KRP-500M vs KRP-500A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KRP-500M vs KRP-500A

KRP-500A har som jeg har skjønt ekstern tuner i den media-boksen, så man kan se satelitt ved å bruke en cam-løsning. Men jeg ønsker mulighet for PVR. Dette er det ikke i KRP-A. Slik jeg forstår det, må jeg da gå for en egen HD PVR boks. La oss si f.eks HD PVR'en fra CD (selv om jeg har hørt litt både og om denne).

Spørsmål:
    Hvis jeg ikke skal benytte CAM og tuneren i KRP-A, hvilke andre reele praktiske fordeler er det med KRP-A kontra KRP-M?? Som kan forsvare prisforskjellen.

Grunnen til spørsmålet er fordi inne på pristråden ser jeg at det kan være mulig å få prisen på KRP-A nedover. 26.500,- inkl veggfeste. Hvis man da ikke får M'en ned mot 20k, så vil det si at prisgapet mellom disse ikke behøver å bli så stort. Er det ikke rundt 24k folk har klart å få 500M m/veggfeste. Dvs prisforskjell på +/- 2.500,-.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunnen for å kjøpe KRP-xxxA i forhold til M vil da være ett fortsatt behov for å kunne koble til komponenter som bruker Scart ??
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Eneste grunnen for å kjøpe KRP-xxxA i forhold til M vil da være ett fortsatt behov for å kunne koble til komponenter som bruker Scart ??
    Er dette eneste forskjell og grunn? Er det noen "moderne" komponenter som fortsatt bruker scart?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er klart at om man ønsker en ryddigere vegg hvor tv`n henger for seg selv på veggen og det andre utstyret er koblet til mediaboksen som man forbinder med en KRP-CA01 - Funksjoner - Pioneer KURO tilbehør - Flat-TV istedet for den som følger med orginalt så kan man f.eks ha alt utstyret i teorien opp mot 10M unna .

Om man på ingen måte skal plassere utstyret sitt på en slik måte eller om man skal det men ikke trenger scart så sparer man mellomlegget fra an A til en M minus kostnaden av en kvalitets hdmikabel dit f.eks en reciver står plassert .

Og bruker man en reciver så har man i teorien scart minus selve kontakten ... noe å tenke på selv om man ikke får kjørt RGB .

Om man skal trekke det litt lenger vil en KRP-xxxM for deg og mange i din situasjon være penger spart .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Og bruker man en reciver så har man i teorien scart minus selve kontakten ... noe å tenke på selv om man ikke får kjørt RGB .
    Ok. Hva mente du med dette? (Forstod det ikke helt).

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Spørsmål:
    Hvis jeg ikke skal benytte CAM og tuneren i KRP-A, hvilke andre reele praktiske fordeler er det med KRP-A kontra KRP-M?? Som kan forsvare prisforskjellen.
    Home Media Gallery (Linux basert!) med mulighet for å spille av innhold fra filer lagret på en eller flere mediaservere via LAN eller USB

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok. Hva mente du med dette? (Forstod det ikke helt).
    Sorry mente selvfølgelig å forklare at om man brukte en audio/video-reciver med innebygget hdmi switch som f.eks SC-LX90 Pioneer Forsterkere og AV receivere - Audio & video . Trenger selvfølgelig ikke være en Susano men hvilken som helst går også ann

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom M og A skal være ca 5000. Hvis man får A ned mot 25' så bør man kunne får M ned mot 20'. Denne prisen som noen har fått på A skyldes vel at den ikke selger så godt som Pioneer ønsker. M er vel mynet på prof markedet og selger kanskje mer enn forventet.

Tilkobling til M trenger kun være HDMI og strøm, og dermed ikke mer enn A hvis man ikke skal koble PC og mye annet direkte. Selv var jeg aldri i tvil om at M var best for meg. Noen som har teste A sier vel også at noe av ekstra funksjonene i denne ikke funger så bra da det går tregt. Og så får du en ekstra boks...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •