Skal kjøpe ny tv, hva skal jeg velge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe ny tv, hva skal jeg velge??

Jeg har planer om å kjøpe ny tv, men aner ikke hva jeg skal velge. Har vært innom to Elkjøp og på Lefdal i går, og fått tips både fra div. selgere, kjærsten og tre kompiser som kom innom med råd. MEN det er ikke enkelt! Den skal ikke være for dyr, maks 8000 kr. da jeg ikke vil bruke all verdens av penger på tv. For meg er det viktig at den fungerer bra, er enkel og at jeg kan ha den endel år. Falt for en 50 tommer plasma tv, HD ready fra Samsong til litt under 8000 kr. på Elkjøp og en 40 tommer LCD tv, full HD fra SONY til litt under 7000 kr. også på Elkjøp. Hva bør jeg velge? Hører så mye fram og tilbake hva som er best av Plasma og LCD, og trenger jeg full HD? Noen andre tips til tv i denne prisklassen, eller har erfaring med disse tv'ene? Jeg blir bare mer og mer forvirra jo flere tv'er jeg ser på...

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...8AAAEOEOI03xiL

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...8AAAEOEOI03xiL

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Bestem deg for hvor stor tv du vil ha!

2: Kjøper du fra et annerkjent merke, Sony, Panasonic, Samsung, Philips, LG m.fl, så tror jeg stort sett du blir fornøyd nær sagt uansett.

Før var det snakk om at LCD hadde noen ulemper (etterslep, dårlig innsynsvinkel) og plasma andre ulemper (dårlig lysstyrke til dagslys og refleksjoner i glasset), men begge teknologiene har i dag blitt så bra at de begge funker bra i de fleste rom og til de fleste formål.

Et tips uansett hvilken modell du faller ned på kan vær å gå inn på prisguide.no for å sjekke om prisen er god før du kjøper.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma og LCD "haler stadig innpå hverandre" mhp. teknikk etc.
    Selv mener jeg fortsatt at plasma er best til vanlig TV-titting og DVD - mens LCD er best til spilling (PS3 etc. ) og PC-bruk.
    Faller du inn under første kategori anbefaler jeg deg plasmaskjermen Panasonic 42PX80 (Full-HD).
    Er det spilling eller PC som er i fokus ville jeg sett på en LCD fra Samsung - f.eks LE40A656, evt A558 om førstnevnte blir for dyr.
    Skjermstørrelsen = sitteavstand delt på 2,5-3... (sitter du 2,5-3 m fra skjermen vil altså en 40/42 tommer basse bra for de fleste...)
    Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •