KRP-500M og Canal Digital Kabeltv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KRP-500M og Canal Digital Kabeltv?

Vurderer sterkt å kjøpe KRP-500M pga. omtale pris osv men denne har ikke scart? jeg har dekoderen til Canal Digital kabeltv C1201CX, må jeg da enten kjøpe 500A eller 5090/H?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ønsker å kjøpe en så bra monitor så kan du vel:

1) Få tak i en HD dekoder med HDMI utgang.

2) Kjøpe en Media Center PC og ta imot Cabal Digital på PC'en og koble denne til TV'en med HDMI. Da får du en fullverdig løsning.

Eller Kjøpe en 5090H som er nesten like bra og spare 3-5.000,-

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt dekoder. Du kan ikke forsyne en Pioneer med Scart signal. Da kan du like godt kjøpe en billig TV som ikke fremhever alle svakhetene ved analog scart.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Bytt dekoder. Du kan ikke forsyne en Pioneer med Scart signal.
    AMEN!! Scart bør være helt ute av bildet, spesielt for folk som henger her inne, nå i 2009!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt dekoder. Du kan ikke forsyne en Pioneer med Scart signal. Da kan du like godt kjøpe en billig TV som ikke fremhever alle svakhetene ved analog scart.
    Det er jeg ikke enig i. Min Force satelitt-tuner gir et knall-bilde på både LX5090 og KRP-500A via scart (576i). Så scart er ingen grunn til bekymring på disse gode skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, syns jeg har ganske så bra bilder nå, har en 37M86 men den er for liten...har sett pioneer sine 50 og de er utrolig bra, får se om jeg kjøper meg en

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er jeg ikke enig i. Min Force satelitt-tuner gir et knall-bilde på både LX5090 og KRP-500A via scart (576i). Så scart er ingen grunn til bekymring på disse gode skjermene.
    Jeg tror ikke om det er mulig å kalle 576i TV for knall-bilde uansett utstyr.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Force hadde ett ekstremt bra bilde ut på RGB Scart . Og skal man rakke ned på 576I så bør man ikke være spesielt kjær i DVD for å si det slik ....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke om det er mulig å kalle 576i TV for knall-bilde uansett utstyr.
    ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Force hadde ett ekstremt bra bilde ut på RGB Scart . Og skal man rakke ned på 576I så bør man ikke være spesielt kjær i DVD for å si det slik ....
    Nei, jeg vil heller ikke kalle DVD på en 50" for knall-bilde. TV sendinger ligger vel stort sett under DVD i kvalitet også?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er riktig så greitt bilde på dvd på min M jeg men det er som jeg tidligere har sagt forskjell på oss hvordan ting oppfattes .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg vil heller ikke kalle DVD på en 50" for knall-bilde. TV sendinger ligger vel stort sett under DVD i kvalitet også?
    Som det er skrevet ovenfor; Force satelitt-tuner er i egen klasse, og de som ikke har eid disse tunerne, vet ikke hva de er har gått glipp av (jo, vi snakker tilnærmet dvd-kvalitet på Force). Men jeg hevder heller ikke at bildet kan måle seg med Blu-ray, om det er noen som leser innlegget i den retning.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det i fall store forskjeller ute å går. En kollega har min gamle Viewpia 37" LCD på lån. Han har bare scart på sin Get dekoder og bildet ble ikke bra. Han vurdere å bytte dekoder da bildet var bra hos meg på HDMI. Har også testes scart på min Motorola 1910 fibertuner og bilder er mye dårligere enn komponent og HDMI på PG PG6000.

edit: trykkleif
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det i fall store forskjeller ute å går.
    Ja det er nettopp det som er saken! Men i de aller fleste tilfeller vil komponent og HDMI gi det beste overføringsbildet, om man har den muligheten. For de som likte de flotte bildene og lyden på Force 1145/55/89/99 og 516/536, og ønsker HDMI/Komponent som overføringsstandard, så anbefales "etterfølgeren", Technisat Digicorder HD S2 og S2X (Technisat kjøpte opp deler av Force).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja det er nettopp det som er saken! Men i de aller fleste tilfeller vil komponent og HDMI gi det beste overføringsbildet, om man har den muligheten. For de som likte de flotte bildene og lyden på Force 1145/55/89/99 og 516/536, og ønsker HDMI/Komponent som overføringsstandard, så anbefales "etterfølgeren", Technisat Digicorder HD S2 og S2X (Technisat kjøpte opp deler av Force).

Nå er vi vel snart helt ute av tråden her, men fungerer Technisat-tunerern som du nevner som CD-tuner. Har HD-PVR-tuneren fra de nå, men den er ikke helt topp for å si det pent. Min gamle Force 1189 har havnet på TV nr. 2 her i huset, og det er jo synd for som du sier er jo den helt topp på bilde og funksjonalitet.

(Glem spørsmålet, fant tråd med dette et annet sted på forumet)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vi vel snart helt ute av tråden her, men fungerer Technisat-tunerern som du nevner som CD-tuner. Har HD-PVR-tuneren fra de nå, men den er ikke helt topp for å si det pent. Min gamle Force 1189 har havnet på TV nr. 2 her i huset, og det er jo synd for som du sier er jo den helt topp på bilde og funksjonalitet.
    Svaret er ja. Men vi er helt på siden av det som var utgangspunktet for hele tråden nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •