Samsung A656 52" m/ps3 HAKKER

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung A656 52" m/ps3 HAKKER

Hei!
    Jeg kjøpte nylig en Samsung A656 52 tommer og en playstation 3.
    Etter at jeg hadde satt opp alt sammen, å begynnte å spille. Så merket jeg at det bilde henger igjen litt, eller at 2 bilder kommer etterhverandre veldig raskt.
    Dette skjer ikke hele tiden. Men det kommer noen ganger veldig ofte, og noen ganger skjeldent.
    Jeg skjønner ikke helt hva som kan være problemet.
    Noen som har vært borti dette problemet å kan hjelpe meg?

Å er det noen som kan fortelle meg hvordan innstillinger jeg burde ha på skjermen min for å få "optimalt" ut av skjermen.

Takker for all hjelp

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke noe som heter "gamermode" på de Samsungene? Kan være at 100hz'en må justeres noe, mener det kan gjøres inne på innstillingene.

Sikker på at det ikke er PS3 som forårsaker hakkingen? Syns det er rart om skjermen har noe med det å gjøre. Sett 46" av denne mange ganger, ikke noe hakking med vanlige innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    er det ikke noe som heter "gamermode" på de Samsungene? Kan være at 100hz'en må justeres noe, mener det kan gjøres inne på innstillingene.

Sikker på at det ikke er PS3 som forårsaker hakkingen? Syns det er rart om skjermen har noe med det å gjøre. Sett 46" av denne mange ganger, ikke noe hakking med vanlige innstillinger.

Hei! Jeg trur vel heller ikke (håper) ikke at det er skjermen som det er noe i veien med. Men hadde det samme problemet når jeg koblet til en Xbox360 også.

Koblet både playstation og xboxen med HDMI kabel.

Men når jeg ser på eks på vanelig tv. SÅ hakker det ikke.
    Heller ikke når jeg ser på Bluray film

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan vel ikke være det samme problemet som er på pc monitorer, at man har en dårlig responstid, min gamle pcmonitor hadde dårlig responstid, da ble det noe etterslep (ghosting), men man må ned i en responstid på 2-5 sekunder for å slippe dette. Dette kom frem når det var raske bevegelser på skjermen.

dette er et typisk ghosting exempel: http://www.gamepc.com/images/labs/re...17v2-ghost.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    det kan vel ikke være det samme problemet som er på pc monitorer, at man har en dårlig responstid, min gamle pcmonitor hadde dårlig responstid, da ble det noe etterslep (ghosting), men man må ned i en responstid på 2-5 sekunder for å slippe dette. Dette kom frem når det var raske bevegelser på skjermen.

dette er et typisk ghosting exempel: http://www.gamepc.com/images/labs/re...17v2-ghost.jpg
    Du vet at 1 sekund er 1000ms? 2000-5000 ms du skriver over. Du mener sikkert 2- 5 ms?

Tviler på at folk flest merker noe særlig forskjell før en kommer over 30-40ms reell lag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest i reviews at Samsung LCD har litt dårligere responstid enn f.eks. Sony (selv med 100 Hz). Det kan være input-lag du merker...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ghosting er ikke det samme som "hakking". Slik jeg har opplevd det .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ghosting

Har postet dette innlegget tidligere i annen tråd, men jeg sliter også med hakking/ghosting, på både tv sendinger og filmer (bluray). Dette gjelder min Samsung Le40a656

Har kalibrert tv etter linken på hdtvtest.co.uk, det ble kanskje litt bedre da, men synes farger og lys ble så merkelig når jeg ser på tv, slik at der bruker jeg standard innstillingene på tven. Har oppgradert med nye firmware, men kan ikke si det ble noe bedre.

tidligere innlegg:

Har nettopp kjøpt meg en slik tv, og er veldig imponert av hvor klart bilde den har! Men har merket noen ganger at deler av skjermen flimrer litt, spesielt når objektet beveger seg, det trenger ikke være rask bevegelse, det at en person rister på hodet er nok... Jeg merket det spesielt på filmen hancock, kanskje fordi den er spillet in med frihåndkamera, og at det blir mye bevegelse i bildet. Jeg har ikke kalibrert tven, men ser at denne tven får skryt i tester for at den er rimelig plug and play.
    Lurer på om det kan være en feil med tven....
    Har prøvd å sette innstilling til 100hz på HIGH, dette hjalp kanskje litt, jeg valgte også SPORTS på i setup menyen, det synes jeg også hjalp littegrann.Flimringen er lik om jeg ser tv i HDkvalitet, eller ser Blu ray filmer på samsung bd-p1500. Men med vanlig tv signal (altibox) så merkes det mindre, sannsynligvis pga at hele bildekvaliteten er mer uklar der..

Noen som har lignende erfaringer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •