Ny tv 15-20 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny tv 15-20 000

Hei alle sammen

Midt i julestria takket den trofaste crt tvn for seg og trakk sitt siste sukk før bildet forsvant inn i evigheten og ser ut til å for denne tvns vedkommende forbli der. Så da er jeg på jakt etter ny

Nå er det sånn at jeg er såpass pirkete på bildekvalitet at de tvene jeg har sett i diverse butikker ikke helt har nådd opp til den kvalitetet jeg er vant til fra crt. Bildene blir blasse og udetaljerte i mørke partier og fargene er jo helt på tur. Jeg har fått stille på ett par av tvene i butikk og sett at det er flere gode tver der ute, men de er desverre skjult etter beste evne, godt gjemt i diverse Butikk-moduser :-?

Mitt bruk: Hovdsakelig DVD og TV. Noe data og tvspill må nok og påregnes. Min stue: Sitteavstand ca 3 meter, med ekstra stoler på siden av sofa betyr det at horisontal innsynsvinkel bør være bra.

Størrelser: etter testing i butikk, leking med papp og diverse andre helt uvitenskalpelige metoder er jeg kommet frem til at 46 tommer +- er det jeg er ute etter. (for eksempel er størrelsen på samsung 46a786 bra).

Hva jeg er ute etter: Best mulig bilde! det jeg setter pris på er skarpe bilder, natrulige farger, for mye "smell" i fargene får en hobbit til å se ut som en rosa rar liten gris i mine øyne ;-) og bra kontrast. Bra sortnivå er kritisk, da det verste jeg vet i bildet er når det skal være mørkt ute og det egentlig mest ser ut som et tåkete gråværsdag på tv. Kan heller ikke ha tv med clouding.

Lyden er uten betydning, det har jeg ett sett helicon 400 som fikser helt utmerket =P

Jeg har også en logitec harmony 1000 fjernkontroll som jeg skal bruke, så hvordan fjernkontroll funker er også relativt lite viktig.

Jeg kan også droppe for eksempel pc og tvspill dersom dette fremdeles er naudent på Plasma eller inputlag er for stor. Film og tv er og blir hovedkriterier!

De siste dagene har jeg lest på nettet til øyet er stort og vått, og saumfart det som er av webshops ol. Det er jo ett hav av like og nesten like modeller der ute, så jeg klarer ikke filtrere denne informasjonen. Det skjer også litt av hvert med priser på plasma ol. om dagen, og led har gjort sitt inntog siden siste jeg tengte på LCD, så forvirringen er for min del rimelig total

Jeg har opp igjenom hatt utrolig god nytte av dette ekselente fora, dog har jeg da klart å søke meg frem til det jeg trenger. Jeg setter dog min lit til at en av guruene her inne forbarmer seg over en forvirret audiofil, der interessen desverre overskrider kapasitet mhh til tid i disse dager

Mvh
    -Xt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://www.prisguide.no/product.php?product_id=98546

Den nye 50" til Pioneer er ihvertfall en god kandidat. Koster litt over 20 000,- men er jo VAKKER! Har den på jobben og er jo overlegen, LG6000 og LE866 fra samsung ser dårlig ut vedsiden av skjønheten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •