Samsung 866 bedre enn Philips PFL7403H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Samsung 866 bedre enn Philips PFL7403H

Jeg kjøpte en Philips 47PFL7403H til den nette sum av 13995,- for en uke siden, og er rimelig fornøyd med kjøpet. Jeg hadde tidligere sett på Samsungs LE46A866 som et alternativ, men da denne kostet 19990,- virket det som om jeg fikk langt mer for pengene ved å kjøpe PFL7403H. Leste også at Philips skjerm kom best ut i en test i Lyd og Bilde der Samsung A856 var inkludert. Jeg har ikke klart å oppdrive info om tekniske forskjeller mellom A856 og A866, men jeg mener å ha lest her på forumet at det var fargen på kabinettet :P.

Saken er den at 02.01. er Samsung LE46A866 til salgs på Lefdal for 14995,- med en 19" LCD inkludert, noe som gjør den langt mer attraktiv enn da den kostet 19990,-. Jeg lurer da på om A866 er en teknisk bedre skjerm enn PFL7403H. Bruken er utelukkende HD-materiale, hovedsakelig spillkonsoller og BluRay-filmer. Dersom det er en bedre skjerm, vil jeg ta Philipsen tilbake og bytte den i Samsung A866. Jeg har lånt A866 hjem tidligere, og sortnivået var langt bedre enn på PFL7403, som forøvrig har mye lysforurensning fra backlightingen, og rødfarger som ofte fremstår som rosa.

Jeg er litt skeptisk til om Samsung A866 gjerne er en teknisk dårligere TV enn Philips PFL7403H i kraft av å være en slim design-TV. Hva sier folket?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok samsungen er hakket foran både på bilde kvalitet og teknologi. Gikk selv for den selv om den var dyrere. Kjøpte jo 52".

Testen sier jo også at samsungen har det beste sort nivået.

Men har selv ikke sett philipsen da jeg regna den for å være en billigere skjerm (når jeg handla) ble den automatisk uaktuell...

For meg stod det i mellom Pioneer plasma. Samsung 9 serie og samsung 8 serie. Ble samsung 8 serien pga pc bruk (her falt plasmaen ut), 9 serien var det rapporter om lag + at de manglet 52". Derfor kjøpte jeg samsung 8 serie.

Tror nok samsung 8 serien er det råeste du får innen vanlig backlight lcds. Du må nok over på LED LCD i neste trinn.

Men det kan godt hende Philipsen er helt topp, som sagt har ikke sett den med egne øyne. Philipsen har sikkert bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne bumpe denne tråden da eg er i tvil om hva eg skal kjøpe. pakken eller det ene tv alene?

Dere som kan dette, kom med innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal bruke fjernsynet utelukkande til HD trur eg du burde gå for Samsungen, det er på SD Philips glimrar og samsung glepp. Synest forøvrig biletet vart litt meir støyete på Samsungen på HD og, men det var minimalt. Heilt klart betre svartnivå på samsungen, så det vert nok bruksområde som avgjer mellom desse to.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror eg venter til du kommer med utalelsen din om 7403

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    Om du skal bruke fjernsynet utelukkande til HD trur eg du burde gå for Samsungen, det er på SD Philips glimrar og samsung glepp. Synest forøvrig biletet vart litt meir støyete på Samsungen på HD og, men det var minimalt. Heilt klart betre svartnivå på samsungen, så det vert nok bruksområde som avgjer mellom desse to.
    Etter å ha sett tre-fire BluRay-filmer på begge TVer har jeg gjort meg opp noen meninger om apparatene. Begge TVene virker svært kapable innen fargegjengiving. Samsungen har best sortnivå, der Philipsens sort er mer grålig av natur. Rent softwaremessig likte jeg bedre hvordan Philips' bildebehandling fungerte mtp. film, dog jeg spiller stort sett filmer i 24 fps, slik at " 100 Hz truemotion" og slikt blir ganske irrelevant. Når det gjelder støy ved HD-kilder viser Philipsen en jevn grad av kornethet under hele avspillingen av filmer. Det var noe mindre merkbart i animerte filmer, men allikevel tilstede. Samsungen hadde ikke noe støy i bildet som jeg kunne se.

Jeg gikk for Crystal Camp-pakken til slutt, det vil si Samsung LE46A866 med en 19" 656 for 14.995,-. Når jeg nå i ettertid ser at prisen for LE46A866 uten 19-tommeren, som forøvrig går for 4.495,- på Elkjøp per dags dato, koster 19.495,-, føler jeg meg rimelig fornøyd med kjøpet :P. Jeg har ikke bruk for 19-tommeren, så etter å ha solgt den til om lag 3.000,- har jeg i praksis fått kjøpt A866en til 12k. Dæven for en grei pris .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe svar

Du har vel ikkje prøvd desse tvene mot hverandre mtp ps3 elelr xbox?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SnilleSville traff spikeren på hovudet der.
    Betre biletbehandling og SD vising på Philips. Betre Svart og HD vising på Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyler
    Kjempe svar

Du har vel ikkje prøvd desse tvene mot hverandre mtp ps3 elelr xbox?
    Brukte Xbox 360 med komponent og PS3 med HDMI, og begge så veldig bra ut på begge TVene. Den eneste merkbare differansen stammer fra Samsungens noe bedre sortnivå, som merkes god med en støyfri kilde som spillkonsoller. Synes også Philipsen hadde rosa skjær i enkelte rødfarger, men det er neppe noe litt roting i menyer ikke kan rette opp.

Men ikke misforstå, bortsett fra sortnivå er det snakk om utrolig små forskjeller. begge TVene er veldig kapable, og vil kunne tilfredstille enhver videofil på utkikk etter en god LCD-TV pre-LED. Jeg hadde aldri levert inn Philipsen til fordel for Samsungen hadde det ikke vært for den geniale prisen jeg fikk den for. Differansen på 5500,- kan ikke forsvares med sortnivå og fargebalanse når man tar i betraktning hvor små marginer det er snakk om ;P.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •