Vits med blueray med kun HDready tv?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    (og det heter Bluray, forkortet BD )
    Det skrives Blu-ray, eller Blu-ray Disc.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sørlending
    Ser du anbefalte meg å kjøpe pz80 full hd til 3000kr mer enn px80en.

Men tviler egentlig sterkt på at jeg trenger fullhd.
    Nå er det jo ikke bare oppløsningen som er forskjellig på PX80 og PZ80, jeg har PZ85 selv og syns PX80 har et grusomt dårlig bilde i forhold til den, og da snakker jeg om sortnivå, farger, og kontrast. At PZ80/PZ85 har FullHD i tillegg blir jo som en bonus å regne da. For de som ser forskjell.

HD kanalene på tv (har viasathdtuner med 4hdkanaler,mtv,nat geograpic,film og sport) sender vel uansett ikke i mer enn 720P??
    Og når flere kanaler befynner å sende hd (nrk,tv2,tv3 og alle disse her) så blir vel dette også i 720P?
    Jeg er ikke sikker på Viasat, har CD selv. CD sender i 1080i, 1080i tar mindre båndbredde enn 720p og er nok derfor foretrukken av tilbydere. 1080i gir jo også bedre bilde til film dersom man har elektronikken til å behandle signalet. 720p vil ha noe for seg i sportsendinger, men som sagt, tviler jeg på at det blir utbredt..

Eller kommer HDtv snart til å bli sendt i full HD 1080P?
    Men tror altså at jeg ikke har bruk for fullHD til tvsendinger.Sitter jo 2,5-3m fra tvn og har ikke større skjerm enn 42"(snart :-D ).Og har jo lest at da ser man minimalt med forskjell på 720 og 1080...
    At 4 av 5 ikke ser forskjell betyr at 1 av 5 GJØR det. Jeg er en av dem som ser forskjell selv på ganske lang avstand. Når du vet hvilken kategori du tilhører kan du trygt ta det valget selv. Du er forøvrig velkommen til å kikke innom hos meg og se selv.

Kommer heller ikke til å bruke ps3 eller noe med fullHD.

Så da er det vel bare hvis jeg skal se blurayfilmer at jeg egentlig trenger fullhd?
    Så da er jo tusenkronerspørsmålet:
    Er det vits for en amatør som meg som ikke er verken audiofil eller veldig kravstor å kjøpe fullHD istedenfor HDready?
    Er det noe stor forskjell på blurayfilmer på en 42" på 2,5-3 m avstand
    på FullHD og HDready TV?
    Når man går fra gammel 28" vil jo det meste bli en oppgradering du vil bli fornøyd med. Selv syns jeg det er utrolig å bruke argument om at HD-Ready er vel så bra som FullHD hvis man bare sitter langt nok borte fra TV`en. Og så anbefale BluRay. Sitter du så langt fra TV'en at du ikke ser forskjell på FullHD og HD-Ready vil du få minimalt ut av en BluRay plate i forhold til en DVD plate. Ihvertfall DVD utgivelser med litt kvalitet.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Selv syns jeg det er utrolig å bruke argument om at HD-Ready er vel så bra som FullHD hvis man bare sitter langt nok borte fra TV`en. Og så anbefale BluRay. Sitter du så langt fra TV'en at du ikke ser forskjell på FullHD og HD-Ready vil du få minimalt ut av en BluRay plate i forhold til en DVD plate. Ihvertfall DVD utgivelser med litt kvalitet.
    Har ingen problemer med å se forskjell på DVD og BD på 4 meters avstand på min 50", men forskjell på HD-ready og Full-HD på to TV-er fra samme produsent, side om side var helt umulig. Til og med Pioneers egne folk sier jo at de ikke ser forskjell, de lager jo Full-HD-TV-er fordi folk vil ha dem, ihvertfall ifølge HåkonN her på forumet:
    http://avforum.no/forum/708218-post99.html

Dette er litt som kabeldebatten; noen hører forskjell, andre gjør ikke.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX80 er en flott TV til en super pris, har alt 3 mann på jobben som har handlett + 1 kamerat, alle fornøyd

Legg ut spørsmål om annlegg på "rett plass", da får du mye mer respons. Oppgi ett budsjett & du får mange gode forslag.
    Er skeptisk til "alt-i-ett", de fleste gangene kan du gjøre det bedre med komponenter, evnt legge opp til en oppgradering fremmover.....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har ingen problemer med å se forskjell på DVD og BD på 4 meters avstand på min 50", men forskjell på HD-ready og Full-HD på to TV-er fra samme produsent, side om side var helt umulig. Til og med Pioneers egne folk sier jo at de ikke ser forskjell, de lager jo Full-HD-TV-er fordi folk vil ha dem, ihvertfall ifølge HåkonN her på forumet:
    http://avforum.no/forum/708218-post99.html

Dette er litt som kabeldebatten; noen hører forskjell, andre gjør ikke.
    På min 42" på litt over 3m avstand så har jeg nå latt en del personer oppleve forskjellen mellom dvd og Bluray, "I am Legend" filmen, mulig jeg benytter feil film - men ingen har hittil synes det er noen særlig forskjell. Samtlige har blitt veldig skuffet over den lille forskjellen.

Derimot er alle enige om at forskjellen er stor når avstanden halveres.

Det er benyttet en Samsung P1500.

Mulig din Pioneer er betraktelig mer avslørende enn min Panasonic.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjenoppstått fra de døde

Hei, da vekker jeg til live denne tråden angående HD ready-ness, er vel ikke det mest traffikerte emnet etter hvert...

Jeg har en TH-42PV60E, HD ready, og har nettopp kjøpt en Phillips BDP9600 BD spiller. Det hakker som tusan ved panorering, ikke moro. Hvilken innstilling blir best?

Om ikke lenge kjøper jeg enten en prosjektør eller større plasmaskjerm (65"), vil denne hakkingen forsvinne da? Jeg antar det ikke blir skalering av bildet ved bruk av nyere skjerm/prosjektør.

Setter pris på svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 37" HD-Ready Panasonic PV60E (samme som din) og har netop kjøpt Cambridge 751BD spiller. Jeg bruker 1080i ut fra Blu-Ray spilleren til tv`en over hdmi, har ikke sett noen hakking i det hele tatt, men skal teste litt i kveld.
    Ser egentlig ingen forskjell på tv`en om jeg bruker Source Direct, 1080P, 1080i eller 720P ut fra Blu-ray spilleren.
    Så akkurat begynnelsen av "Little Fockers" igår kveld og der hvor der vises et panorama tatt fra helikopter av New York skyline (?), der er bildet helt rått, fantastisk flott. Så ingen hakking her.
    Noen dvd filmer er veldig bra så der er der lite forskjell på BD og dvd film, andre ganger er forskjellen mer tydelig. Ser man på bitraten er der stor forskjell, også pga lydsporene, et lite eksempel er Tina Turner Live konserten på dvd med DTS, her er bitraten ca. 7,7 mbps, på BD filmen "Little Fockers" er den 35 kbps!!
    Ellers, syns vel ikke man trenger HD tv om man har HD-Ready nå, man ser klart forskjell på HD TV fra dekoder og en Blu-Ray film, men noen filmer er litt dårlige og noen tv sendinger er veldig bra og da blir det kanskje litt jevnere resultat. Dekoderen står på 1080i ut.
    Om jeg skulle ha ny tv idag ville jeg kanskje gått for en LED tv, Samsung eller Sony (?), problemet mitt er at jeg må ha det inne i et skap og har bare 94 cm i bredden å gå på, men jeg ser at Samsung nå har tv med veldig tynn kant, bildet går nesten helt ut til kansten og da kan jeg ha en 42" inne i skapet faktisk. Blir verre med høyttalere da, må kanskje ha lydplanke da og det er jeg ikke så hektet på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for respons, si endelig ifra hva du konkluderer fra testingen.

Jeg har vel landet på 1080p, men det er vel mer eller mindre tilfeldig.

Hakkingen jeg skriver om er veldig lett å identifisere på rulletekstene.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, din tv takler ikke 1080p, bare 720 p eller 1080i. Fodrer du den 1080p vil tv`en nedskalere.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel fått ny tv nå, men likevl, jeg har nå opplevd det du beskrev. En flm satt i spilleren, slo anlegget på og filmen startet resume play. Kona bemerket hakkingen og jeg skiftet da frem og tilbake mellom hdmi inngangene og det var da borte, vet ikke hva det skyldes egentlig.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •