Diverse spørsmål om DLNA og Kuro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diverse spørsmål om DLNA og Kuro

Har en Pioneer Kuro stående i stuen, og har noen spørsmål om DLNA funksjonen. Det funker fint over trådløst nettverk med PCen og klarer tilogmed streame 1080P ser det ut til.

Men MÅ man bruke WMP til dette? Synes det er så tungvindt software. Og når det først er en såpass god kobling mellom PC og TV, kan jeg få opp skjermbildet fra PCen på noe enkelt vis? Siden jeg ikke kan spille av MKVfiler og vise YouTube-video på noe fornuftig vis slik som ting er nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du trenger ikke bruke WMP til dette nei.
    Du kan f.eks. kjøre Tversity eller PlayOn om du er på en windows plattform.
    Eller sette opp Coherence om du velger å kjøre alt fra en linux server.
    Dette vil bl.a. gi deg tilgang til youtube.

Om du vil ha desktop'en din på tv'en må du så vidt jeg vet koble til en dvi-d til hdmi overgang og legge hdmi kabel fra pc'en til tv'en (har gjort det også - og det virker). En grei løsning om du har 2 skjermutganger på gfxkortet ditt.
    For å få lyd må du da enten ha et gfx kort som du kan koble lyden til og sende ut på denne løsningen (noen ati og nvidia kort har denne muligheten) eller sende lyden via optisk/coax - du får da ikke nyte godt av de nye hd lydformatene, da de krever større båndbredde)

For å spille av mkv filer må du gjøre de om, dette tar 4-5 minutter på min pc (intel core 2 duo 6600 @ 2.4GHZ og 3gig ram). Dette bruker du mkv2vob.

Linker :
    TVersity - Home
    PlayOn! | MediaMall Technologies
    Coherence - a DLNA/UPnP Framework for the Digital Living - Trac
    mkv2vob: New App to Remux MKV x264/AC3 which play on PS3 - Doom9's Forum (mkv2vob)

Dette er info som også kommer frem av pioneer 9gen tråden og som jeg har fått hjelp av der. Så dette blir bare en oppsumering.

Jeg får forøvrig ikke spille av filmer som er lenger enn 2 timer på dlna på min kuro (krp-500a) og den er utrolig treg til å vise bilder - selv når de har en fornuftig størrelse.

Er heller ikke fornøyd med Pioneers trege menyer og at det går så tregt å vise bilder etc. - så å sette opp et mediasenter og bruke remote desktop blir nok mitt valg etterhvert (gjenstår å prøve coherence skikkelig først).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •