Ny tv, 37-42 6-7000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, 37-42 6-7000kr

Hei.

Jeg er på jakt etter ny tv. Jeg kjøpte en LG 32"PG3000 tv til 5000kr og har funnet ut at denne tv'en er både for dårlig og for liten. Jeg har ikke lyst å bruke en formue på ny tv, men kan kanskje strekke meg til 7000kr hvis tv'en er veldig mye bedre.
    Jeg har fra før en 42" philips 7-serie lcd.
    Denne jeg skal ha nå er til soveromsbruk.

Har ikke bestemt meg om jeg skal ha lcd eller plasma.

Hovedbruken er å se film/serier fra pc'en (fra DVI-HDMI kabel), skal ikke surfe eller noe på den, kun film og lignende. I tillegg skal jeg ha en PS3 og en 360 koblet opp mot den.
    Hva vil dere anbefale i denne prisklassen, regner egentlig med ca 6-7000kr siden de fleste tv'er til 5000 blir for dårlige.
    Har ikke lyst å gå over 7000kr siden jeg i utgangspunktet ville bruke ca 5000kr.

Jeg har sett på 37PX80, men er plasma, så vil dette funke for mitt bruk?

Mvh MacManus.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare legge meg helt flat og si at jeg har falt nesegrus for denne tvn. Har 42 og den har det beste tv bildet jeg har sett. Synes denne gruser den dyrere Samsung656 når det kommer til Film og Tvspill. Tv bildene er også vanvittig bra med dekoder.

Du får 42" til samme pris som du nevnte 7000 om dette ikke er for stort.

Det er ikke noe å lure på engang synes jeg, det beste kjøpet du kan gjøre for soverommet uten tvil.

Edit Sjekk tilkoblingene først, det er en datakontakt på PX80 som ikke funker helt optimalt med oppløsning til data, Jeg vet at enten HDMI eller VGA funker optimalt men det er en av de som har litt merkelig oppløsning som er vanskelig å bruke til pc skjerm. Jeg husker ikke hvem av de det er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Kan bare legge meg helt flat og si at jeg har falt nesegrus for denne tvn. Har 42 og den har det beste tv bildet jeg har sett. Synes denne gruser den dyrere Samsung656 når det kommer til Film og Tvspill. Tv bildene er også vanvittig bra med dekoder.

Du får 42" til samme pris som du nevnte 7000 om dette ikke er for stort.

Det er ikke noe å lure på engang synes jeg, det beste kjøpet du kan gjøre for soverommet uten tvil.

Edit Sjekk tilkoblingene først, det er en datakontakt på PX80 som ikke funker helt optimalt med oppløsning til data, Jeg vet at enten HDMI eller VGA funker optimalt men det er en av de som har litt merkelig oppløsning som er vanskelig å bruke til pc skjerm. Jeg husker ikke hvem av de det er.
    Ok, jeg er rimelig sikker på at det blir denne. Har lest tester og tilbakemeldinger her på forumet og virker som det er gjerne den tv'en du får mest for pengene.
    Det jeg egentlig er ute etter er å vite hvor bra bildet blir hvis jeg kobler den opp mot pc'en. Som sagt, er en DVI-HDMI kabel, vil bildet bli ca like bra som lcd. Skal KUN se film på den via pc'en, ingenting annet.

Mac.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser en DVI-HDMI kabel ut? Mulig jeg har en slik, bruker selv nemlig tv kun til kabeltv,dvd,bluray og 360. Filmer fra data pleier nemlig jeg å brenne midlertidig over på DVD-RW og kjøre de i dvdspilleren. Det er nemlig altfor vanskelig å koble lyd fra data til anlegget optimalt.
    Jeg bruker nemlig HP-Laptop og det er meget vanskelig å koble lyd pga batterilader og jordingsproblemer med den. Kjører jeg uten lader så er strøm nemlig borte før jeg får sett ferdig filmen.

Men som sagt har jeg iallefall en DVI ledning om det er en DVI-HDMI er jeg mer usikker på, jeg har brukt den når jeg har spilt onlinespill på nettet men det var til den gamle LCDen da. Det er en tykk datakontakt som er lik i begge ender med skrukontakt, den har bare bilde. Er det samme vi snakker om?? I så fall kan jeg jo teste det her og nå.

Jeg har hørt folk som har problemer med data tilkobling, det går på oppløsningen. Det mange ikke er helt klar over er at man på nyere windows kan endre oppløsning i grafikkinnstillingene.

De fleste jeg vet på nettet som har Panasonic plasma kjører ren HDMI kontakt for å unngå disse vanskene, det gjelder også 360.

Hver eneste film jeg har sett på denne tvn har vært en utrolig opplevelse, tv er også meget bra med digitalboks. Kan ikke anbefale den nok. Jeg fikk mye, mye mer enn hva jeg hadde trodd var mulig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •