panasonics plasmaskjermer, hvilken av dem? 42" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    For all del - PX modellene er sikkert greie nok. Men til gaming så ville jeg klart valgt full hd panel for å slippe skalering i tven.
    Mener jeg har sagt dette til deg før, men skalering blir det uansett! Det er svært få spill som rendrer 1080p internt og derfor blir de fleste spill skalert i xbox'en om man velger 1080p ut. Tviler sterkt på at xboxen har bedre skalerer enn de fleste nye tv'er.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Hør hør og lær, svenskene har peil på dette, se også linkene på toppen av chaten.

Minhembio forum [Powered by Invision Power Board]

utrag av en av mange tester:
    De provade apparaterna är:

LCD:
    Samsung 6-serien
    Sony w4000
    Philips nyaste full hd, vad den nu heter...

Plasma:
    Samsung Q97
    Samsung, någon annan...
    Panasonic PX80
    Panasonic pz80
    LG pg6000

Av dessa var det endast två apparater som jag skulle säga gav ett "godkänt" resultat, och ytterligare en utmärkte sig något alldeles extra De två som får godkänt är Sonys lcd W4000 och panasonics PX80, alla övriga var riktigt dåliga när det gäller bildfördröjning. Den som verkligen utmärkte sig var dock Philipsen som var typ tre gånger långsammare än den näst sämsta; rörde man wiimoten fram och tillbaka hyfsat långsamt så kändes det som man inverterat kontrollen, när jag drog åt höger så for pekaren till vänster... Samsung-plasmorna, deras 6-serie, LG:n och panasonics pz80 var ungefär jämbördiga, dvs väldigt dåliga.

utdrag slutt.

Det er altså pr idag bare Sony4000 og 4500 og Panasonic PX80 som har tilfredstillende og perfekt lagtime. Sharp skal også være rå.

Veldig mange legger nok ikke merke til dette, men om du spiller feks Gow eller Cod4 online av og til så vil du nok merke det godt.
    Dette er ting som ikke produsentene har tatt seg av enda, og det kom særlig med fullhd. På samsungs 6 serie så bruker man feks et helt SEKUND på å få kontakt med fjernkontrollen, like så i spill. Ved å justere ned bilde i game mode får man et halvt sekund men bildekval lider.
    Et halvt sek er også mye.
    Leste litt i den svenske tråden - det virker som de har testet Wii - altså 480p - en oppløsning som PX modellen er nærmere enn full hd.

Vet ikke helt hvordan PS3 virker når det gjelder oppløsning. Men på Xboxen så kan du velhe 1080p ut - uansett spill, for eksempel Halo 3 har native 640p - men dette blir mesterlig oppskalert opp til 1080p og man slipper da skalering i PZ modellen - noe som gir minimal input lag.

Desverre så har PX modellene en oppløsning på panelet som medfører skalereing uansett hva slags oppløsning du velger på konsollen. Dette er ikke optimalt. Men funker som du selv linket til - brukbart på Wii!

Men jeg har spilt veldig mye Wii også på Pz tven - og har på ingen måte merket noe til input lag der heller. Jeg har jo for svarte rundet RE 4 på hardeste vanskelighetgard flere ganger :twisted:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Mener jeg har sagt dette til deg før, men skalering blir det uansett! Det er svært få spill som rendrer 1080p internt og derfor blir de fleste spill skalert i xbox'en om man velger 1080p ut. Tviler sterkt på at xboxen har bedre skalerer enn de fleste nye tv'er.
    Sagt til meg før?

Når det gjelder input lag så er det en fordel å ikke ha skalering i tven? Altså skalering i konsollen tar ikke tid - men det gjør det i tven.

Hva er det du ikke forstår?

Jeg tror ikke man skal sammenligne skaleringen i en konsoll og i en tv. Grafikkbiten i Xboxen overgår PS3 og skal visst være et av dens sterkeste kort.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke noen kilder på dette, men har i allefall lest at det er ganske enkel skalering i 360 og sikker i ps3 også ,dette har ikke noe med hvor kraftig grafikk brikken er i 3d, da skalering skjer i 2D plan.

En skalering i seg selv går svært raskt med enkle metoder, men grunn til input lag i tv'er er også pga av andre forhold i bildet som behandles som feks støyreduksjon osv.

Du kan jo bare prøve selv med din egen tv og sette xboxen til 720p også sammenligne dette med 1080p.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe å vise til når det gjelder input lag på PZ modellene til Panasonic?

For de er jo nettopp kjent for liten input lag - jeg kan gjerne linke til en del tester som nettopp viser dette.

Panasonic TH42PZ80 / TH42PZ80B Review: 42" Viera Plasma HDTV

Selv har jeg nå spilt my xbox på min PZ - til dels mye rask fps - har aldri merket noe som helst til input lag.

For all del - PX modellene er sikkert greie nok. Men til gaming så ville jeg klart valgt full hd panel for å slippe skalering i tven.

Danke

Hei, det står tydelig i testen, i den ene linken så kan du også se hvordan de målte dette. De brukte monitor og tvskjerm for å måle forskjellene.
    Noen målte tilogmed Prosjektor så mye nyttig og interressant å lese der.
    Det har ikke bare med oppløsning å gjøre nei, men også hvå tv bruker av tillegsinnstillinger og også kanskje andre ting.
    At Samsung bruker et sekund på å få respons med fjernkontroll uten at det har med IR forbindelsen å gjøre har jo ingenting med oppløsningen å gjøre, men som vi har lest i tester har dette sammenheng med inputlag.

Når det gjelder full HD Z modellene til Panasonic så er det nemlig en av de som er så å si like god eller nesten like god som PX80 og en som er mye dårligere.
    Vet ikke hva eller hvor mye vi skal legge i forskjellen, om jeg husker korrekt var det bare snakk om 20-30ms differanse og vi skal huske at PX80 hadde nær CRT respons.
    Står om det på PS3 forum også og Gamer, skal huske på at det er hardcore gamere dette gjelder og folk som spiller mye onlinespill.

Det står beskrevet i testen og også hvordan de tester dette med bildebevis osv. Jeg husker ikke hvem av Z-fullHD modellene til Panasonic dette gjelder, men at det var påfallende at det var så stor forskjell når det i utgangspunkt er samme bildebeh. og panelteknologi husker jeg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke: Tror du er litt på villspor med input-lag. Mener samsungen er målt til 30ms, men ett helt sekund og ett halvt sekund er jo bare fantasi! Jeg har ALDRI hørt om noe bildeappaat av noe slag som har så mye input-lag.

Ett helt sekund er 1000ms, da er det helt umulig å spille!
    Danke

Edit.
    Nå tror ikke jeg at 30ms i gaming mode har all verden å si, tror ikke de fleste plages nevneverdig av dette. Selv vurderte jeg Samsung 856 sterkt selvom jeg viste om dette.
    Men det er endel mer enn hva Samsung hadde på sine tidligere modeller. F96modellen til Samsung var jo tilogmed referansemodell i testen til det velrenomerte HDTVtest som vi kan se.
    Det også CRT tv som er best i så måte.

Det ble testet mot 360 og PS3 også forresten, bla i linkene, de har tilogmed forskjellige tester.
    Konsekvente disse svenskene, akkurat som oss når det gjelder hifi-lyd.

Sony 4000 og Panasonic PX80 vant testen pga at de nær tangerte CRT på respons, hvilket er meget bra.
    Sony4500 og Sharp var også ganske bra.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men jeg har spilt veldig mye Wii også på Pz tven - og har på ingen måte merket noe til input lag der heller. Jeg har jo for svarte rundet RE 4 på hardeste vanskelighetgard flere ganger :twisted:
    Danke
    Da husker jeg også hvilken Panasonic det var, husker hvordan den ser ut.

Den med tynnsort Pioneerlignende ramme og litt fancy utseende på foten.
    Dvs den vakre Panasonic PZ85.
    Han svensken har bare stavefeil, du ser han har ikke husket de andre merkene fullstendig heller. Det var den NYESTE full hd til Panasonic de kritiserte og siden testen ikke er gammel så er det sef PZ85 de sikter til. Er også den de hadde avbildet som jeg kunne se i en annen tråd.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til trådstarter som skal ha plasma til dedikert tv-spill og dvd/bluray+ tv titting for dama må da altså helst bli:

PX80 HD ready
    eller
    PZ80 FullHD

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke: Tror du er litt på villspor med input-lag. Mener samsungen er målt til 30ms, men ett helt sekund og ett halvt sekund er jo bare fantasi! Jeg har ALDRI hørt om noe bildeappaat av noe slag som har så mye input-lag.

Ett helt sekund er 1000ms, da er det helt umulig å spille!

Danke

Beklager så det nå på testen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsuns F96 mener jeg også at har 30ms input-lag.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les testene på HDtvtest bl.a. og ellers, her har du en tilfeldig google om dette.
    Samsung F96, lagtime - Google-søk

Som dere ser i testen under populartvs på HDtvtests forside der faktisk PX80 og ellers bare Panasonic plasmaer står (ja og en liten Pana lcd da).

Panasonic TH42PX80 Plasma TV HD & SD Picture Quality
    Så blir bilde meget bra og raskt på PS3 og 360, utklipp fra "Devil May Cry4".

Hadde vært greit å vite hvor rask PX80 er og om det er noe samsvar mellom oppløsningen, ifølge testene så har det jo med andre ting å gjøre.
    Ifølge testene har PX80 og SonyW4000(best) nær likhet med CRT og det er jo veldig bra. PX80 ligger som jeg forstår imellom 4000 og F96.

Er jo ikke uten grunn at jeg luktet på Panasonic da, det luktet jo godt må vite.

Eneste jeg savner er avanserte farge og kontr. innstillinger, men ærlig talt bildet er jo så perfekt at det eneste jeg savner er gamma.... og det har jeg jo på min glimrende Denon1940 så jeg klarer meg strålende..
    Denon1800 som skal erstatte 1500 og 1940 til EN spiller har det vel også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsuns F96 mener jeg også at har 30ms input-lag.
    Danke

Men vet du om det var i gaming mode eller i vanlig tilstand?

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    full krig her fikk plutselig lyst å se The Lost Batalion

nei fra spøk til alvor! Jeg var nettopp og så på 42" PX80 mot 46" PZ80.
    dårlig at jeg ikke fikk sett px80 med blue-ray kun pz80. og da jeg så pz80 i blue-ray mot NRK1 på px80 så er det jo ikke noe tvil hvilket bilde som er best.

Også spurte jeg han om de hadde PZ85 42" og den hadde de ikke. men de hadde en som var 100% lik altså 42"PZ8 . men det tror jeg ikke noe på at PZ8 mot PZ85 er identiske, hvorfor i alle dager lager de en skjerm som er identisk spurte jeg. bare pga designet?

så det står fortsatt mellom PX81, PZ80 eller PZ85 i 42". men nå skal jeg kjøpe tv på nyåret. Men som jeg ser i Panasonic heftet fikk TH-46PZ85* EISA AWARD Best Product 2008-2009 "best value plasma-tv"

men siden det er PZ85 46" som fikk best product av EISA, gjelder det også da 42" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for interessante linker Danke. Jeg var på tre forskjellige elektroforretninger idag og forhørte meg om forskjell på lcd og plasma. Alle tre sa at lcd var mye bedre om man spiller mye. Argumentet? Plasmaen klarer ikke henge med i svingene når det er mye bevegelse.

På elkjøp ble jeg fortalt at px80 var ubrukelig til å spille på. Jeg spurte hvorfor plasma var så dårlig. Nei, det visste han ikke, men han hadde en plasma og når hans spilte på den var bildet helt forferdelig.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking78
    Takk for interessante linker Danke. Jeg var på tre forskjellige elektroforretninger idag og forhørte meg om forskjell på lcd og plasma. Alle tre sa at lcd var mye bedre om man spiller mye. Argumentet? Plasmaen klarer ikke henge med i svingene når det er mye bevegelse.

På elkjøp ble jeg fortalt at px80 var ubrukelig til å spille på. Jeg spurte hvorfor plasma var så dårlig. Nei, det visste han ikke, men han hadde en plasma og når hans spilte på den var bildet helt forferdelig.
    for det første så vet alle her på forumet at LCD er mer kompatibel med konsoller og signaler fra PCer. Jeg har sotte og spillt på Samsung Q97 endel, og den skjermen er mer enn god nok mener jeg for å spille playstation 3 og xbox 360.

men nå har det seg sånn at jeg synes samsunger har urealistiske bilder. konstrastene er alltid oppblåst. men om du er en hardcore gamer som spiller døgnet rundt så tar du selvfølgelig LCD

men i mitt tilfelle, ser jeg mer på film, enn jeg spiller på xboxen. her går det mest i fotball, film, tv og xbox 360

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking78
    Alle tre sa at lcd var mye bedre om man spiller mye. Argumentet? Plasmaen klarer ikke henge med i svingene når det er mye bevegelse.
    I realiteten er det omvendt, plasma har sotrt sett alltid vært raskere enn lcd. Plasma har også en pixelresponstid som er milevis foran lcd!

Danke: husker ikke om F96 har 30ms input-lag på gameing eller andre moduser...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I realiteten er det omvendt, plasma har sotrt sett alltid vært raskere enn lcd. Plasma har også en pixelresponstid som er milevis foran lcd!

Danke: husker ikke om F96 har 30ms input-lag på gameing eller andre moduser...
    Hvorfor sier da alle jeg spør at lcd er bedre en plasma om du spiller? Var plasmaer dårlig på dette før?

Fant denne quoten på et annet forum ang px80:

Playing with the settings on the GAME preset has given me the best picture possible, IMO. HD channels on this tv come out superb, as I'm hooked up through HDMI. I have an Xbox 360, and I want to cry at how beautiful the screen is when playing Gears of War 2 or Saint's Row 2. Gaming on this machine is simply great.
    Sterk konstrast til selgeren på elkjøp som mente spill så ræva ut på plasma.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte du hvordan han hadde koblet dette da?
    Selgere i butikk forundrer meg mer og mer, den ene mer håpløs enn den andre. Tror at samtlige her inne kunne solgt tver bedre enn gjennomsnittet på elkjøp.

Han hadde sikkert koblet inn konsollen med SKART skal du se...

Dessuten juger de jo så det ryker også.. De påstod på elprice at Samsung Eisa vinneren deres som de skal ha over 9400 for er bedre enn A856 som koster bare drøyt 1200 mer eller så på hifiklubben.. Det er jo nesten helt håpløst å si. Helt desperate mao.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Selgere i butikk forundrer meg mer og mer, den ene mer håpløs enn den andre. Tror at samtlige her inne kunne solgt tver bedre enn gjennomsnittet på elkjøp.
    Enig! Men så tror jeg også at mange her inne tjener bedre i de jobbene vi har enn vi hadde tjent som selgere på E****... - en god grunn til at det er unge uerfarne jyplinger som har disse jobbene! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke like mye om diverse teknisk info som mange har inne på forumet, men har hatt Panasonic 46 PZ80 i 2-3 uker nå. Kanonfornøyd!!! Utrolig bra bilde Bra på vanlige tv-signaler og ekstremt bra på DVD/bluray. Alle som ser den blir svært imponert over de klare bildene. Kan ikke annet enn å anbefale PZ80... et godt valg:grin:

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •