47"philips9703 eller 46"samsung 796

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

47"philips9703 eller 46"samsung 796

Trenger hjelp til å velge, har sett på en endel og har vel kommet frem til disse to merkene. Philips 47PFL9703 og Samsung 46 LE46A796.

Skal bruke mest til canal digtal(70%) og xbox 360(30%) og litt film(blu ray med tiden)

Jeg er klar over at i denne prisklassen nærmer meg pioneer sine modeller, men ungene skal bruke xbox. Og jeg har en lys stue med mange vinduer og andre skal også kunne bruke stuen når tv står på.

Eller er det andre merker jeg har oversett?

Min ramme er inntil 25K

Takker for innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll: Jeg ville godt for Philipsen,jeg har den selv å er kjempefornøyd:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med input lag på Samsung 796? Er den egnet for spilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er ikke sikker når det gjelder samsung 796 og spill, må sjekke litt rundt. men jeg liker philipsen, har fått mye god omtale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt at du har ekskludert Pioneer. G9 har absolutt ikke problemer med IR, om det var det du tenkte på ang spilling. Samsung skjermen benytter glossy panel, tilsvarende glassflaten på Pioneers plasma. Pioneers plasmaskjermer er også mer lyssterke enn Samsungs LED, og har vesentlig bedre innsynsvinkel.

Philipsen har vel ikke LED, om blir i så måte en tradisjonell LCD (CCFL-basert). I mine øyne stiller den svakest. De to nevnte konkurrentene er i særklasse hva angår SD-kilder, som du beskriver som 70% av bruksområdet.

Har du lest Lygrens LED-tråd (Samsung 46A786)?
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    Jeg skjønner ikke helt at du har ekskludert Pioneer. G9 har absolutt ikke problemer med IR, om det var det du tenkte på ang spilling. Samsung skjermen benytter glossy panel, tilsvarende glassflaten på Pioneers plasma. Pioneers plasmaskjermer er også mer lyssterke enn Samsungs LED, og har vesentlig bedre innsynsvinkel.

Philipsen har vel ikke LED, om blir i så måte en tradisjonell LCD (CCFL-basert). I mine øyne stiller den svakest. De to nevnte konkurrentene er i særklasse hva angår SD-kilder, som du beskriver som 70% av bruksområdet.

Har du lest Lygrens LED-tråd (Samsung 46A786)?
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html
    Dette må jeg si meg helt uenig i. Har selv en philips 47pfl9732 og må si at den er SVÆRT god på sd sendinger. Når jeg kjøpte denne tven så stod det nettopp mellom pioneer og philips, men philipsen var klart bedre enn pioneer på sd-tv sendinger. Mye mer støy på pioneer, prøvde alle mulige innstilinger som jeg blant annet fant her på forumet, men ingenting hjalp. Så min mening er at viss hovedfokuset er på vanlige tv sendinger så er philpsen bedre. Samsung-modellen har jeg ikke sett så den kan jeg ikke uttale meg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig tatt et valg å kjøpt en 50 " pioneer. Har lest og lest en haug med teste og anbefalinger, og den som kom best ut er Pioneer Lx. Måtte strekke budsjettet litt, men tror jeg har tatt er godt valg. Var vel litt opphengt i gamle "myter" om plasma tv. Er veldig fornøyd med meg selv at jeg endelig har kjøpt ny tv:-D Nå blir det film for alle penga, har også kjøpt Onkyo 906 til dette tv. Gleder meg som en unge

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv!
    Etter den siste prisreduksjonen på pioneer der en nå får 5090H til knappe 20000 så er nok det et meget godt kjøp, er litt fristet selv!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •