panasonics plasmaskjermer, hvilken av dem? 42" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Han hadde sikkert koblet inn konsollen med SKART skal du se...
    Eller kompositt, det er jo det som begredelig nok leveres med PS3.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fløler nesten vi skulle laget oss en gadget gruppe her på forumet. evt samlet oss noen stykker å dra sammen på feks. elkjøp, lefdal, expert, elprice osv og late som vi er potensielle kjøpere. og evt Vurdert dem i hvordan tven er satt opp, hvilkene kildesignaler som blir brukt, om de har nok informasjon iforhold til det vi har feks. og ikke minst service.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgere lever av å selge tv-er til folk som vet null om teknologien. Har man lest noen tester av flatskjermer på nett så vet man like mye om ikke mer enn selgerene i butikken. De har et mål, å selge deg den dyreste tv-en slik at fortjenesten blir best mulig.

Du får aldri en selger til å innrømme at full-hd ikke er så viktig på en 42" om du sitter mer enn 2 meter fra f.eks. De vil si at du ser klart forskjell. Men de kan ikke vise deg det, fordi i butikken har de ikke koblet opp noen hd-ready tv-er til hd signal. Naturlig nok.

Ble sjokkert over kunnskapsnivået til samtlige selgere. Var innom Elkjøp, Elprice og Expert. Expert selgeren var klart den mest proffe, og han var dyktig på å komme med argumenter til fordel for en lcd som kostet fire tusen mer i stedet for px80. Hadde jeg ikke visst noe om plasma vs lcd fra før hadde jeg sikkert kjøpt lcd-en.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg har fått best info og service av Lefdal og Hifiklubben.
    På Lefdals var de smarte nok til å vise videre til en som hadde peil på tv istedenfor å ta det selv på sparket.
    Hifiklubben sier ærlig ifra når de ikke vet og tilbyr seg å ringe produsentene for å spørre..

Noe som er mye, mye bedre enn å skråsikkert stå å juge kunden opp i ansiktet for å få solgt en tv....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det står fortsatt mellom PX81, PZ80 eller PZ85 i 42". men nå skal jeg kjøpe tv på nyåret. Men som jeg ser i Panasonic heftet fikk TH-46PZ85* EISA AWARD Best Product 2008-2009 "best value plasma-tv" Men siden det er PZ85 46" som fikk best product av EISA, gjelder det også da 42" ?
    Dette er et utrolig viktig poeng! Det er nemlig ikke sikkert at 42-varianten av PZ85 f.eks. er like god som 46 (eller motsatt; 42 kan være bedre enn 46). Jeg kan dessverre ikke gi noe konkret svar angående akkurat denne serien (PZ85), men har erfaring fra tidligere modeller (PA50, PV60 og PX70) som har vist at det er visse forskjeller mellom størrelsene (37, 42 og 50) på lysstyrke, fargetemperatur, gammakurver o.l, som gjør at enkelte størrelser er å foretrekke. HDTV-testene viser derimot at både den nye PX80 og PZ80(0)/85(0)-serien er ganske like. Men kanskje noen har andre erfaringer?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump, kanskje noen andre på forumet har erfaring med dette? er det likt med 42" og 46" ? siden det var 46" som vant eisa. har det noe forutsetning for 42" ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje greit å lage en ekstra tråd. Før eller siden vil jo Panasonic eller media svare selv....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lette etter en slik test for en stund siden - det eneste jeg fant var en test mellom 42" og 50" av modellen PZ70.

Mener å huske at den største forskjellen mellom disse var at 42" hadde noe bedre sortnivå på grunn av at pikslene sitter tettere.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest endel om plasma siden jeg nettopp kjøpte meg ny tv. Husker jeg leste en plass at det var bedre lysstyrke på mindre plasma, og at dette var en stor svakhet for plasma generelt da de ikke kan bli særlig større enn 50" før de begynner å lide voldsomt av dette fenomenet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking78
    Jeg har lest endel om plasma siden jeg nettopp kjøpte meg ny tv. Husker jeg leste en plass at det var bedre lysstyrke på mindre plasma, og at dette var en stor svakhet for plasma generelt da de ikke kan bli særlig større enn 50" før de begynner å lide voldsomt av dette fenomenet.
    Danke

Voldsomt er litt å ta i. Endel mindre lysstyrke enn Lcd er nok helt korrekt. Er også korrekt at 50" har mindre lys. Fullhd 50 har nok også mindre lys enn HDready 50 iforhold til de siste tester som jeg har lest.

Allikevel er det mer enn lys nok, og dessuten mye bedre bildekvalitet på Plasma. Farger, sortivå, dybde, bildebehandling og respons er mye viktigere en sterk lysstyrke synes jeg. Det er sef delte meninger om det også..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er det noen som har vært hard på tastaturet

Ukens tilbud på Panasonic 42" PLASMA-TV TH42PZ8E hos Elkjøp.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Ukens tilbud på Panasonic 42" PLASMA-TV TH42PZ8E hos Elkjøp.
    SAVA jeg slår til med en gang! tror jeg går for 10 stk! helmax tilbud:P

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit slett..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel prisen er jo på full fart opp så jeg vet ikke om det er så dumt.... Tenk om de raser opp i pris sånn som høytalerne gjør....

Men det spørs jo om folk har penger til å kjøpe da, med finanskrise, arbeidsledighet og fanden sin oldemor....

edit: Jeg så ikke den prisen

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde peng, men hadde jeg ikke fått 42" PZ85 for 8995.- hadde jeg aldri kjøpt den. var egentlig px80 jeg skulle ha.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny fullHD Plasma... 8)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noe jeg bør handle til den, overspenningsvern sånn monsterpadde feks?

evt : Hama Galvanisk skille, Påbudt til Kabel - MPX.no - Elektromarked ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det HAMA skillet er helt elendig, har tatt det opp i en annen tråd men kan også ta det her.

Du trenger galvanisk skille nemlig, egentlig er selger også lovpålagt å selge det til deg.
    Bruker du subwoofer og høytalere så er det garantert en fordel, for uten denne så vil høytalerene fange opp stygg støy pga jordingssløyfer.

Jeg synes at HAMA ledningen ødelegger bilde signalene, den er billig men den blir fort ødelagt og den tapper faktisk signaler fra antennen.

På hifiklubben fikk jeg et sort skille som funket meget bra, den kostet 340kr.
    Den FORSTERKET faktisk tvsignalene, den har en slags filter festet på som forbedrer signalet.

Men Hama funker det også, men synes bildet tapte seg så mye med denne. Jeg så meg nødt til å bytte den ut.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker du hva denne het? tenkte jeg skulle ned på lørdag i oslo sentrum en tur på hifi-klubben

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det står på den..

Den heter "ARGON-Ground breaker feed-thru surge protector".

Det er den standariserte galvaniske skillet til hifiklubben.
    Den er sort er ca en og en halv diameter lang og har en sort filter/forsterkerkladd i ene enden.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •