Frakt Av Plastma Tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frakt Av Plastma Tv

Skal frakte en Pioneer 5090 plastma tv. Er det virkelig helt nødvendig å frakte tv`n stående slik forhandleren anbefaler? Hva kan skje hvis jeg frakter den liggende?
    Får ikke plass i bilen min

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du frakter den liggende kan glasspanelet som sitter inne i skjermen bøye seg pga belastningen av egenvekten. Dette fører igjen til at selve panelet også bøyer seg.
    Resultatet av dette kan både være at glasset sprekker, og at selve plasma pixelene inne i panelet punkterer.

Anbefaler absolutt ikke å frakte tven liggende! Selv leide jeg meg en tilhenger på bensinstasjonen og fikk da fraktet tven stående. Tilhenger kostet 350kr å leie, og det er mye billigere enn å måtte kjøpe ny tv..

Skal du prøve å frakte tv liggende ville jeg hvertfall hatt idiotforsikring på den før jeg i dte hele tatt tenkte på å gjøre det...

Butikken har kanskje hjemkjøringsservice? Er kanksje ikke så dumt å bruke 500 kr ekstra på at noen andre er ansvarlige for frakt og evt skader som skulle oppstå?

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma skal\bør fraktes stående, men det går jo å bruke litt egen vurdering på det, hvor langt skal du, hvordan er veien fra butikken og hjem? Kan tv ligge på skrå, eller må den ligge helt flatt? Kjører du pent eller kjører du gris selv om du har en tv til 25000 bak i bilen?

SANNSYNLIG vis går det greit å ta tv i bilen liggende, men den kan også ryke, om tv ligger i org embalasje øker sjansen for at det går bra..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •