samsung 7 serie LED vs. 9 serie LED eller plasma??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung 7 serie LED vs. 9 serie LED eller plasma??

hva er egentlig forskjellen på disse?

Noen som har erfaringer med 9 serien?

Jeg skal bytte ut projektoren med et Tv og vet ikke helt hva jeg skal velge..

En stund heller jeg mot pioneer plasma... og så faller jeg over på samsung LCD og nå heller jeg litt mot LED 7 eller 9 serie

eneste jeg bekymrer meg for er denne "forsinkelsen" i bildet under konsollspilling.

TV'en skal stå montert på vegg der det er vindu på motsatt side (der jeg sitter og ser) som det kan komme litt sollys inn om sommeren. Så jeg har ikke veldig god lyskontroll.

Og det kommer til å bli bruk kun til film/blu ray og spilling fra PS3.
    lite/ingenting vanlig TV titting da vi bruker et annet TV til å se på nyheter og sånt

Så med dette grunnlaget håper jeg noen kan peke meg i riktig retning mtp. valg av tv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan gjerne ta med...... hva er disse forsjell til edge led?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver igjen.. noen som kan hjelpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel egen tråd ang de nye samsungene. Egde betyr at led diodene er flyttet på siden av skjermen. Dette gir mulighet slankere skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men de første led skjærmene er vel bedre etter det jeg har forstått?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer plasma vs Led

Sitat Opprinnelig postet av lappen
    hva er egentlig forskjellen på disse?

Noen som har erfaringer med 9 serien?

Jeg skal bytte ut projektoren med et Tv og vet ikke helt hva jeg skal velge..

En stund heller jeg mot pioneer plasma... og så faller jeg over på samsung LCD og nå heller jeg litt mot LED 7 eller 9 serie

eneste jeg bekymrer meg for er denne "forsinkelsen" i bildet under konsollspilling.

TV'en skal stå montert på vegg der det er vindu på motsatt side (der jeg sitter og ser) som det kan komme litt sollys inn om sommeren. Så jeg har ikke veldig god lyskontroll.

Og det kommer til å bli bruk kun til film/blu ray og spilling fra PS3.
    lite/ingenting vanlig TV titting da vi bruker et annet TV til å se på nyheter og sånt

Så med dette grunnlaget håper jeg noen kan peke meg i riktig retning mtp. valg av tv
    Hei svaret ditt har jg besvart nederst på innlegge her, les gjerne hele om du kjøper ny TV )

Hei. Jeg har både pioneer 50 krp500a, og samsung Led 55 (edge led) og har prøvd ,mange tver nå.

fremdeles er det fordeler og ulemper mellom : LED vs PLASMA. Led har mere og skarpere farger , men etterhvert om du har led velger du sette tven på feks naturlig el standar (lys inst), man orker ikke standar på kvelden eller dynamisk.(etter min mening) disse instillingene på Led skjermer er best for dagslys eller demo reklame i butikken, når du skl ha det behagelig vil du dempe alt dette lyset og da faller allikvel kvaliteten ned til plasmaen sitt lys nivå/farge nivå, da mister man mye av den kvaliteten en feks (KURO Pioneer) plasma tv har, dessuten har LED tv noe som man kaller : clouding /hvite skyer i mørke omgivelser i svarte sitt som for min del ødlegger hele bilde opplevelsen.

Litt om alt ,først 100htz motion.
    Om du har hatt en pioneer tv, jeg syntes motion pluss 100htz er heller ikke best bruke, plasmen sin cinema engine er bedre mener jg fordet den takler det , men også mindre effekt, men igjen jg bruker det på plasmaen min ,men ikke på LED tven min pga det blir litt feil og rart se på , ja det kan hvere kult i feks veldig digitale filmer som feks Starwars III.....

Plasmaen har en ulempe til som kan hvere noe henge seg oppi, jeg syntes de flimrer litt på en måte.. om du blir vant til LED og hopper tilbake på plasmaen etter en stund, da virker det som bildet på plasmaen flimrer litt, kan beskrives på denne måten : gamele monotorer til pc crt monitorer de var bare 50-60 htz,hvis man hadde bedere skjerm sm ble vanlig etterhvert fikk man 100 htz, når man satte på 100htz forsvant flimringen, Denne flimringen minner om på plasmaen, men det er kun ved noen bilde sammenhenger og man merker det vel kun ved lang varig bruk av LED først, det er også noe der som kanskje får plasmaene sine lamper til å "gløde mere" , selv om farger blir "bedre" på LED eller mer riktig sakt sterkere farger på LED
    har plasmen allikvel bedere lys effekter og lys med fine farger , plasmaen vinner der også på sin særegne måte.
    plasmer kan bråke oxo ,men ikke min, hører den ikke bildet fryser seg ikke , skl mye til og det blir 100% borte om det skjer.

Må si at plasmaen til pioneer knuser selve bilde kvaliteten til samsung Alle Led til nå pr dato høsten 2009. over til spørsmålet ditt hehe)

Når det gjelder samsung 9 series med local dimming , / og back-lightining regner jg med og håper de får fikset denne cloudinga som er grunnen til at jg ikke vil ha LED ennå,

Led er veldig bra i dag titting/dagslys, lyse rom og tv signaler er den knall hard på!! men ikke HI END winner for meg når det kommer til blu-ray(bD) og best BILDE på øverste hylle, vent til etter jul, kjøp Evt Led med backlight locale dioder som plasma har lingnene. Men Edge Led til samung er bedre på alt untatt mørke bilder, dvs leden er kanskje et bedre kjøp, itillegg slipper man den 60htz følelsen plasmaen har, led virker helt rolig i forhold der, øynene slapper bedre av Det er ingen garanti for at 9 serien fikser clouding og svart nivå, så da kan det ta lang tid før den overgår pioneer plasma, men om den gjør det -LØP KJØP når den tid er kommet!

sikkert mye rettelser jg kan adde her, ser over seinere, go Helg ! natta))8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •