Ser etter TV, vurderer panasonic!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ser etter TV, vurderer panasonic!

Sitter å kikker etter ny TV til 09, og har bestemt meg for Plasma, da det går mest i film og spill. Vil ikke helt si at jeg har noe voldsomt til peiling, men fikk ett spørsmål om hva jeg skulle bruke TV'et til i en butikk og ende på Plasma TV. Har fått med meg at forskjellen også blir mindre og mindre, og at hovedskillet er sort vs. lysstyrke. "Correct me if im wrong"

Vet at noen helt sikkert vil legge til eller rette på meg. Alt som kan hjelpe er mere enn velkommen!

Har for øyeblikket sett på en panasonic Plasma TV:

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-46PZ85E

Noen som har noen erfaringer med dette apparatet ?

Kan nevne at jeg sitter på både PS3, Wii og Xbox360, så HD vil bli brukt flittig og sånnt!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sacro
    Sitter å kikker etter ny TV til 09, og har bestemt meg for Plasma, da det går mest i film og spill. Vil ikke helt si at jeg har noe voldsomt til peiling, men fikk ett spørsmål om hva jeg skulle bruke TV'et til i en butikk og ende på Plasma TV. Har fått med meg at forskjellen også blir mindre og mindre, og at hovedskillet er sort vs. lysstyrke. "Correct me if im wrong"

Vet at noen helt sikkert vil legge til eller rette på meg. Alt som kan hjelpe er mere enn velkommen!

Har for øyeblikket sett på en panasonic Plasma TV:

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-46PZ85E

Noen som har noen erfaringer med dette apparatet ?

Kan nevne at jeg sitter på både PS3, Wii og Xbox360, så HD vil bli brukt flittig og sånnt!
    Hva er budsjettet ditt?

lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke satt opp noe budsjett, men syntes at TV over 15.000,- kansje blir litt i det voldsomme laget. Så tidligere på Kuro, men 50" er faktisk litt for stor for TV-benken. Så la oss si max kr.15.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen flere ?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Samsung LE46A656?
    Hardware.no - Prisguide - Samsung LE46A656

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått med meg at forskjellen også blir mindre og mindre, og at hovedskillet er sort vs. lysstyrke. "Correct me if im wrong"
    Det dreier seg nok om mer enn det. Flatskjermens evne til å håndtere både vanlige SD-kilder OG HD-materiale på en god måte er selvsagt en stor fordel. I tillegg kan en unøyaktig fargegjengivelse (av primær og sekundærfager) være til distraksjon for noen. Så sjekk ut dette før du kjøper. Panasonic er ikke den mest nøyaktige på dette området, selv om Panasonic PX80 imponerer stadig i forhold til pris.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Panasonic er ikke den mest nøyaktige på dette området.
    Hmm, tror ikke du har helt rett her, jeg jobber med video og TV produksjon og Panasonic er meget godt likt og mye brukt i profesjonelle kretser.
    Det er Panasonic og Pioneer som er førstevalget, og mange proffe brukere velger gjerne Panasonic pga menyene, justeringsmuligheter, layout på fjernkontroll etc.

Jeg har privat valgt en 60´ Pioneer som jeg er kjempefornøyd med, jeg måtte vente for lenge for å få Panasonic 65´.

Ta en tur i butikkene og se også på fjernkontroll, menyer etc og ta ditt valg, tror du blir like fornøyd uansett hvilken av de to merkene du velger.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at elkjøp og lefdal kjører ett tilbud nå for en Samsung 46A866 (og du får en 19A656 med på kjøpet) for den fine prisen av 14995.

Her er linken til Elkjøp annonnsen: Samsung pakke

Har selv sett TV'en og den er veldig bra, men det anbefales å sjekke ut designet selv, vet om mange som ikke liker den...

Lykke til i valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror ikke du har helt rett her, jeg jobber med video og TV produksjon og Panasonic er meget godt likt og mye brukt i profesjonelle kretser. Det er Panasonic og Pioneer som er førstevalget, og mange proffe brukere velger gjerne Panasonic pga menyene, justeringsmuligheter, layout på fjernkontroll etc.
    Du må gjerne hevde dette, men du bommer. Fordi her snakker vi ikke om proff-variantene til Panasonic som brukes i studiosammenheng. Jeg har selv flere av disse proff-skjermene hjemme, og der kan feil/skjev fargebalanse i forhold til D65 langt på vei justeres med måleapparater og etter erfaring. På Panasonic sine konsument-skjermer (PX80/PZ80/85/800) er du derimot nødt til å akseptere de valg ingeniørene har gjort, med mindre du går inn i service-menyen. Jeg har gjort sistnevnte i noen sammenhenger, men det er ikke å anbefale. Så dermed får du en Panasonic-skjerm som ikke helt treffer på primærfargene (for mye blått kombinert med grønt). Det gir et pastell-aktig bilde. Se gjerne på testene til HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating
    for nærmere info om dette. Resultatene er et tilnærmet dublikat av det jeg selv mener.

At mange liker Panasonic sine proff-skjermer skjønner jeg godt. De er også mine favoritter. Men det gjelder bare de "gamle" skjermene fra tidsrommet 2004-2006/2007. Herunder spesielt Panasonic PWD6, PWD7 og PWD8/PH8 og delvis PH9. Spesielt de førstnevnte er regnet som de beste SD-skjermene som er produsert og likner veldig på den bildegjegivelsen som en god CRT-skjerm gav. Ta gjerne en titt på internasjonale forum i USA, UK og Tyskland, så ser du sikkert hva jeg mener.

Dagens proff-skjerm, Panasonic TH-50PF11 var en skuffelse for min del, selv om HD-ready-skjermen TH-50PH11 kan være bedre. Men akkurat nå er det Pioneer sine KRP-500/600 skjermer som utgjør de beste skjermene på markedet. Panasonic sine proff-varianter har foreløpig priset seg helt ut av markedet, så der blir det neppe noe storsalg med det første.

Så får vi se om Panasonic kommer sterkere tilbake neste år. Panasonic TH-65VX100 har fått en del positiv oppmerksomhet (kommer i februar 2009), men også den har fått kritikk for unøyaktig fargegjengivelse, så de vil forhåpentlig komme styrket ut gjennom sitt samarbeid med Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for aktiviteten!

Har sett på denne Samsung skjermen, og kommet frem til at den ikke er noe for meg. Først og fremst er dette en LCD TV med ett design som passer dårlig inne hjemme hos meg. For det andre er den BLÅ, og ikke sort! FY SKAMME seg Samsung! Vet det ikke er lett med sort på LCD ja :P

Fikk ett tilbud på Pioneer LX5090 som jeg nesten ikke kan si nei til, så dette er tv'et jeg har endt opp på!

Om noen vil legge til noe mere, værsågod

Igjen, takk for alle svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ett tilbud på Pioneer LX5090 som jeg nesten ikke kan si nei til, så dette er tv'et jeg har endt opp på!
    Gratulerer med et godt valg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •