Samsung TV på Elkjøp til 350 000 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung TV på Elkjøp til 350 000 ?

Har vært på Elkjøp Megastore på Lørenskog opptil flere ganger, og stusset på en Samsung de har der. Den er vel rundt en 70" tenker jeg, ser ikke ut i måneskinn, lite "engasjerende" bildekvalitet, og har en prislapp på 350 000 NORSKE KRONER?!

Hva i all verden gjør den tv'en verdt TRE-HUNDRE-OG-FEMTI-TUSEN-KRONER ?

Får jo en high-end prosjektor og ett helvet*es bra lerret til under halve prisen jo? og da kan man koste på seg TV-tuner og HDMI-switcher til 20 000 hver, og ENDA har man råd til en rimelig feit hjemmekinoforsterker, kabler og blu-ray-spiller? Hvor i all verden ligger prisingen her?!

Kanskje det bare er jeg som er gnien på penga mine..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Har vært på Elkjøp Megastore på Lørenskog opptil flere ganger, og stusset på en Samsung de har der. Den er vel rundt en 70" tenker jeg, ser ikke ut i måneskinn, lite "engasjerende" bildekvalitet, og har en prislapp på 350 000 NORSKE KRONER?!

Hva gjør den tv'en verdt TRE-HUNDRE-OG-FEMTI-TUSEN-KRONER ?

Får jo en high-end prosjektor og ett helvet*es bra lerret til under halve prisen jo? og da kan man koste på seg TV-tuner og HDMI-switcher til 20 000 hver, og ENDA har man råd til en rimelig feit hjemmekinoforsterker? Hvor i all verden ligger prisingen her?!

Kanskje det bare er jeg som er gnien på penga mine..
    Når jeg var i London i 2007 så jeg faktisk på en Panasonic 102" plasma, kosta en million norske fjelldollar. Vet ikke om det er prisen du ønsket å høre, man får mye for penga om man velger andre ting ja. Det finnes galskap overallt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt horribelt.. Det blir vel ikke akkurat produsert på rullende samlebånd det der, men hvordan kan de forsvare så sinnsyke priser? en million kroner for en 102" tv, da skal man ha rimelig fett hus også asså. "TV-benken min med tilbehør koster mer enn huset mitt." Spørs om den blir godt tatt imot av enkelte :P

Hva er egentlig vitsen, når man kan velge andre ting som gir minst like bra bilde, om ikke bedre..? Eneste fordelen jeg ser med TV i forhold til prosjektor må vel være at det ikke må være tilnærmet bekmørkt i rommet for å få kunne se på film/tv, men jeg kan jammen installere automatiske persienner for de resterende 80-000 ved å velge PJ fremfor TV :P

En million ja, kongen av campingplassen da tror jeg..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt horribelt.. Det blir vel ikke akkurat produsert på rullende samlebånd det der, men hvordan kan de forsvare så sinnsyke priser? en million kroner for en 102" tv, da skal man ha rimelig fett hus også asså. "TV-benken min med tilbehør koster mer enn huset mitt." Spørs om den blir godt tatt imot av enkelte :P

Hva er egentlig vitsen, når man kan velge andre ting som gir minst like bra bilde, om ikke bedre..? Eneste fordelen jeg ser med TV i forhold til prosjektor må vel være at det ikke må være tilnærmet bekmørkt i rommet for å få kunne se på film/tv, men jeg kan jammen installere automatiske persienner for de resterende 80-000 ved å velge PJ fremfor TV :P

Det er noen som er splitterpine gale, er nok non som har slikt i hus selv om jeg ville aldri hatt noe sånt. Man må bruke en hel vegg for å dekke opp den der, men noen som liker å ta av så er det jo perfekt for vedkommende. Til 1mill kroner kan man heller bygge seg en av verdens feteste kinorom, ville heller gjort det enn å investert i en slik kasse til den prisen. Jeg tror Panasonic har laga verdens største plasma og den er på 150", så jeg tror den har litt stivere pris og jævla synd om den går i stykker.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel sikkert rettet mot Millonærer sånne ting som tv til 1mill... galskap finnes overalt

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er noen som er splitterpine gale, er nok non som har slikt i hus selv om jeg ville aldri hatt noe sånt. Man må bruke en hel vegg for å dekke opp den der, men noen som liker å ta av så er det jo perfekt for vedkommende. Til 1mill kroner kan man heller bygge seg en av verdens feteste kinorom, ville heller gjort det enn å investert i en slik kasse til den prisen. Jeg tror Panasonic har laga verdens største plasma og den er på 150", så jeg tror den har litt stivere pris og jævla synd om den går i stykker.
    Kjipern å få innbrenning i detta panelet iallefall!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er nettopp det at det ikke blir "produsert på rullende samlebånd" som gjør at det er dyrt! Hva tror du prototypene til f. eks. bilprodusente koster å utvikle? Samme er det med disse store tv'ene og. Det er prototyper, testproduksjoner osv for fremtiden. Og det er "trofeer" man viser frem på messer osv. De er ikke produsert med håp om å selge masse av dem.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel rundt en 70" tenker jeg, ser ikke ut i måneskinn, lite "engasjerende" bildekvalitet, og har en prislapp på 350 000 NORSKE KRONER?!
    Samme tv har stått på Expert sørlandsparken i et halvt års tid.
    Jeg synes bildekvalitaten er fantastisk bra men men......så var det prisen da...:sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det er nettopp det at det ikke blir "produsert på rullende samlebånd" som gjør at det er dyrt! Hva tror du prototypene til f. eks. bilprodusente koster å utvikle? Samme er det med disse store tv'ene og. Det er prototyper, testproduksjoner osv for fremtiden. Og det er "trofeer" man viser frem på messer osv. De er ikke produsert med håp om å selge masse av dem.
    det samme jeg skulle si selv

når det blir produsert MYE av noe så går kostnadene ned og derfor også prisen i de fleste tilfeller

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    det samme jeg skulle si selv

når det blir produsert MYE av noe så går kostnadene ned og derfor også prisen i de fleste tilfeller
    joda, men det kan ikke være 100 ganger så dyrt å produsere en slik tv, i forhold til en annen. Det er vel mye av de samme komponenter osv i den store tv'en som i flere små, og ca 315 000 kr mer enn man får 63 tommere til, er vel ikke forsvarbart, uansett om det ikke blir masseprodusert? det er rimelig mye for en så stor produsent, mener jeg. Tror ikke det kostet så mye mer for å bygge den tv'en.

Eller den Panasonic'en som Roger Waters pratet om lenger opp, til 1 million?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, men det kan ikke være 100 ganger så dyrt å produsere en slik tv, i forhold til en annen. Det er vel mye av de samme komponenter osv i den store tv'en som i flere små, og ca 315 000 kr mer enn man får 63 tommere til, er vel ikke forsvarbart, uansett om det ikke blir masseprodusert? det er rimelig mye for en så stor produsent, mener jeg. Tror ikke det kostet så mye mer for å bygge den tv'en.

Eller den Panasonic'en som Roger Waters pratet om lenger opp, til 1 million?
    det er nok en "show of" modell og da er det svæææært få av den og da koster det MYE peng å produsere tveen. selvsagt ikke så mye som 350k men det er helt klart at når en tv blir til så ligger det tiiiiimevis med utvikling osv som lager en kostnadd også som vil tjenes inn igjen og det gjør de garantert ikke før dem har solgt en del av den tveen til og med til denne høye prisen. det teamet som har laga denne tveen tjener sikkert den summen der på et par timer til sammen hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Samme tv har stått på Expert sørlandsparken i et halvt års tid.
    Jeg synes bildekvalitaten er fantastisk bra men men......så var det prisen da...:sad:
    En bekjent nevnte for meg at den hadde stått på "salg" for en stund siden - "bare" 99.000 eller noe slikt. Løp og kjøp..hehe

(men jeg har ikke sett med selvsyn at den er borte så den er der kanskje enda)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Er vel sikkert rettet mot Millonærer sånne ting som tv til 1mill... galskap finnes overalt
    Tror man skal være tett oppunder milliardær før man vurderer en TV til en mill! Selvsagt synes alle her i forumet at dette er galskap. Verdien holder seg i noen uker/måneder til det kommer noe nytt, da raser den til 250k, for så å nærmest fordufte når ny teknologi inntreffer.

De som hiver seg på en TV til 1 mill har nok desverre blitt rike altfor fort, og ønsker å vise verden at de har det råeste. Noe som stemmer, men dessverre blir gleden kort når det gjelder tid...

Hmm..Hva er de mest ufornuftige kjøpene jeg kan tenke meg? (mtp tap av verdi fortest mulig)....JO:

1. TV til 1+ mill. !!!
    2. Båt til 5+ mill.
    3. Bil til 2+ mill.

Så kan sikkert noen nevne skrapelodd for hundretusen. Men hvem vet hva man vinner?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tv`n på Elkjøp har stått der med samme pris helt siden de åpnet butikken.
    Da stod også prisen i proposjon til både teknologi og størrelse.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps.no - PANASONIC Plasma Display 103" Full HD

PS data har denne 103" plasmaen i sortimentet til kr 699 000,- for de med store lommer med brann i

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Den tv`n på Elkjøp har stått der med samme pris helt siden de åpnet butikken.
    Da stod også prisen i proposjon til både teknologi og størrelse.
    Jepp. Det hele er kun en show off greie. De skulle ha en gigant tv og bare satte en pris på den. Det er ikke solgt en eneste en og det var ikke meningen helller.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    ps.no - PANASONIC Plasma Display 103" Full HD

PS data har denne 103" plasmaen i sortimentet til kr 699 000,- for de med store lommer med brann i
    220 kg..!! Da er det bare å glemme for min del. Mine gamle gipsveger holder aldri det der!

Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innkjøpsprisen på en slik tv ligger på omlag 60.000 kroner. God avanse m.a.o!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OriginalRed
    Innkjøpsprisen på en slik tv ligger på omlag 60.000 kroner. God avanse m.a.o!
    kilde ?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de anbefaler en fjernkontroll til 895,- som tilbehør til den derre TV'en til 700k. Er vel naturlig å ikke lage en skikkelig fjernkontroll til dette produktet.. sikkert en billig plastgreie..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •