panasonics plasmaskjermer, hvilken av dem? 42" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    TH42PZ8E er på tilbud hos Lefdal nå til 7990. Det er vel et godt kjøp?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er et røvekjøp uten tvil. Ikke minst med tanke på at prisene er spådd 20-40% opp i nær framtid.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk meg tven nå for 1 time siden. for et rålekkert bilde også så mørk som den er!

er det noen instillinger jeg bør ta hensyn til? som feks hva er P-NR og Intelligent Frame Creation?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PN-R skal du slå AV. Det er støyreduksjon, men den hemmer bildekvaliteten.

Intilligent frame vet jeg ikke hva er, det høres ut som noe som gjelder aspect.

Skarphet kan du ha på 1-2 på standar def.tv og 0 på bluray,data,spill.

Ellers så er Panasonicskjermene så bra innstilt at man egentlig ikke trenger å justere særlig. Du kan justere Contrast noe opp og farge litt opp eller ned ettersom hva du føler for...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok da vil jeg fortsette ferden sammen med folkene fra filmen Tears Of The Sun! En utrolig god film synes jeg!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en rå film det ja...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva er anbefalt av folk/experter å justere opp brightness, kontrast og farge?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å ha alle de tingene ca midt på.

Brightness stiller jeg men en helt svart skjerm. Gå på en av kanalene du ikke har noe koblet til. Skru høyt opp så ser du at skjermen blir lysere og lysere. Skru deretter ned. Du vil komme til et punkt der det slutter å bli mørkere og mørkere. Der pleier jeg å ha brightness.

Jeg vet ikke hva som skjer etter dette punktet, for lyset i skjermen blir ikke mørkere uansett hvor lavt du går.

Liker også å ha fargene på cool, for det virket på meg som px80 har litt vel varme farger?

Et tips er uansett å ha lav brightness nå i begynnelsen. Plasmaer trenger litt innkjøring. Er sensitiv til innbrenning de første timene. Prøv også å ha bildet helt ut i kanten til enhver tid i begynnelsen. Det sies at du burde gjøre dette de første 200 timene, og etter dette er fargene optimale og innbrenningsfaren minimal.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva foretrekker dere PZ8 eller PX80 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere ikke likegodt vente på de nye modellene som kommer nå i februar/mars? (TC42/50X1/G10/V1) generasjon 12?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    men hva er anbefalt av folk/experter å justere opp brightness, kontrast og farge?

Danke

Man står veldig fritt på Panasonic plasmaene, for de er såpass bra innstilt at det er vanskelig å trå feil.
    Det du skal passe spesielt på er at den ikke er for lys/blass og ikke for mørkt.

Brightness er sortnivået.
    Sortnivået på plasmaskjermene til Panasonic er presis midt på, dvs den står riktig fra fabrikkinnstillingene.
    Noen liker også å stille ett knepp til venstre for å få et mørkere bilde.
    Dette gjelder ALLE Panasonic plasmaer.

Kontrast er egentlig en smaksak på disse synes jeg, testere mener at den kan ha 85-90% contrast. Selv synes jeg dette er alt for meget, bildet skal ha bra spike og flyt ellers også og synes ikke man får det med så høy contr.
    Det blir litt overkill, bildet er egentlig meget bra fra fabrikken og det lønner seg vel så mye å se hva som faktisk funker bra, og ikke bare hvor mye man KAN få av feks kontrast. Spesielt synes jeg farge og sortnivå lider ved for mye kontrast.

Jeg synes 50% til 70% funker bra, dette kan variere fra full hd til hdready også....

Farge har jeg alltid et knepp til venstre.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har postet mine innstillinger på PX80 et par ganger før, men tenkte jeg kunne gjøre det igjen siden det snakkes om innstillinger. Synes bildet blir meget bra med disse innstillignene:

Bildemodus: CINEMA
    Kontrast: fire hakk til høyre (36 av 63)
    Lysstyrke: uendret (32 av 63)
    Farge: fire hakk til venstre (28 av 63)
    Fargetemperatur: Kjølig
    Skarphet: 1 av 6 eller AV
    Fargestyring: AV
    P-NR: AV

Danke tipset meg om å skru skarpheten av eller nesten av. Takk Danke.

Hva synes dere PX80-eiere om disse innstillingene? Fant dem i en utenlandsk tråd. Er det mer å hente? Har lurt på om jeg kan skru kontrasten ennå litt mer opp. Synes Cinema er viktig, da det er et lite grønnskjær på Normal etter min mening. Cinema gir vel bedre svartnivå også?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal ha enten pz8 eller px80 hva ville da valget fallt på? De koster omtrent det samme.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg hadde både PX80 og PZ8 hjemme samtidig, og bruker den primært til digital-tv via Canal Digital. Jeg foretrekker PZ8 med god margin, og det var jo også bare 1000-lappen i forskjell da jeg kjøpte. Jeg liker å sitte ganske nærme, og da var mer pixler enn klar fordel.
    Kan noen konkret si hva forskjellen på PZ80 og PZ8 er, bortsett fra en HDMI inngang? Har de samme panel og bildebehandling? Og hvordan er PZ8 vs PX 80? Per Johnny, hva opplever du forskjellene som i praksis?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiiv
    Hva foretrekker dere PZ8 eller PX80 ?
    Danke
    La lommeboka avgjøre.

Kan du få full HD til samme prisen, så er det egentlig like greit å slå til med fullHD synes jeg.

Jeg har ikke SETT PZ8, men etter hva jeg hører fra folk som har den og tester så står den ikke tilbake i forhold til PX80. Mulig du får litt mindre kontrast, men du får bedre bilde med tanke på full HD og sortnivå skal være likt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Kan noen konkret si hva forskjellen på PZ80 og PZ8 er, bortsett fra en HDMI inngang? Har de samme panel og bildebehandling? Og hvordan er PZ8 vs PX 80? Per Johnny, hva opplever du forskjellene som i praksis?
    PZ8 er jo full HD, PX80 er HDready med støtte for 1080p24

En Skjerm som er FullHD vil i praksis gi deg skarpere bilde til bluray og hddekoder, data og spill. FullHD bruker også mer strøm...

PX80 modellene og de nye modellene skal ha litt bedre kontrast. HDTV test mente ikke at det var noen veldig stor forskjell på de iforhold til 8modellene, rimelig likt sortnivå osv men altså litt bedre kontrast på de nye panelene.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    PZ8 er jo full HD, PX80 er HDready med støtte for 1080p24

En Skjerm som er FullHD vil i praksis gi deg skarpere bilde til bluray og hddekoder, data og spill. FullHD bruker også mer strøm...

PX80 modellene og de nye modellene skal ha litt bedre kontrast. HDTV test mente ikke at det var noen veldig stor forskjell på de iforhold til 8modellene, rimelig likt sortnivå osv men altså litt bedre kontrast på de nye panelene.
    Joda, vet jo at PZ8 og PZ80 er full HD, men mener å ha lest at PZ8 har V-real 2 og ikke 3 som 80-serien har. Lurer da på om det er noe forskjell i praksis. Nå koster jo 42PZ85 bare 2000,- mer enn PZ8, og da virker det for meg som et bedre kjøp. Eter hva jeg har funnet ut har PZ8 ikke VGA, og en mindre HDMI inn ift PX80/PZ80, og lavere kontrast enn PZ80/85, så man får litt for de 2000 kronene i mine øyne.

Når det gjelder full HD kontra HD ready strides de lærde, og på SD-signal tror jeg svært få ser forskjell på en normal seeravstand, dvs 3 meter eller mer. På BD, hvor kilden også er full HD derimot, vil nok saken være en annen. Nå skal man ikke ta hva man ser i butikk for god fisk, men jeg sliter med å se forskjell på vanlige TV-signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er forskjell på panasonic pz8e og pz8e(a) ??

ser på lefdal at det er ganske stor prisforskjell på disse 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slår dere av skarpheten helt? og automatisk farge styring?
    nå har ikke jeg boks eller noe slikt fra canal digital. men ser ut som pudder på min pz85e42" på tv signalene av og til. kommer ann på kanal til kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiiv
    hva er forskjell på panasonic pz8e og pz8e(a) ??
    Og for ikke å glemme, mellom PX80E og PX80EA...

-Ras

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •