Priser på gamle produkter osv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Priser på gamle produkter osv.

Jeg bor sånn halvveis på sunndalsøra og ser at de selger på Expert en pioneer 508xa til 28 000 og på elkjøp samme sted koster den 19 000...

Hvordan ska vi AV-Folk forholde oss til dette?

Jeg synes synd på de som handler der....
    De selger også Sony bluray S-300 til til blodpris (2700) og ikke selger en eneste bluray film (!)

Jeg trenger deres meninger....

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Jeg bor sånn halvveis på sunndalsøra og ser at de selger på Expert en pioneer 508xa til 28 000 og på elkjøp samme sted koster den 19 000...

De selger også Sony bluray S-300 til til blodpris (2700) og ikke selger en eneste bluray film (!)

Ta med deg elkjøp avisen til expert å spør betjeningen om de har denne tven, spill skikkelig sjokert når du ser prisen og klag skikkelig på den prisen, så sier du at du heller reiser til Elkjøp for å handle den.

Kansje de gir deg 7k i rabatt^^

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke det eneste produktet Elkjøp har som er billigere en det er hos Exspert.

Det er en fordel og sjekke prise på flere forskjellige steder før man handler, kan spare mange penger på det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Ta med deg elkjøp avisen til expert å spør betjeningen om de har denne tven, spill skikkelig sjokert når du ser prisen og klag skikkelig på den prisen, så sier du at du heller reiser til Elkjøp for å handle den.

Kansje de gir deg 7k i rabatt^^
    godt poeng (bra jeg har denne tv'n)
    Men jeg tenker prinsipp...
    En så liten plass men knappe 3-4000 innbyggere kan ha så store prisforskjeller...

De vil vel selge produktene sine???

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er voldsomme prisforskjeller, spesielt i "fysiske butikker". De verste eksemplene er gjerne utgåtte produkter. Jeg så her om dagen en gammel Samsung 40" som var satt ned 2000 fra veiledende. Et kupp. Likevel lå den nok på ca. 6-7000 mer enn nettbutikkene tok for denne før den gikk ut. For ikke å snakke om en kompis som endte opp med en Samsung BD-1400 til 3500 etter at de hadde diskutert 1500 i butikken. Tok lang tid før han la merke til det.

De lever av folk som ikke følger med på samme måte som vi gjør. Enkelte har ikke engang internett. Andre har fast butikk. De godtroende blir flådd.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg er redd for...
    Hvordan skal vi forsvare kjøp av HD produkter når kjedene lopper folkene irundt oss..
    Ikke rart folket er skeptisk til bluray og HD osv..

Dette er synd...

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg er redd for...
    Hvordan skal vi forsvare kjøp av HD produkter når kjedene lopper folkene irundt oss..
    Ikke rart folket er skeptisk til bluray og HD osv..

Dette er synd...
    og slik var/er det vel ikke med DVD/VHS osv?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda verre tilfelle....

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er det vel dessverre de flerste steder... ...gjelder disse "E-kjedene" også her...
    ...samtidig som de sender ut aviser hvor de har nyttårstilbud på Pio 5090 til 19.995,-...
    ...når de er tomme for lokketilbudene forsøker de vel å selge gamle varer til fullpris...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med å kontakte lokalavisen på en sakelig/konstruktiv måte og hør om de har lyst til å lage en liten sak på det ? Kanskje vinkle det opp mot nyttårsalg/finanskrise etc ?

Min erfaring er at de gjerne gjør det, men du må sansynligvis hjelpe dem med dokumentasjon, priser etc. Jo mer ferdig det er jo større sjanse er at de tar i det. Du vet det er bare en telefon fra avisen til expert så er prisen satt ned iløpet av minutter

På lokalavisenes nettsider er det ofte "soner" hvor det er mulig å skrive egne artikler. Kanskje du kan skrive noen ord der og maile en link til expert og elkjop ?

Uansett vær saklig og bruk fakta...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daghoi
    Hva med å kontakte lokalavisen på en sakelig/konstruktiv måte og hør om de har lyst til å lage en liten sak på det ? Kanskje vinkle det opp mot nyttårsalg/finanskrise etc ?

Min erfaring er at de gjerne gjør det, men du må sansynligvis hjelpe dem med dokumentasjon, priser etc. Jo mer ferdig det er jo større sjanse er at de tar i det. Du vet det er bare en telefon fra avisen til expert så er prisen satt ned iløpet av minutter

På lokalavisenes nettsider er det ofte "soner" hvor det er mulig å skrive egne artikler. Kanskje du kan skrive noen ord der og maile en link til expert og elkjop ?

Uansett vær saklig og bruk fakta...
    Synes dette heller skal komme forbrukerne som følger med i timen tilgode.
    Hvis en totalt uvitende ryker på et dårlig kjøp, så kan han bare takke seg selv for å ikke sjekket på forhånd.
    Det er vel normalt å sjekke priser i mangetusenkronersklassen før man kjøper. Det gjør ihvertfall jeg, og normalt så er det en meget god "timelønn" for å gidde å gjøre dette.
    Folk som bare betaler for en vare uten å sjekke først, signaliserer etter mitt syn at de har penger nok og ikke bryr seg.

Storkjedene tjener sikkert bra på folks uvitenhet, og da er det rom for å gi enda bedre priser til andre som er mer prisbevisst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tigerberget:
    Siden trådstarter sa han syntes synd på de som handler der. Foreslo jeg noe han kunne gjøre...

Forvørig synes jeg vi, generelt sett, er altfor lite flinke til å prute og be om rabatter når vi handler. Vi godtar altfor lett hva som står på prislappen. Tror uansett ikke dette kommer oss som sjekker pris tilgode. Bare enda en grunn for butikkene å holde de høye prisene. Gevinsten går i lomma på eierne.

For argumentasjonens skyld, tror du ikke det er de med minst penger og ressurser, som er minst flinke til å sjekke priser før de handler ? Fint at noen som trådstarter viser empati synes nå jeg da.

For min egen del så er vel jeg omtrent som deg tenker jeg Liker å gjøre research på nettet, lese tester og se hva prisnivået er rundt forbi. Før jeg bestemmer meg for hvem jeg skal handle hos.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra innspill!
    Regner uansett med at flesteparten som er akive her på forumet er temmelig mye mer prisbevisst enn menigmann!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •