Samsung LE40A656, PIP+farger+firmware

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40A656, PIP+farger+firmware

Hei, jeg er en meget fornøyd eier av en Samsung LE40656, men har noen spørsmål noen av dere her på forumet kanskje kan gi meg svar på.

1. Får ikke PIP til å fungere mellom HDMI inputene!
    (Jeg kjører alt gjennom hdmi; pc + bluray + HD-tuner + spillkonsoller).
    Da jeg kjørte tv-tuner gjennom scart så gikk det utmerket å kjøre pip mellom tv-scart og pc-hdmi, men nå når jeg har HD tuner og oxo kjører den gjennom hdmi så fungerer ikke pip lengre , noe jeg sårt savner - for pip er genialt når man surfer på nett og kan få tv-bildet opp i hjørnet samtidig.
    Noen forslag?

2. Har justert tv'n etter denne anbefalingen:
    Samsung LE40A656 Calibrated Settings For Best Image Quality
    Noen fler som har gjort dette, synspunkter på resultat...?
    (Syns nesten mine egne innstillinger var bedre...)

3. Ser at det har kommet en ny firmware utgitt 21.nov.2008:
    "LCD TV 6, 7 series of SD models Main Firmware (ver.T-AMBPEUMD-1020.1)".
    Noen som har innstallert denne og som vet hvilke forbedringer denne var ment for?

4. Ellers så er det en ting som irriterer meg og det er at når jeg skal switche fra hdmi2 til hdmi1, så må jeg gå innom: DTV -> Px -> Ext1 -> Ext2 -> component -> hdmi1.
    Er det noen andre måter å gjøre dette på?
    (Ettersom jeg stort sett switcher mellom tv-hdmi1 og pc-hdmi2 hele tiden, så blir det svært irriterende å måtte trykke seg gjennom alle disse sidene maaaange ganger hver kveld).

Håper noen har noen fornuftige svar!
    mvh
    Kjell-Richard

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar til spm 1:

På min TV og sikkert på mange andre går det kun å bruke PIP mellom analog og digital eller digital og analog. Dette fordi min TV kun kan behandle en digital kilde og en analog kilde om gangen. Kanskje det er samme opplegg med samsungen din.... (Dette sto faktisk i bruksanvisningen)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av streeter
    På min TV og sikkert på mange andre går det kun å bruke PIP mellom analog og digital eller digital og analog. Dette fordi min TV kun kan behandle en digital kilde og en analog kilde om gangen. Kanskje det er samme opplegg med samsungen din.... (Dette sto faktisk i bruksanvisningen)
    Ut ifra mine erfaringer så høres dette ut som å være tilfelle på min samsung oxo, trist.... SKulle gjerne ahtt pip mellom de digitale kildene.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spm 2: prøvde de instillingene, blidet ble jo bare brunt, nei kalibrerte tilbake med dve jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. spm 4. så irriterer jeg meg over det samme. Veldig interesert hvis noen har en løsning på dette. F.eks er det mulig å inaktivere de source'ene jeg ikke bruker? Eller finnes en shortcut for å velge en spes source?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Travle tider før jul så jeg hadde faktisk ikke fått med meg at det var kommet en ny fw oppgradering.
    Klarer som vanlig ikke å finne noe info fra Samsung om hva som er fikset, men i følge noen andre forum jeg kikket på skulle oppgraderingen blant annet gi bedre detaljer i svarte partier og bedre bilder fra SD.

Gjorde oppgraderingen i kveld så får vi se. Måtte endre filnavnet for å få inn oppgraderingen og stusset litt over det. Noen som har fått den inn uten å måtte endre filnavnet?

Når det gjelder switching mellom signalkilder; Ja det er irriterende. Har ikke funnet noen god løsning på det utover at jeg kjøpte meg en logitech harmony fjernkontroll. Da er ihvertfall problemet borte...om ikke akkurat løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Måtte endre filnavnet for å få inn oppgraderingen og stusset litt over det. Noen som har fått den inn uten å måtte endre filnavnet?
    Jeg har heller ikke klart å oppgradere min TV. Hva endret du filnavnet til for å få til oppgraderingen?

Har du merket noen forskjell etter oppgraderingen?

JELode

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at du har pakket opp filen på minnepinnen etter "oppskriften" sitter du igjen med en katalog som inneholder en fil med navnet "T-AMBPEUMD-1020.1.bin".

Jeg endret filnavnet på denne til "T-PRLPEUMD-1020.1.bin"

...som forøvrig er det samme navnet som er brukt på tidligere firmware oppgraderinger. Ikke spør meg hvorfor det plutselig er navngitt med noe annet

Oppgraderingen gikk da fint inn. For å kunne påvise forskjell i bildet burde man vel helst hatt to TV'er ved siden av hverandre hvor bare den ene er oppdatert - det har jeg ikke så jeg klarer ikke å kvantifisere forbedringen.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjellis
    Ut ifra mine erfaringer så høres dette ut som å være tilfelle på min samsung oxo, trist.... SKulle gjerne ahtt pip mellom de digitale kildene.
    Du kan kanskje "løse" det med å koble til en eller annen gammel boks med analog tuner - f.eks. en VHS-spiller...?...
    Da kan du jo følge med på TV oppi i hjørnet mens du surfer på PCen - og så skifte over til digital TV-kilde når du vil se TV over hele skjermen...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Når det gjelder switching mellom signalkilder; Ja det er irriterende. Har ikke funnet noen god løsning på det utover at jeg kjøpte meg en logitech harmony fjernkontroll. Da er ihvertfall problemet borte...om ikke akkurat løst.
    ..ah- endelig en god begrunnelse til kjerringa om hvorfor jeg skal kjøpe en Harmony fjernkontroll

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •