panasonics plasmaskjermer, hvilken av dem? 42"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 89
    Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonics plasmaskjermer, hvilken av dem? 42"

er det px81 som er kongen på haugen av panasonics plasmaskjermer eller pz85?

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok PZ800 som er toppen av isberget. Kjem ann på kva prisleie du legg deg på.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå tenker jeg kun på 42" og tja ikke noe mer enn 13000 kr

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottat.
    Då er det nok PZ85 som er sjef.. men om ein vil spare litt utan at det går utover bilde går du for PZ80. Same som PZ85, men utan IFC som skal være ubrukeleg.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vassis
    Mottat.
    Då er det nok PZ85 som er sjef.. men om ein vil spare litt utan at det går utover bilde går du for PZ80. Same som PZ85, men utan IFC som skal være ubrukeleg.
    hehe motatt, akkurat kommet hjem fra Militæret?

nei jeg har jo px80 selv, men om ikke pz80/85 er så fryktelig mye bedre enn px80 går jeg for px81. skal bare ha en tv til. til soverommet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte lenge hvilken av Panasonic'ene jeg skulle kjøpe. Så dukket 42PZ8 opp til 8k, og da var det ikke noe å lure på lenger. Jeg er kjempefornøyd med den.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det noen tester av den pz8?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida... teneplikta er fullført for nokon år sidan no.

Den største forskjellen er vel at PZ-serien har full hd. Men om ein skal sjå nesten kun tv på den er nok kansje PX betre. Men til hd-materiale er PZ betre.

Funker PZ8 fint på SD Per Johny?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke jeg vil ha pz8 det er vist en degradert versjon av pz80. men sikkert en god tv.

blir enten px81, pz80 eller pz85. trenger bare deres meninger også har jeg fått Toshiba XD-E500 dvd spiller

hva mener dere om valget?

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ser masse på tv og ikkje so mykje på hd-material er nok PX80/81 det beste valget.

Om du skal bruke den mest til hd, kan PZ80 være kjekk. Men på 42" er ikkje full-hd eit must. Eg valde vekk full-hd, litt pga pris, men også for at eg ikkje såg den klare forskjellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vassis
    Om du ser masse på tv og ikkje so mykje på hd-material er nok PX80/81 det beste valget.

Om du skal bruke den mest til hd, kan PZ80 være kjekk. Men på 42" er ikkje full-hd eit must. Eg valde vekk full-hd, litt pga pris, men også for at eg ikkje såg den klare forskjellen.
    Jeg hadde både PX80 og PZ8 hjemme samtidig, og bruker den primært til digital-tv via Canal Digital. Jeg foretrekker PZ8 med god margin, og det var jo også bare 1000-lappen i forskjell da jeg kjøpte. Jeg liker å sitte ganske nærme, og da var mer pixler enn klar fordel.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter å leser en test på teknofil.no at px80 og 85 ikke er noe for playstation eller xbox360. noen av dere med disse opplevelsene? bruker xbox360 endel, men aldri pcen tilkoblet tven. svært skjeldent brukt xboxen også på skjermen, kun på pc skjermen med hdmi.

det er jo pga henne skal se alle klisje tingene på tv.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tull av teknofil, de tenker på innbrenningsfaren. Bare juster ned litt kontrast og ikke la skjermen stå på menyen i 20min av gangen så skulle det gå greit. Når du trykker pause for å gå å spise må du sef også huske å slå av tvn.

Dette gjelder det meste annet også, ikke la stillbilde stå på i flere timer osv.

På Xbox360-Panasonic så bruker du HDMI og ikke VGA eller hva det heter.
    Med HDMI går det meget bra. Men blir vanskeligere med PS2 og gamle Xbox pga de ikke har digitale bildekontakter.

PAnasonicen er faktisk mye, mye bedre på 360 enn feks Samsung656.
    Panasonic har så å si 0-Lagtime på 360 akkurat som CRT mens 656 har 1 helt sec i vanlig mode og et halvt sec i game mode.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viva la Viera og Panasonic, kvalitet i hver detalj...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den siste linken der jo vel nykommeren 09, priser nesten like høye som Pioneer.
    jeg for se etter Jul, tipper prisene blir enda lavere da kanskje noen røverkjøp da

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du er litt på villspor akkurat her.. iallefall hva gjelder tvspill.

Det er tvertimot PX80 som er ideell til tvspill..
    Full HD skjermene til Panasonic har nemlig betydelig lag-time, samtidig har
    PX80 så å si null lagtime samme som CRT tv.

Det antas å være full-hd behandlingen som forårsaker dette.
    Jeg har nemlig snakket litt med folk på hemmabio og svensk gamer.se der var det blandt annet hardcore gamere som hadde solgt full hdZ og kjøpt PX80 istedet.

Dette og bla synlige tester av lagtime med Samsung856,656, Full hd panasonic Z og Px80 var blandt annet hovedårsaken til at jeg valgte PX80.
    Det stod mellom Samsung 856 40, Sony40 4500 og Panasonic Px80.
    Det ble Panasonic pga den har vunnet mest tester og brukere har sagt den er svært lovende.. Om jeg ikke hadde tatt Px80 så hadde det blitt Sony4500 som også har meget god lagtime.

Samtidig kan PX80 vise full hd 1080p når du ser film uten problemer, den viser 24P helt uten problemer sammenlignet med andre merker som hakker og sliter.

Jeg råder deg til å gå i butikk, kreve å teste PX80 på dvd og bluray m hdmi, se hva du synes. Jeg sliter veldig med å se forskjellen på Px80 og full HD, tilogmed dvder ser ut som fullHD på PX80. Ser porer i huden tilogmed på DVD.

Mange har inntrykket av at dette bare er en billigtv pga prisen, men jeg kan love deg at funksjonen og bildekvaliteten viser noe helt annet.

Den har V3 teknologien samme brikken som er i fullhd skjermene deres...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør hør og lær, svenskene har peil på dette, se også linkene på toppen av chaten.

Minhembio forum [Powered by Invision Power Board]

utrag av en av mange tester:
    De provade apparaterna är:

LCD:
    Samsung 6-serien
    Sony w4000
    Philips nyaste full hd, vad den nu heter...

Plasma:
    Samsung Q97
    Samsung, någon annan...
    Panasonic PX80
    Panasonic pz80
    LG pg6000

Av dessa var det endast två apparater som jag skulle säga gav ett "godkänt" resultat, och ytterligare en utmärkte sig något alldeles extra De två som får godkänt är Sonys lcd W4000 och panasonics PX80, alla övriga var riktigt dåliga när det gäller bildfördröjning. Den som verkligen utmärkte sig var dock Philipsen som var typ tre gånger långsammare än den näst sämsta; rörde man wiimoten fram och tillbaka hyfsat långsamt så kändes det som man inverterat kontrollen, när jag drog åt höger så for pekaren till vänster... Samsung-plasmorna, deras 6-serie, LG:n och panasonics pz80 var ungefär jämbördiga, dvs väldigt dåliga.

utdrag slutt.

Det er altså pr idag bare Sony4000 og 4500 og Panasonic PX80 som har tilfredstillende og perfekt lagtime. Sharp skal også være rå.

Veldig mange legger nok ikke merke til dette, men om du spiller feks Gow eller Cod4 online av og til så vil du nok merke det godt.
    Dette er ting som ikke produsentene har tatt seg av enda, og det kom særlig med fullhd. På samsungs 6 serie så bruker man feks et helt SEKUND på å få kontakt med fjernkontrollen, like så i spill. Ved å justere ned bilde i game mode får man et halvt sekund men bildekval lider.
    Et halvt sek er også mye.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hei du er litt på villspor akkurat her.. iallefall hva gjelder tvspill.

Det er tvertimot PX80 som er ideell til tvspill..
    Full HD skjermene til Panasonic har nemlig betydelig lag-time, samtidig har
    PX80 så å si null lagtime samme som CRT tv.

Det antas å være full-hd behandlingen som forårsaker dette.
    Jeg har nemlig snakket litt med folk på hemmabio og svensk gamer.se der var det blandt annet hardcore gamere som hadde solgt full hdZ og kjøpt PX80 istedet.

Dette og bla synlige tester av lagtime med Samsung856,656, Full hd panasonic Z og Px80 var blandt annet hovedårsaken til at jeg valgte PX80.
    Det stod mellom Samsung 856 40, Sony40 4500 og Panasonic Px80.
    Det ble Panasonic pga den har vunnet mest tester og brukere har sagt den er svært lovende.. Om jeg ikke hadde tatt Px80 så hadde det blitt Sony4500 som også har meget god lagtime.

Samtidig kan PX80 vise full hd 1080p når du ser film uten problemer, den viser 24P helt uten problemer sammenlignet med andre merker som hakker og sliter.

Jeg råder deg til å gå i butikk, kreve å teste PX80 på dvd og bluray m hdmi, se hva du synes. Jeg sliter veldig med å se forskjellen på Px80 og full HD, tilogmed dvder ser ut som fullHD på PX80. Ser porer i huden tilogmed på DVD.

Mange har inntrykket av at dette bare er en billigtv pga prisen, men jeg kan love deg at funksjonen og bildekvaliteten viser noe helt annet.

Den har V3 teknologien samme brikken som er i fullhd skjermene deres...
    Har du noe å vise til når det gjelder input lag på PZ modellene til Panasonic?

For de er jo nettopp kjent for liten input lag - jeg kan gjerne linke til en del tester som nettopp viser dette.

Panasonic TH42PZ80 / TH42PZ80B Review: 42" Viera Plasma HDTV

Selv har jeg nå spilt my xbox på min PZ - til dels mye rask fps - har aldri merket noe som helst til input lag.

For all del - PX modellene er sikkert greie nok. Men til gaming så ville jeg klart valgt full hd panel for å slippe skalering i tven.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke: Tror du er litt på villspor med input-lag. Mener samsungen er målt til 30ms, men ett helt sekund og ett halvt sekund er jo bare fantasi! Jeg har ALDRI hørt om noe bildeappaat av noe slag som har så mye input-lag.

Ett helt sekund er 1000ms, da er det helt umulig å spille!

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •