av kabler innstillinger og diverse problemstillinger som d medfører å ha "kino"
    Har egentlig ikke skjønt hvorfor man skal blåse ut trommehinnene på film når man kan klare seg med mindre
    Når man tenker seg om er d faktisk ikke bare størrelsen på bildet og lyden som teller. Kjøpte derfor et lite Philips sourround anlegg til 5 K med bare 2 høytalere og Dolby Digital. Enkelt og greit. Faktisk så er d innlevelsen i filmen man husker etterpå og ikke størrelsen på anlegget. Så nå går hele Kinoen på Finn. Skal bytte den i TH-50PX8

Det enkle er ofte d beste. :-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Ok, la meg spørre dere som har både projector/lerret OG tv:

Hvor stor TV synest dere det er passelig å ha til vanlig tv-titting etc(4 meter), når dere har projector/lerret til de store filmopplevelsene ??
    Jeg bruker en gammel 29" sony crt til tv titting. Har kun vanlig kabel og parabol, og har ikke sett behovet for flatskjerm til det bruket.
    Når jeg har vurdert det så hadde det blitt en billig skjerm, og da er det oppskalering av analog bilder som vil lide mest..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kino er lerretet ca 5 knyttnever bredt når du sitter og strekker armen strak ut. Kvaliteten på bildet er så som så på kino men størrelsen gir opplevelsen.
    Derfor har jeg 110" lerret på 3,5 meters avstand, men har begynt å kjøre litt mindre bilde og synes det er bedre, kvaliteten blir bedre og det blir aldri som kino uansett

Ser mye film på 50" TV og 3,5 meter og det er faktisk bra bortsett fra filmer med storslåtte scener som Ringenes Herre og liknende, da er det kinoen som brukes. Opplever at skarpheten i bildet på TV mot projector er et pluss, men så har jeg ikke det råeste avprojektor da......

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken Wood
    Har 93" lerret i kjeller`n på 3-4 meters avstand og 32 tjukkas tv i stua oppe.
    Etter å ha hatt "drømmekinoen" i kjelleren som jeg trodde jeg hadde ønsket meg i mange år, er dette konklusjonen.
    Vi gidder ikke å bruke anlegget i kjelleren når vi har deilige stoler, kjøleskap, toalett,PVR osv. oppe. Er møkklei av kabler innstillinger og diverse problemstillinger som d medfører å ha "kino"
    Har egentlig ikke skjønt hvorfor man skal blåse ut trommehinnene på film når man kan klare seg med mindre
    Når man tenker seg om er d faktisk ikke bare størrelsen på bildet og lyden som teller. Kjøpte derfor et lite Philips sourround anlegg til 5 K med bare 2 høytalere og Dolby Digital. Enkelt og greit. Faktisk så er d innlevelsen i filmen man husker etterpå og ikke størrelsen på anlegget. Så nå går hele Kinoen på Finn. Skal bytte den i TH-50PX8

Det enkle er ofte d beste. :-D
    Jeg forstår at det er mange komfortable fordeler med å se film i stua kontra hjemmekinorommet. Men hva med å ha projector og nedtrekk-lerret i stua ? Lar det seg fint gjøre..eller blir det f.eks. for lyse vegger etc. til at det blir bra ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •