Den perfekte TV-skjerm??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den perfekte TV-skjerm??

Nå har jeg prøvd flere skjermer bla samsung (tekniske problemer), Grundig (liker ikke hdmi) og nå sist Sony w4500 som er uten tvil den beste av disse, men har noen begrensninger mht innsynsvinkel. Blir noe pastell i fargene ut på siden.
    Spørsmålet er om den perfekte tv-skjermen finnes? Det vil si helt uavhengig av pris: hvilke er den mest perfekte skermen som er tilgjengelig i dag.
    Et merke som er lite omtalt her, eller i det store og det hele, er Loewe. Sist sammenlignet med Philips pfl9803, vel Philips trakk det lengste strået med hårfin margin.
    Så er det selvsagt argumentet med hva skjermen skal brukes til. Men i det store og hele blir vel tv-skermen brukt til både å se vanlig tv-sendinger og tilkobling til konsoll/film.
    Det jeg savner er en mulighet til å sammenligne/måle de skjermene som blir testet, opp mot det som måtte sises å være den perfekte skjerm. Om dette nå måtte være en Loewe, Philips eller Pioneer 5090.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den perfekte skjerm finnest berre på papiret. Så fort det kjem til praksis og dei såkalla ekspertane byrjar å bryte ting ned, dukkar lytene opp fortare enn svint.

Reint subjektivt derimot, for den enkelte, har eg trua på at den perfekte skjerm finnest. Alle vektar ting forskjellig og likar biletet på forskjellig vis. Pixelplus til Philips er beste eksempelet på dette. Eg og far min elskar pixelplus då dette gjev overlegen skarphet, medan syskna mine synest biletet er heilt j****, for dei vil heller ha det litt dusare, mjukare biletet. Panasonic er noko av det hottaste rundt på diverse forum og hjå anmeldarar av forskjellig slag, og den vert rosa opp i skyene. Eg har, subjektivt, enno ikkje sett ein einaste Panasonic eg tykte var noko anna enn reint søppel...Og eg har sett så godt som alle modellane deira. Derimot likar eg Philips sine skjermar, og deira biletbehandling, andre synest denne gjer bileta kunstige.

Eg meiner det nærmaste du kjem det perfekte fjernsyn for massane er Nyaste Pioneer og 9803 til Philips. Der den eine manglar noko fyller den andre inn, så desse er vel omlag like gode, men glimrar på forskjellig vis.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med søskna til KingOnan ;-)
    Fortrekker "KinoMjuke" bilder, og da er Panasonic et must: PX8/PX80 gir veldig mye for pengene!!
    Alt kommer an på øyet som ser: Har du hatt årets Panasonic på en skikkelig hjemmetest??

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lcd skjerm med led blir vel den neste (perfekte skjerm)fortsatt noe å klage på men jeg fikk en samsung le40 786 i helgen og er helt utrolig fornøyd med bildekvalitet.Har bare sett tilsvarende bilde på nyeste Pioner Kuro.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som sagt fornøyd med sony 40w4500 (selv om de har en håpløs dårlig text-tv kontroll) bortsett fra tendensen til pastell ut på siden. Men trenger en tv til og har vurdert pioneer 5090 eller krp-500. Sistnevnte er faktisk vanskelig å finne i butikker.
    Hva så med plasma og konsoll/PC? Hvor "dårlig" er de nevnte pioneer på konsoll i forhold til feks sony w4500? Dette er ting som jeg i alle fall finner vanskelig å få annledning til å sammenlignet direkte.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandre
    Er som sagt fornøyd med sony 40w4500 (selv om de har en håpløs dårlig text-tv kontroll) bortsett fra tendensen til pastell ut på siden. Men trenger en tv til og har vurdert pioneer 5090 eller krp-500. Sistnevnte er faktisk vanskelig å finne i butikker.
    Hva så med plasma og konsoll/PC? Hvor "dårlig" er de nevnte pioneer på konsoll i forhold til feks sony w4500? Dette er ting som jeg i alle fall finner vanskelig å få annledning til å sammenlignet direkte.
    Pioneer KRP eller LX vil ikke være noe dårligere enn W4500 på konsollspilling, PS3 er ihvertfall så krystallklart som jeg har sett på det noen annen skjerm på min Pioneer. Det er en misoppfatning at plasma ikke fungerer til konsollspilling og PC-bruk. Blidet blir minst like glitrende som med LCD. Det eneste man må ha i bakhodet er å ikke la det samme bildet (stillbilde) så på over lengre perioder (innbrenningsfaren ja).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •