Justere HDMI Black level på Samsung LE40A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Justere HDMI Black level på Samsung LE40A656

Hei!

Jeg sliter med å få til de rette innstillingene på denne Tv´en. Har forsøkt alle mulige settings jeg finner på nettet (HDTVtest osv.), men det blir allikevel for udetaljert og mørkt i de mørke partiene og så brenner det i hvite partier. Noe er galt med sort og hvit nivå her.

I mine frenetiske forsøk på gjøre dette bedre kommer jeg også over HDMI Black level. Men hvordan i all verden får jeg justert denne til Low? Den er grået ut og satt til Normal som standard. Jeg har koblet opp Tv´en i HDMI 2 inngangen fra en Viasat HD-PVR. Forstår da ikke hvorfor jeg ikke får lov til å justere denne?

Eventuelt andre gode forslag til forbedringer tas også i mot med stor glede.

Hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denne står til Normal og du ikke får justert den sender vel kilden muligens ut 0-255 RGB signal. Merkelig at du ikke kan justere den uansett. Gjelder dette flere kilder?

Har du prøvd å oppgradere firmware?

Du kan prøve følgende som er veldig populært på avsforum i samsung 6-7 og 8 serien.

Følgende settes til off: Dynamic contrast, digital nr, black adjust, edge enhancement, energy saving.

Flesh tone 0
    Amp må være off til pc bruk. Til film ville jeg satt amp til off eller low (hvis du ser litt hakking prøv low).

Color Tone: Warm 1

White Balance (eventuelt la den være slik den er standard)
    If adjusting through User Menu
    Offset
    R: 28
    G: 25
    B: 21
    Gain
    R: 25
    G: 25
    B: 29

(SM-WB Movie/User Menu) Picture Settings
    Backlight = 3 (5 i dagslys og 3 i mørke)
    Contrast = 100
    Brightness = 43 (ville heller hatt 46 her)
    Color = 50
    Sharpness = 10 (0 til pc og blu-ray bruk)
    Tint = 50/50
    Gamma = -1

Color Space (eller la dem stå til auto)
    Red
    R = 30
    G = 0
    B = 1
    Green
    R = 26
    G = 46
    B = 0
    Blue
    R = 9
    G = 0
    B = 41
    Cyan
    R = 30
    G = 47
    B = 56
    Magenta
    R = 38
    G = 0
    B = 58
    Yellow
    R = 60
    G = 48
    B = 0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, jeg skal gjøre ett forsøk på dette i kveld.

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er litt grønn i LCD-TV verdenen, og må da spørre om hvordan jeg oppgraderer firmware?

Er det også slik at årsaken til at jeg ikke kan justere HDMI black level kan ligge i oppsette på HD-dekoderen min (Viasat HD-PVR)?

Irriterende å sitte hjemme med en av de bedre Tv´ene på markedet og samtidig ikke være fornøyd. Mens samboeren følger med på handligen i filmen følger jeg med på om jeg kan se detaljer i de mørke partiene. Sånn kan jeg ikke ha det

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står på "hjemmeoppsett" og ikke "butikkoppsett"? Dette var det første alternativet jeg fikk da jeg slo på denne tv'en. Teit svar, vet det:?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg valgte hjemmeoppsett, men blir jo usikker når du spør på den måten Hvor sjekker jeg evt det?

Er det altså enighet om at jeg burde kunne justert HDMI black level når jeg mottar signaler gjennom HDMI 2 inngangen? I tilfelle blir det ett spørsmål til samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torryboy
    Mener jeg valgte hjemmeoppsett, men blir jo usikker når du spør på den måten Hvor sjekker jeg evt det?

Er det altså enighet om at jeg burde kunne justert HDMI black level når jeg mottar signaler gjennom HDMI 2 inngangen? I tilfelle blir det ett spørsmål til samsung.
    Prøvd å koble inn i en av de andre hdmi inngangene da? Selv har jeg alt igjennom hdmi 1 siden alt kommer fra en receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg brukte opprinnelig HDMI 1 inngangen og hadde samme problem der, men har forstått det slik at inngangene har litt forskjellige egenskaper. Sto noe i manualen om at man skulle bruke HDMI 2 mener jeg. Mulig jeg tar feil her også

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg brukte opprinnelig HDMI 1 inngangen og hadde samme problem der, men har forstått det slik at inngangene har litt forskjellige egenskaper. Sto noe i manualen om at man skulle bruke HDMI 2 mener jeg. Mulig jeg tar feil her også
    HDMI2 har en annen egenskap hvis du renamer (gi nytt navn) den til PC. Dette gir mindre lag. Men du minster muligheter til å stille inn farger etc. Så anbefaler ikke å rename denne uten at du merker noe lag. Så lenge den ikke er renama så har den nok samme egenskaper som de andre hdmi inngangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan man bare se, da var den endringen i hvert fall meningsløs av meg å gjøre

Jeg får forsøke å feilsøke videre for å finne ut hvordan jeg kan få justert HDMI black level. Må jo være noe med signalet som kommer fra HD-mottakeren.

Tusen takk for svar forresten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan man bare se, da var den endringen i hvert fall meningsløs av meg å gjøre

Jeg får forsøke å feilsøke videre for å finne ut hvordan jeg kan få justert HDMI black level. Må jo være noe med signalet som kommer fra HD-mottakeren.

Tusen takk for svar forresten.
    Hvir du drar ut hdmi kontakten skulle du vel klare å stille det?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •