pioneer krp-500a, støy - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra Pioneers egne hjemmeside er følgende prosedyre beskrevet for å kunne minske støy:

"For Kuro plasma, vennligst gjør følgende valg: Gå til HOME MENU - STRøMKONTROLL - ENERGISPAREFUNKSJON , trykk deretter Modus 1 eller 2."

Er det noen som har prøvd dette med hell? og evt vet hva vil en slik sparefunksjon gjøre med bildekvaliteten?
    Det ble et dårligere (dusere=mindre lysutbytte) bilde for min del med strømsparefunksjonen på. Så skru den likegodt av. Hele forslaget er latterlig etter min mening; en skjerm bør kunne brukes uten å aktivere "spare-modus" for å få ned støyen.

Ellers er det riktig som det er skrevet ovenfor; Hovedvekten av "buzz" kommer fra panelet og ikke strømforsyningen. Men det har hendt at enkelte skjermer har fått redusert støy nå visse deler av strømfosyningen er byttet ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Det er påbudt med jordet stikk rundt baut i alle nye hus som blir bygget.
    baut?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    baut?
    Hele veien

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Hele veien
    Når kom det, kan ikke være så mange årene siden ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke så lenge siden, kan ha vært 2006?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt litt rundt på støynivået til andre Pioneer plasma skjermer kunne jeg konkludere med at min skjerm støyet langt mer enn andre.

Jeg ringte derfor Pioneer servicetelefon i dag og forklarte problemet mitt med mye støy fra skjermen.
    Jeg ble da forklart at Plasma skjermer støyet mye og at dette var normalt. Vist jeg ikke lenger kunne høre støyen fra panelet ved å skru opp lydvolumet på forsterkeren 1/4 så var støynivået akseptabelt. Lurer på hva slags forsterker og høytalere han bruker som referanse da?

Ellers fortalte han meg om strømsparemodus som et alternativ, støyet det mindre da så var problemet løst i følge han. Nå begynte jeg virkelig å like denne fyren.....

Da jeg forklarte han at dette var dårlige løsninger på problemet mitt og at denne skjermen virkelig støyet mye, så fikk jeg leksjonen om de 700 kronene for servicemann jeg fort kunne få faktura på.

Får håpe service folkene har en annen holdning til problemene mine enn denne telefon karen fra Pioneer. Kommer tilbake til saken når jeg har fått snakket med servicefolkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ringer folk til pioneer?
    man tar det opp med de man har kjøpt tv'en av så klart.

Og 1/4 av volumet på en forsterker er rimelig høyt - ikke akkurat noe som går under "vanlig" bruk.

Ja, plasma støyer men det er også en kjennsgjærning nå at det finnes en og annen "defekt" pioneer som faktisk støyer mer enn man bør godta.
    Ikke mange, heller få - men de finnes.

Desse byttes uten problemer hos de man har handlet de med.
    Alternativet er jo bare å heve kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppsøkte først Elkjøp og forklarte problemet, jeg fikk da beskjed om at siden jeg hadde en Pioneer TV så skulle jeg ta dette direkte opp med Pioneer pga av PDP+ garantien.

Fra Pioneer fikk jeg beskjed om å feilmelde saken via Pioneer sine hjemmesider, jeg ville da bli oppringt av en servicemann innen 3 arbeidsdager.

Var det Pioneer eller forhandleren som sendte hjem en servicemann til deg d4rg0?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her fraskriver jo faktisk Elkjøp seg sitt ansvar for deg som kunde. Synd, men sånn er det vel bare å vente fra den kjeden.

Jeg hadde hverken service mann hjem eller kontakt med pioneer.
    Jeg gikk bare tilbake til butikken hvor jeg kjøpte skjermen, fortalte hvordan det var og fikk bare beskjed om en dato for når ny skjerm kunne hentes i butikken.
    Ingen dumme anbefalinger eller kritiske spørsmål - jeg ble rett og slett bare godt behadlet og tatt seriøst som kunde.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •