LG 42PG3000 VS Sony KDL-40L4000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42PG3000 VS Sony KDL-40L4000

Svigers var på utkikk etter ny tv her om dagen og jeg tipset han om at Elkjøp hadde Sony kdl-40l4000 på januar salg til 6999.- som virket på meg som et godt tilbud ( har kdl-52W4000 selv).

Han tok en tur og kom bli og fornøyd ut av butikken med en LG 42PG3000 til 6500.-.
    Årsaken var at selger hadde forklart han at sonyen ikke passet han siden han ikke spilte dataspill og derfor måtte han ha plasma, sonyen hadde også problemer med synkronisering mellom lyd og bilde (!!!) og var ikke bra til sport o.l pga etterslep på bildet (!!!!!).

Går utifra disse håpløse argumentene mot sony´en at han har mindre avanse kontra LG tven.

Problemet mitt nå er at jeg vet ingenting om LG tv´en, så jeg vet ikke om jeg burde sende han tilbake med den for å bytte, eller om den er såpass bra at han like gjerne kan beholde den.

Noen som har sett denne/disse ? Er dette også et røverkjøp eller er han blitt lurt av en 17 år gammel selger som får sydentur av jobben hvis han selger x-antall LG tv´er ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG er ikke så ille. Har ikke sett 40L4000, men har sett 32L4000 som også er en OK tv. Plasma pleier å fungere litt bedre på vanlig tv sendinger. Sett tv på expert1 å prøv å se på bildet er ganske ok grov kalibrert på den instillingen. Sortnivået er på ca 0.2 cd noe som er bedre enn mange LCD.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    LG er ikke så ille.
    Kommer nok an på modell! PG3000 har dessverre ikke fått særlig mye skryt her på forumet. PG6000 derimot - den er det mange her som er veldig fornøyd med!
    Ville derfor absolutt vurdert å bytte...!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40V4000 som vant testen hos tv2-hjelper deg blant annet er teknisk sett den samme tven som 40L4000. Hvis du ser på bildespesifikasjonene på sony sine sider så er de identiske. 32L4000 har et dårligere bilde i forhold til 40L4000.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •