Hjelp IR. Hvor lenge og mye er normalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp IR. Hvor lenge og mye er normalt?

Hei.
    Er det noen hær som har erfaringer/meninger, om til vilken grad IR må betraktes som normalt?

Har kjøpt for ca.3uker siden en Lg 50pg6000 etter å ha undersøkt mye om den på nettet. Så jeg er klar over hvorfor IR oppstår på plasma skjermer. Og at det til en vis grad må godtas. Men at man kan minske sjansene for det med å ta de rette forholdsreglene. Og av den grunn har jeg utført innkjøring av skjerm siden jeg fikk den.(orbiter, lav lysstyrke osv.)

Men ingenting av det ser ut til ha virket av noe betydning. Om ikke annet virker det bare som at det blir værre.:cry:

F.eks Mikke mus fra playhouse disney ser ut til å fylttet inn venstre hjørnet av tven. Kjører hvitvask over natt. Så er det bra en liten stund. men mikke kommer fort tilbake vist dattra mi vil se på playhouse.

Synes dette er veldig synd da tv`n ellers er helt super.

Alle svar/tips/råd tas mot med stor takk.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen på dette forumet som har noen meninger/erfaringer med midlertidige innbrenninger?

Har uansett sendt inn problemstillingen til netshop. Får se hva de svarer..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde ikke innbrenning var et problem nå mere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme TV og merker små antydninger til innbrenning ja. Men bruker orbiter innstillingen og har ingen problemer med at skygger syntes når jeg ser på tv. Har jeg helt svart bakgrunn derimot så ser jeg klart hvilken kanal jeg har sett på tidligere. Har også barn som ser mye på toon disney men har ikke noe problem med at ørene til mikke henger igjen så det syntes )

Har heller aldri sett behovet for hvitvask da det som syntes av innbrenning stadig flytter seg rundt...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker som nevnt orbiter, lavlysstyrke osv. Men orbiter gjør for tiden bare vondt værre med å gni de midlertidige innbrenningen mer utover.

Jeg ser innbrenningene bedre under andre forhold en svart. Da tenker jeg ikke på under oppstart av skjermen, for da syns alt fra menyer til gamle under tekster. Men når jeg ser på scener der det er ment for å være svart så er det svart. Å jeg klare i grunn ikke å se noe da. Men ser jeg på f.eks noe vintersport, så er mikke med flere mine mest trofaste følges venner.:???:

Når jeg kjører hvitvask så er museørene nesten like synlig som når man kjører inverterscreen under vanlig tvsending.

Har ikke inntrykk av at dette er stort problem for pg6000, på bakgrunn av det er vell nesten ikke nevt på dette forumet tidligere. Men jeg tror ikke at den grad av midlertidige innbrenninger jeg har kan beskrives som normalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du beskriver høres merkelig ut... Har både 50pg6000 og 50pg7000. Pg6000 har problemmer med at det kan være synlig kanalen du har sett før hvis bakgrunn er svart. Kan være synlig når du slår av tven... Det er ikke så plagsomt heller hos meg... Exen min har en panasonic 42 px80 og det er synlig hos henne og det jeg nevner her. Mulig at mange av plasmaer har samme problem.... MEn ikke pg7000, den er myyyyyyye bedre på det området her8)

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist det stemmer at 50pg7000 mye bedre en pg6000. Så må en oppgradering seriøst vuderes fra min side.

Slik som tv`n min er i dag klare jeg nok ikke å leve så veldig lenge mer med den. Slitsomt å måtte passe på alle som ønsker og bruke tv`n til tv titting og kanskje litt underholdning. Selv om det nok er det som er den tiltenkte funksjonen fra LG sin side. Så har jeg mest ro i kroppen når at tv`n ikke er i bruk.

Men igjen så tror jeg ikke at dette er ett gjennomgående problem på Lg sine plasmaskjermer. Har prøvd å finne lignende erfaringer om skjermen på engelske avforums. Men kunne bare finne 2 like tilfeller. Regner med at brukergruppen er noe større der. De hadde til og med et eget LG owner forum hvor LG stiller opp med 2 heltids ansatte som svarer på tråder. Ganske bra selv om de virket noe forsiktige i sine uttalelser. Også virker det som om at det ingen i dette forumet som har noen problemer med det. Da kan det jo være at enten har jeg fått en skikkelig mandagsmodell eller at den har blitt ligende over på siden, transportert feil eller noe sånt.

Vell uansett så blir neste steg for meg nå å vente på svar fra netshop. Får testet servicenivået dems nå, har hørt litt forskjellig om dem..
    Det er vell kanskje flere som har handlet tv der, så vist det er interesse kan jeg gi tilbakemeldinger på hvordan det utvikler seg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en 42PG6000 og ser antydning til litt IR i kort tid etter at jeg har hat et statisk bilde oppe men det forsvinner i løpet av ca 20 sekunder. Har aldri følt behov for noen skjermvask. Har også lest at 42" faktisk skal være mer plaget enn 50", så jeg fortår ikke helt at du har problemer. Du har vel husket å redusere kontrasten på alle innganger, og TV'n står ikke i butikk modus så den resetter seg til kontrast på 90 ?

Har og en Pioneer KRP-500M og her ser jeg ikke antydning til IR, men kanskje er det de mørke filterne som maskerer dette? Det var en som kjøpte en 1 uke gammel demobrukt 5090 for litt siden med ferdig innbrent TV logo, og rapporterte dette på kuro tråden, så faren for innbrenning er ikke over.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, kontrast og lysstyrken er justert ned, bruker strømsparingnivå 3 og nei den står ikke i butikkmodus. Forstår ikke selv hvorfor min skjerm er så plaget med IR. Som sagt så har jeg ike noe inntrykk av at dette er noe som LG`s plasmaskjermer sliter med. Men var innom et svensk forum for plukke om noen tips/erfaringer derfra. Fant da disse trådene:

LG50PG6000 - Inbränd logga efter TVÅ månader - INTEN GARANTI GÄLLER!? - Minhembio forum

Omröstning | Ghost problem med PG6000? | - Minhembio forum

Mulig det er endel skjermer som ikke blir behandlet riktig under transport eller at det rett og slett et parti skjermer som ikke er bra. Kom over denne tråden på engelske avforums, der blir den tanken diskutert.:-?

LG 50PG6000 permanent screen burn! - AVForums.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •